Svenska teknikprofiler: Gandalf Distributions VD David Nicander

Permalänk
Melding Plague

Svenska teknikprofiler: Gandalf Distributions VD David Nicander

Gandalf är en svensk distributör med fokus på att bland annat förse återförsäljare med prestandakomponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant serie, kan man tipsa om profiler att intervjua?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av kino:

Intressant serie, kan man tipsa om profiler att intervjua?

Absolut!
Antingen personer eller företag etc.

Enda vinkeln är väl att de ska ha en tydlig lokal anknytning.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Rubriken ... stirrade på den ett bra tag, för jag trodde någon hade dött ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Absolut!
Antingen personer eller företag etc.

Enda vinkeln är väl att de ska ha en tydlig lokal anknytning.

Lokal som inte Amazon dvs? Som Norrlänning är det få som kan räknas som lokala. Elgiganten? Men de är inte riktigt svenska heller.

Annars är det just Amazon, efter de lanserat här, iallafall jag skulle vilja läsa om. Intressant satsning trots allt.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon5930:

Lokal som inte Amazon dvs? Som Norrlänning är det få som kan räknas som lokala. Elgiganten? Men de är inte riktigt svenska heller.

Annars är det just Amazon, efter de lanserat här, iallafall jag skulle vilja läsa om. Intressant satsning trots allt.

Absolut. Sålänge de har betydande verksamhet i Sverige och framförallt lokal personal.

Sedan tror jag (men har på intet sätt gett upp hoppet om) att amazon kan vara luriga att få tag på. De brukar mest hänvisa till PR-byrån.

Tanken är som sagt att visa upp lokala profiler. Så det krävs lite historik också för att bli ”en profil”. Men de som inte hunnit bli det ännu kan ju vara superaktuella att intervjua ändå, bara inte i denna serie vi tänkt starta.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Intressant artikelserie, inget företag jag hört talas om som konsument. Köper Inet, Webhallen med flera ingenting direkt av tillverkare?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Gandalf, påminner mig om att jag tror jag köpte mitt vackra röda Gravis ultrasound från dem.

Permalänk
Medlem

Vi köper in en hel del av dem, har inte direkt haft mycket kontakt med dem men de gånger jag haft så inga större problem.

f.ö en intressant artikel

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Föredetting

En VD som kör enduro, måste vara en bra lirare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Ahhh, Gandalf! Där har jag varit ute och köpt datorprylar billigt nån gång på 90-talet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

@UndaC

Om man får tipsa om något man vill ha intervjuad så vore det kul att läsa intervjuer med Inets grundare/VD, Webhallens grundare/VD, och Kjell & Co (<3333):s grundare/VD!

Även Jens Bergensten aka Jeb vore intressant att läsa en intervju med!

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Accipiter46:

Intressant artikelserie, inget företag jag hört talas om som konsument. Köper Inet, Webhallen med flera ingenting direkt av tillverkare?

Jodå. De flesta större återförsäljare köper både av distributörer och direkt från tillverkarna!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av sparkar_boll:

@UndaC

Om man får tipsa om något man vill ha intervjuad så vore det kul att läsa intervjuer med Inets grundare/VD, Webhallens grundare/VD, och Kjell & Co (<3333):s grundare/VD!

Även Jens Bergensten aka Jeb vore intressant att läsa en intervju med!

Noterat. Tänkte absolut försöka beta av några återförsäljare. Även från gamla bolag som inte finns kvar idag etc.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Absolut. Sålänge de har betydande verksamhet i Sverige och framförallt lokal personal.

Sedan tror jag (men har på intet sätt gett upp hoppet om) att amazon kan vara luriga att få tag på. De brukar mest hänvisa till PR-byrån.

Tanken är som sagt att visa upp lokala profiler. Så det krävs lite historik också för att bli ”en profil”. Men de som inte hunnit bli det ännu kan ju vara superaktuella att intervjua ändå, bara inte i denna serie vi tänkt starta.

Låter vettigt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Noterat. Tänkte absolut försöka beta av några återförsäljare. Även från gamla bolag som inte finns kvar idag etc.

Gamla Datorbutiken, den som gick under i slutet av 00-talet är mitt tips. Återstartade senare men det är den tidigare iallafall jag minns, saknar och gärna läser lite om.

Permalänk
Medlem

Handlade en del av dom förr (genom jobbet) då det var smidigt att hämta 200m bort i Frölunda.
Fick första batchen ATI 5870 av dom, 3 mån innan det kom fler kort till SE... fint som snus

Annars minns jag tydligast när 3 herrar från Gandalf kom till DMS i Malmö när jag extrajobbade där.
Dom hade en speciell attityd när dom anlände.. en annan när dom lämnade efter att ha blivit uppläxade.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Hjälpsam

Och något som inte riktig framgår tydligt i artikeln. David Nicander är en genuint riktigt trevlig kille

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI