Sony satsar vidare på att lansera Playstation-spel på PC

Permalänk
Melding Plague

Sony satsar vidare på att lansera Playstation-spel på PC

I den senaste företagsrapporten meddelar Sony att PC-versioner av Playstation-spel är en fortsatt del av företagets lönsamhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bloodborne till PC JAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

En mycket bra utveckling.

Permalänk
Medlem

Gillar denna trend! Men det betyder ju också att konsolerna och deras exklusiviteter känns lite mindre attraktiva också... svår balansgång

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vågar man hoppas på The Last of Us till PC ?? 🤭🤭

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Själv går jag fortfarande och väntar på att NHL ska återkomma på PC. Känns lite som när man väntade i 13 år på Tools nya skiva. 😴

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

Bloodborne till PC JAAAAAAAAAAAA

4K/60fps, muuuums!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte köpa någon ny Playstation så om det kommer något vettigt spel dit blir det bara att vänta ut PC släpp eller att emulatorer mognar.

Köpte både Death Stranding och Horizon för att rösta med plånboken. Hoppas vi får se Days Gone, Last of Us, Uncharted, Ghosts of Tsukushima, nya Horizon och gärna Bloodborne med!

Permalänk
Medlem

Bra, ge mig God of War!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gillar denna trend! Men det betyder ju också att konsolerna och deras exklusiviteter känns lite mindre attraktiva också... svår balansgång

Jag förstår precis hur du tänker, men egentligen borde det väl vara så, att konsolerna har sin plats för dem som inte har så mycket pengar att satsa på en fläskig PC. De som vill att saker bara ska funka utan risk för minsta strul. Vill ligga i soffan och spela, utan att riskera att behöva ta till musen eller tangetbordet för att någon ruta poppar upp?

Sedan kan de som vill ha allt på en burk och ha valfriheten, samt pengar för att köpa bra hårdvara lira spelen där?

Själv kör jag i nu läget både xbox one x och PS4 Pro, samt en fläskig PC.
Sitter nu med valet och kvalet om jag verkligen ska köpa en Series X. Är ju teknik nörd också så vill ju ha allt. Men samtidigt vore det gött att kunna köra allt på PCn. PS5 lär det ju bli för de exlusiva spelen, tror inte Sony vänder om så fort.

Känns ändå som båda har sin plats.

Permalänk
Medlem

Gief GoW!!!

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Bra utveckling detta!

Har skrivit det flera ggr förr, skriver det igen, vill de ha mina pengar så släpp bara spelen till PC så köper jag och spelar dem utan tvekan! Horizon verkar ha lite problem just nu men det ska givetvis införskaffas på sikt tex!

The last of us till PC vore ju drömmen. Gärna både ettan och tvåan men ettans ålder kanske utesluter det vad vet jag. Kan nöja mig med tvåan isf. Uncharted spelen vore ju också grymma att få uppleva.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Vissa spel funkar helt enkelt inte på konsol medans andra gör sig så mycket trevligare på konsol. Jag är av den typen som inte gillar att köra skjutspel med kontroll utan känns helt rätt att få använda mus och tangentbord till detta.
Men lite lugnt lir med något sportspel typ NHL eller Fifa känns helt rätt.

Att Sony nu tar klivit och släpper även de konsolspecifika titlarna för PC kan nog vara både bra och dåligt men absolut kanske rätt väg att gå då Xbox tycks ha lyckats bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Får ju applådera att de åtminstone släppt Death Stranding hos fler än EN store.
-Ett pyttelitet steg i rätt riktning, kan man medge...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Bra utveckling detta!

Har skrivit det flera ggr förr, skriver det igen, vill de ha mina pengar så släpp bara spelen till PC så köper jag och spelar dem utan tvekan! Horizon verkar ha lite problem just nu men det ska givetvis införskaffas på sikt tex!

The last of us till PC vore ju drömmen. Gärna både ettan och tvåan men ettans ålder kanske utesluter det vad vet jag. Kan nöja mig med tvåan isf.

