Permalänk
Skrivet av Vernox:

Någon som känner till ett bra medium för att sälja loss sin vejphårdvara?
Facebook i all ära, hittat två grupper som duger. Någon som har ett bättre tips?

Känns lite som det är facebook som är bäst för det. Är själv medlem i ett par köp/säljgrupper och framförallt köpt en del RDAs och Squonkers. Har inte sålt något själv.
Jag vet att det finns annonssektioner på Reddit men hur det fungerar närmare vet jag inte.

Blocket/tradera känns lite tveksamt också. Ebay?

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Känns lite som det är facebook som är bäst för det. Är själv medlem i ett par köp/säljgrupper och framförallt köpt en del RDAs och Squonkers. Har inte sålt något själv.
Jag vet att det finns annonssektioner på Reddit men hur det fungerar närmare vet jag inte.

Blocket/tradera känns lite tveksamt också. Ebay?

Jag försökte med blocket men blev nedtagen direkt. Samma sak med shpock.
Ska kika in Reddit och Ebay, inte ens tänkt tanken! Stort tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är engångsprodukterna värda sitt pris för att testa om detta är något för mig?

Vill annars hitta någon med inbyggt batteri/medföljande laddare, som inte läcker och som har keramiska coils i sortimentet, för jag har hört att de ger en renare smak och håller bättre.

Inte lätt för en nybörjare med allt fikonspråk, men har pluggat lite idag och vill gärna kunna ändra luftintag också för att få motstånd mera likt cigg/cigarr. Föredrar munbloss till lunga. Rökmängden är egal, smak och motstånd är viktigare. Gärna något utan knapp.

Struntar i designen, men munstycket på Smok Nord 2 så trevligt ut. Någon klagade dock på att de började läcka relativt tidigt?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tråden verkar ha svalnat något, så försöker hitta mera aktiva ställen för råd. Tar gärna PM om någon vill snacka lite. Men testade iallafall engångsprodukten "One" idag, från cigge.se med mintsmak. Frakten var smidig(tre dagar) och paketet välembalerat.

Inga knappar eller konstigheter, bara att öppna förpackningen och köra, så väldigt smidigt det med.

Blev helt såld på detta och det var riktigt nice att slippa gå ut och röka(har ingen balkong). Själv kör jag en eller max två cigg per dag, så nicotinet ger mig en kick varje gång. Sju vanliga "bloss" mun till lunga var mer än tillräckligt och mintsmaken riktigt behaglig.

Tror jag vill hitta något liknande litet som bara funkar, för nikotinrökat och sen något roligare med större kapacitet bara för att testa smaker och göra stora rökmoln, för det var riktigt kul detta.

50/50 som det är i "One" kändes som en helt perfekt blandning. Smaken var mer än jag räknat med, så det ska bli kul att gå vidare med detta!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Jag har själv aldrig provat någon av engångsprodukterna. Har ibland övervägt att testa men behov har inte funnits och det har inte blivit av.
N-One kommer nog dock att börja säljas på Circle-K om man kollar i vejpkollen.se.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tråden verkar ha svalnat något, så försöker hitta mera aktiva ställen för råd. Tar gärna PM om någon vill snacka lite. Men testade iallafall engångsprodukten "One" idag, från cigge.se med mintsmak. Frakten var smidig(tre dagar) och paketet välembalerat.

Inga knappar eller konstigheter, bara att öppna förpackningen och köra, så väldigt smidigt det med.

Blev helt såld på detta och det var riktigt nice att slippa gå ut och röka(har ingen balkong). Själv kör jag en eller max två cigg per dag, så nicotinet ger mig en kick varje gång. Sju vanliga "bloss" mun till lunga var mer än tillräckligt och mintsmaken riktigt behaglig.

Tror jag vill hitta något liknande litet som bara funkar, för nikotinrökat och sen något roligare med större kapacitet bara för att testa smaker och göra stora rökmoln, för det var riktigt kul detta.

50/50 som det är i "One" kändes som en helt perfekt blandning. Smaken var mer än jag räknat med, så det ska bli kul att gå vidare med detta!

Jag kör personligen på en Eleaf iStick Pico 75W Sen några år tillbaka, tycker den är helt underbar och lagom i storlek fortfarande, får lätt plats i vilken ficka som helst, enda jag gjort är att uppgradera till ett större glas på tanken så att den rymmer lite mer juice, då jag vejpar en del varje dag! Moln är inga problem att göra! Finns ju en massa nya mods ute nu, beroende på vad man är ute efter!

Är du ute efter en enkel "penna" att ha med dig och ha något värre hemma?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Är du ute efter en enkel "penna" att ha med dig och ha något värre hemma?

Precis, nått litet men coolt för utomhusbruk/nikotin och någon mera värsting för maximala moln hemma som bara ska köras med diverse fruktigheter.

Den lilla får gärna vara utan knappar och ha usb-laddning, den stora kan ha 18550 eller vad de heter...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Precis, nått litet men coolt för utomhusbruk/nikotin och någon mera värsting för maximala moln hemma som bara ska köras med diverse fruktigheter.

Den lilla får gärna vara utan knappar och ha usb-laddning, den stora kan ha 18550 eller vad de heter...

Jag brukar köra en Orion DNA när jag är ute, smidig liten podenhet där man kan byta ut coilen när den bränner lite sådär gott.
Kanske lite dyr men värd det. Bra vikt och ligger perfekt i näven, läcker aldrig och coil samt batteri håller länge.

Annars märker jag att våra kunder där jag jobbar verkar gilla SMOKs Novo 2, också en smidig liten pryl som inte går för många hackor.
Enkel och inga direkta konstigheter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Precis, nått litet men coolt för utomhusbruk/nikotin och någon mera värsting för maximala moln hemma som bara ska köras med diverse fruktigheter.

Den lilla får gärna vara utan knappar och ha usb-laddning, den stora kan ha 18550 eller vad de heter...

Jag hade nog gått på en vaporesso gen, dubbla 18650, bra tryck i den.
Är du ute efter en tank du sätter i färdiga coils eller en atomizer du kan bygga ihop själv med spole och bomull?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

@Anton_Cimex:

Det blev en osmall för nic och den gjorde så fina puffar att jag nöjde mig med det. Autodraw, bra puff och skönt motstånd för mun till lunga. Smaken är bra och billig var den med.

Men kanske går vidare med lite fetare grejer senare när det blir dags för keramiska coils.

ang smaker:
Testat lakris, jordgubb/melon, persikoringar och sura colanappar. Gemensamt för alla är att de är lite för söta. Bäst är fortfarande mintsmaken" ICE MINT" från min första disposal; N-One.

Tar gärna tips på lite andra smaker, eller vad man ska kalla det?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

@Anton_Cimex:

Det blev en osmall för nic och den gjorde så fina puffar att jag nöjde mig med det. Autodraw, bra puff och skönt motstånd för mun till lunga. Smaken är bra och billig var den med.

Men kanske går vidare med lite fetare grejer senare när det blir dags för keramiska coils.

ang smaker:
Testat lakris, jordgubb/melon, persikoringar och sura colanappar. Gemensamt för alla är att de är lite för söta. Bäst är fortfarande mintsmaken" ICE MINT" från min första disposal; N-One.

Tar gärna tips på lite andra smaker, eller vad man ska kalla det?

shamrock cookie som sad boy har gjort kanske är intressant

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

@Anton_Cimex:

Det blev en osmall för nic och den gjorde så fina puffar att jag nöjde mig med det. Autodraw, bra puff och skönt motstånd för mun till lunga. Smaken är bra och billig var den med.

Men kanske går vidare med lite fetare grejer senare när det blir dags för keramiska coils.

ang smaker:
Testat lakris, jordgubb/melon, persikoringar och sura colanappar. Gemensamt för alla är att de är lite för söta. Bäst är fortfarande mintsmaken" ICE MINT" från min första disposal; N-One.

Tar gärna tips på lite andra smaker, eller vad man ska kalla det?

För frukt och med lite "cooling". Alltså kylande effekt i halsen vid in och utandning så kan jag varmt rekommendera Fcukin' Flava.
En hel linje med rätt skarp cooling effekt, så pass skarp att dom har valt att göra en "Low Menthol" serie. Fcukin' Munkey, Freezy Pineapple och Jackass kan jag rekommendera från mitt håll!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

@Anton_Cimex:

Det blev en osmall för nic och den gjorde så fina puffar att jag nöjde mig med det. Autodraw, bra puff och skönt motstånd för mun till lunga. Smaken är bra och billig var den med.

Men kanske går vidare med lite fetare grejer senare när det blir dags för keramiska coils.

ang smaker:
Testat lakris, jordgubb/melon, persikoringar och sura colanappar. Gemensamt för alla är att de är lite för söta. Bäst är fortfarande mintsmaken" ICE MINT" från min första disposal; N-One.

Tar gärna tips på lite andra smaker, eller vad man ska kalla det?

Kom på, du kan ju köpa cooling och tillsätta till vilken juice du vill! Rekommenderar starkt denna:
https://swedishmixology.se/butik/aftercooler-ws-23-40/

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Kom på, du kan ju köpa cooling och tillsätta till vilken juice du vill! Rekommenderar starkt denna:
https://swedishmixology.se/butik/aftercooler-ws-23-40/

Tack för länk.

Osmall är lite meckig, läcker ibland, puffar lite ojämt, ibland tyst, ibland bubbligt och nån gång smäller oljan till och ångan smakar bränt. Torkar ur den och torkar kondens från tippen. Får ibland blåsa ut den för att inte få olja i munnen.

Bäst är den när batteriet nästan är dött, så tror 11 watt var lite overkill för att ersätta disposables. Nyladdad bränner jag mig ibland på ångan om jag råkar dra luften i vinkel mot tungan.

Lite sånt man missar med de som testar grejerna på youtube. De tar in nytt, testar lite och går vidare till nästa produkt. Få reviews visar på produktens funktion efter man använt den en stund. Som åtminstone ett byte av coils/pod med re-refill typ.

Så söker återigen tips på något mera pålitligt för mun till lunga. Gillar 50/50 med nicsalt. Så gärna något anpassat för det.

Osmall hade större tip än N-One, ändå strulade aldrig den senare med olja i munnen, eller smällde till och smaken var perfekt. Beställt ett tio-pack N-One medans jag letar vidare. Gillar inte tanken med disposables, men gillade att den var så pålitlig och jämn. Vill känna mig trygg med puffarna, den känslan är borta från Osmall, då jag hostar rejält om jag råkar få in "bränt" i lungorna.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tack för länk.

Osmall är lite meckig, läcker ibland, puffar lite ojämt, ibland tyst, ibland bubbligt och nån gång smäller oljan till och ångan smakar bränt. Torkar ur den och torkar kondens från tippen. Får ibland blåsa ut den för att inte få olja i munnen.

Bäst är den när batteriet nästan är dött, så tror 11 watt var lite overkill för att ersätta disposables. Nyladdad bränner jag mig ibland på ångan om jag råkar dra luften i vinkel mot tungan.

Lite sånt man missar med de som testar grejerna på youtube. De tar in nytt, testar lite och går vidare till nästa produkt. Få reviews visar på produktens funktion efter man använt den en stund. Som åtminstone ett byte av coils/pod med re-refill typ.

Så söker återigen tips på något mera pålitligt för mun till lunga. Gillar 50/50 med nicsalt. Så gärna något anpassat för det.

Osmall hade större tip än N-One, ändå strulade aldrig den senare med olja i munnen, eller smällde till och smaken var perfekt. Beställt ett tio-pack N-One medans jag letar vidare. Gillar inte tanken med disposables, men gillade att den var så pålitlig och jämn. Vill känna mig trygg med puffarna, den känslan är borta från Osmall, då jag hostar rejält om jag råkar få in "bränt" i lungorna.

Drygt, låter som om det är fel på coils'en, eller om det är för tunn juice varav den flödar igenom bomullen?
Om du öppnar luftflödet, avfyrar samt blåser in i tipen, blir det bättre några gånger?

Voopoo drag s har jag sett är poppis, det kanske vore något?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Drygt, låter som om det är fel på coils'en, eller om det är för tunn juice varav den flödar igenom bomullen?
Om du öppnar luftflödet, avfyrar samt blåser in i tipen, blir det bättre några gånger?

Voopoo drag s har jag sett är poppis, det kanske vore något?

Den är helt auto, man kan bara byta pods. Men hålen som släpper in olja till bomulen är gigantiska, så även trög 50/50 kommer in lite för rikligt tror jag.

Drag S var mitt förstaval, enda problemet var priset och så undrar jag om 50/50 funkar bra med så "hög" watt, är inte så insatt på vad man ska kolla efter. Jag har råd att köpa den, men då vill jag nästan vara garanterad att jag blir nöjd, för jag har inte råd att köpa fel två gånger.

Ska försöka forska mera på den till nästa löning.

Fick hem mitt tiopack av N-One nyligen. Utgångsdatumet var 2020/09 och det märks, då batteriet dör långt innan oljan är slut, så inga "300 puffar" där inte. Borde räknat ut det när de skrev att förpackningen utgår, men trodde det var själva förpackningen, inte att de stått osålda så länge, hehe (idag säljs bara 6-pack för dubbla priset)

Men de funkar riktigt bra, vill liksom inte ge upp och låta en disposable vara den bästa vapen jag prövat, så tänker garanterat fortsätta den här resan. Tack för svar!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Den är helt auto, man kan bara byta pods. Men hålen som släpper in olja till bomulen är gigantiska, så även trög 50/50 kommer in lite för rikligt tror jag.

Drag S var mitt förstaval, enda problemet var priset och så undrar jag om 50/50 funkar bra med så "hög" watt, är inte så insatt på vad man ska kolla efter. Jag har råd att köpa den, men då vill jag nästan vara garanterad att jag blir nöjd, för jag har inte råd att köpa fel två gånger.

Ska försöka forska mera på den till nästa löning.

Fick hem mitt tiopack av N-One nyligen. Utgångsdatumet var 2020/09 och det märks, då batteriet dör långt innan oljan är slut, så inga "300 puffar" där inte. Borde räknat ut det när de skrev att förpackningen utgår, men trodde det var själva förpackningen, inte att de stått osålda så länge, hehe (idag säljs bara 6-pack för dubbla priset)

Men de funkar riktigt bra, vill liksom inte ge upp och låta en disposable vara den bästa vapen jag prövat, så tänker garanterat fortsätta den här resan. Tack för svar!

Skulle ha provat en tjockare vätska, typ 60:40 eller den mer vanliga 70:30, då tkr man att det ska bli bättre. Konstigt ändå, den är väl gjord för 50:50?

Såg att drag s fanns till bra pris på en sida jag brukar handla på, strax över 30 usd, dock går erbjudandet ut om 13h.
https://ecigone.co.uk/products/voopoo-drag-s-60w-vw-pod-kit-2...

Tråkigt när det är så, tkr du ska uppgradera till något värre dock, bäst vore en mod och en rebuildable atomaizer Det är en rolig hobby, kommer alltid något nytt.
Hoppas det löser sig, alltid roligt när någon slutar röka om dom känner att det inte är bra för dom längre.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Nichub.uk kör en deal på nic salt tills den 11/10, riktigt bra pris. Använd koden Nichub10 för 10% rabbat.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

E juice

Jag köpte hem massa e juicer, om någon är intresserad så säg bara till.

Permalänk
Medlem

Har vi några Mechlirare här då?

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Jag kör tyvärr inte med Mech.
Är lite osäker på ohms lag och därför kör jag bara reglerade moddar.

Permalänk
Medlem

Får hem en grå Voopoo Argus Air tillsammans med 1.2 ohm keramiska spolar och ett paket med vanliga bomulls imorgon, kan skriva några rader om den senare.

https://m.voopoo.com/argus-series/argus-air.html

Hittills använt deras PNP pod tank som fungerat över förväntan utan några läckor alls.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tjena!
Har alla slutat vape:a eller?

Vart kan man köpa juice for rimligt pris?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tjena!
Har alla slutat vape:a eller?

Vart kan man köpa juice for rimligt pris?

Jag vejpar fortfarande och har gjort i några år, men jag får säga att jag inte ser många som håller på med det.
Jag köper på esmokes.se och blanda själv. Tror de är bland de billigaste. Köpte mycket från nordicecigg.com förr, men de har blivit hutlöst dyra jämte esmokes.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Tjena!
Har alla slutat vape:a eller?

Vart kan man köpa juice for rimligt pris?

Jag vape:ar också fortfarande. Precis @Eazy blandar jag till största delen själv. Köper från lite olika butiker här i sverige beroende på vilka aromer jag vill ha. En del e-liquids.se, ska jag ha Flavorah blir eSmokes. Kan bli en del Premiumvape också.
Tyvärr finns ju långt ifrån alla aromer i sverige och jag har tidigare beställt från chefsflavours i England några gånger.

Jag kör mest med Squonk och single coil RDAs. En del dripping blir det dock. Väldigt lite MTL dock.

Det är nog säkerligen flera som vape:ar men Sweclockers är kanske inte det mest optimala forumet för det ämnet. Tror de flesta diskussionerna förekommer på FB i slutna grupper och är själv med i ett gäng grupper där.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk

Man kanske kan dessutom tillägga att som ni kanske vet så är ju vapingen i allmänhet och smaker i synnerhet utsatt för väldigt högt politiskt och pseudo-politiskt tryck världen över (förutom ett fåtal länder där bl a England) som troligtvis gör att de flesta håller ganska låg profil.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Man kanske kan dessutom tillägga att som ni kanske vet så är ju vapingen i allmänhet och smaker i synnerhet utsatt för väldigt högt politiskt och pseudo-politiskt tryck världen över (förutom ett fåtal länder där bl a England) som troligtvis gör att de flesta håller ganska låg profil.

Jo jag blir inte klok på det. De vill förbjuda vejping men inte vanliga cigaretter?!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Skrivet av Eazy:

Jo jag blir inte klok på det. De vill förbjuda vejping men inte vanliga cigaretter?!

Jo jag vet, det är ju helt vansinnigt. Det enda vi möjligtvis kan göra är försöka påverka våra egna politiker eller engagera sig själv hårdare. Men det är ju få som orkar.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Är de lätt att blanda egen juice? någon vänlig själ som kan ge ett quick start guide med grejer man behöver? Kanske våg, tomma flaskor, aromer, nikotin och var ni köper era saker?

Hade varit väldigt uppskattat!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Jo jag vet, det är ju helt vansinnigt. Det enda vi möjligtvis kan göra är försöka påverka våra egna politiker eller engagera sig själv hårdare. Men det är ju få som orkar.

Mjo jag var väldigt aktiv runt 2014-2015 när EU direktivet skulle komma, bland annat. Men det var inte lönt, för på den tiden var det än färre som vejpade.
Sedan har media fortsatt kasta skit på det.

Länge sedan nu, men detta var jag med att översätta samt engagera mig i.
https://www.efvi.eu/

Jag gav upp någon gång runt 2017. Än mer när juicerna blev än mer beskattad.

Jag brukade oftast köpa minst 50ml 18mg för ca 40-50kr. Nu får man inte ens 10ml/18.

Så jag började blanda själv. Men iom EU begränsningarna så sket sig även det. Visst det är lite billigare. Men det är inte som det en gång var. Kunde köpa 100ml/100mg nic, som räckte hur länge som helst för att blanda eget. Tror jag landade runt 30kr/månaden på min förbrukning som då var runt 100m/månad ca.

Körde mest kayfun med nemesis. Gör det än idag när jag väl behagar.
Men jag drog över till snus runt 2019 ca, då priserna med vejpen blev allt för dyr. Men nu börjar ju snusen med bli så jävla dyr.

Men de gånger jag får ett rökbegär vilket händer allt mer sällan så vejpar jag med gamla godingen.

Gammal bild. Men har nu mer än fler olika nemesis (var min favorit mech på den tiden)

Samt min stealth variant som är sjukt liten. Är mindre än vad den ser ut i bilden t.o.m, då jag har stora händer...

Men men.

Bättre var det förr när man kunde köpa 1L 100mg nicotinbas som räckte månader för att blanda själv. Nu får man ju knappt 100ml/3mg för 250:- helt galet.

Jag får väl trösta mig med att jag lyckades sluta röka tack vare eciggen vilket var målet. Men jag hade aldrig någon tanke på att sluta vejpa då det var så billigt, gott, samt kul att pyssla med. Att göra egna coils osv.
Det var en kul hobby så länge det varade.

Men priserna nu är ju ugh. Dyrare än att röka t.o.m.

Små stavfel, lär har missat några.. Morgon trött som man är.