Viktigaste spelen för mig på PC:

Ratchet & Clank, alla som släppts och ska släppas i unlocked fps

God of War-serien

Grand turismo

Permalänk
Medlem

@Boredbynoobs: Håller på och lirar igenom de gamla PS3 Ratchet and Clank inför nya. Kör dem på RPCS3 i 4k riktigt nice.

Permalänk
Avstängd

Lägg ner spelkonsoler dom har gjort sitt, bättre att alla går över till PC spelen kommer blir så mycket bättre.

Nu är en spelkonsolen som en dator, om någon vill så finns handkontroller till PC.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

ÄÄÄNTLIGEN. Kan man nu få dessa portningar bra gjorda och utan alla barnsjukdomar, skit samma att det dröjer lite.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vågar man hoppas på The Last of Us till PC ?? 🤭🤭

Exakt vad jag också hoppades på! Åh det vore ju för underbart! Ettan är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, men har inte provat på tvåan då jag bara har en PS3...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Viktigaste spelen för mig på PC:

Ratchet & Clank, alla som släppts och ska släppas i unlocked fps

God of War-serien

Grand turismo

Ratchet & Clank. Lirade man ju en del på familjens gamla PS2 när man var mindre. Kul spel, kul humor osv.

God of War skulle jag verkligen inte ha något emot heller. Verkar vara köttiga spel med mycket övervåld. Inte mig emot

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Köpte PS4 bara för Uncharted serien, kommer den till pc så köper jag oavsett pris.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon301768:

Köpte PS4 bara för Uncharted serien, kommer den till pc så köper jag oavsett pris.

1 000 000 $?

Permalänk

The last of us, och Gran Turismo!!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

God OF War

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är ju en rätt smart move om de släpper PS4-spel till PC med ökat ögongodis. Då får de ju fortsatta inkomster på gamla spel som kanske sålt klart på sin användarbas på PS4 samt snärjer in några potentiella köpare från PC att skaffa PS5 för att kunna spela uppföljarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Lägg ner spelkonsoler dom har gjort sitt, bättre att alla går över till PC spelen kommer blir så mycket bättre.

Nu är en spelkonsolen som en dator, om någon vill så finns handkontroller till PC.

Många gillar dock plug n play som konsoler erbjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gillar denna trend! Men det betyder ju också att konsolerna och deras exklusiviteter känns lite mindre attraktiva också... svår balansgång

Huvet på spiken!

De vill utöka intäkterna, genom att fånga annars ändå onåbara kunder, men de behöver göra det på ett sätt som inte påverkar deras kärnverksamhet (att knyta folk till Playstation - med allt vad det innebär i olika sorters intäkter).

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av superegg:

Lägg ner spelkonsoler dom har gjort sitt, bättre att alla går över till PC spelen kommer blir så mycket bättre.

Nu är en spelkonsolen som en dator, om någon vill så finns handkontroller till PC.

Mja, fungerar ju inte riktigt så.
Konsoler (i form av en gemensam hård/mjukvara) kommer nog alltid att finnas i en eller annan form.
Säga vad man vill men det är ju onekligen enklare och billigare att köpa en konsol och börja spela än att köpa en dator och börja spela (säger en pc-entusiast 😱)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Många gillar dock plug n play som konsoler erbjuder.

Konsoler är ju tyvärr mindre "plug n play" numera än de någonsin vart tidigare. Så det argumentet har jag lite svårt för allvarligt talat.

Köper du en PC färdig och inte bygger den själv är det inte så himla annorlunda från att komma hem med din sprillans nya konsol och ska koppla in den och komma igång med spelande. Utgångspunkten här är att du inte äger någon av dem innan och måste skapa alla konton som associeras med tjänster osv osv.

Lira dem helt offline så har konsol fördel förfarande de gångerna spelen verkligen finns fullt fungerande på skivan de kommer med. Utöver det så njae. Vetifan om konsol är så himla plug n play längre alltså kontra PC.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vågar man hoppas på The Last of Us till PC ?? 🤭🤭

Exakt vad jag också hoppades på! Åh det vore ju för underbart! Ettan är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, men har inte provat på tvåan då jag bara har en PS3...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII