Permalänk
Medlem

Mysko fel med Mus

Sista tiden så har det hänt nått med musen.
När jag startar upp datorn och loggar in i Win så ser jag ingen muspekare under 5-6 sekunder oavsett om jag rör musen eller ej. Sedan kommer den fram men hackar sig fram väldigt mycket. Sedan kan det flyta på precis som vanligt.
Men nu idag så hackar den sig fram över skärmen vid snabba rörelser mest hela tiden?
JAg har musen kopplad via Kabel och direkt in i USB port bakom datorn.
Musen är en Razer imperator. Så den har ju några år på nacken, kan det vara orsaken ?
Eller finns det nått jag kan kolla upp?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha allt eftersom jag läste så började jag tänka "det är en Razermus, eller hur" och vips, där var det.

Jag har haft två Mamba och en Ouroboros, alla tre har hållt på och "fastnat" precis efter uppstart av Windows. Blev galen på det så jag har slutat med Razermöss.

Jag har för mig att det funkade bättre när jag körde utan deras mjukvara installerad, men jag fick ofta vänta 5-10 minuter med att använda datorn efter uppstart för att det liksom skulle "släppa" och sen fungerade det oftast som vanligt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Haha allt eftersom jag läste så började jag tänka "det är en Razermus, eller hur" och vips, där var det.

Jag har haft två Mamba och en Ouroboros, alla tre har hållt på och "fastnat" precis efter uppstart av Windows. Blev galen på det så jag har slutat med Razermöss.

Jag har för mig att det funkade bättre när jag körde utan deras mjukvara installerad, men jag fick ofta vänta 5-10 minuter med att använda datorn efter uppstart för att det liksom skulle "släppa" och sen fungerade det oftast som vanligt.

Ah. Bra då borde min lösning ha gjort susen, beställde precis en Logitech G pro, så då kanske problemen löser sig

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av LinusG:

Ah. Bra då borde min lösning ha gjort susen, beställde precis en Logitech G pro, så då kanske problemen löser sig

Jag kör också Logitech G pro. Toknöjd än så länge! Nästan så man funderar på att köpa ett sånt där charge'n'play kit för att slippa stoppa in sladden någonsin

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Ah. Bra då borde min lösning ha gjort susen, beställde precis en Logitech G pro, så då kanske problemen löser sig

Löser ett problem men får ett nytt

När jag kör min trådlös så funkar mouse 3 lite så sådär...
Tydligen ett vanligt fel enligt Inets support och jag har fortfarande samma problem även efter att jag fått min utbytt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Jag tänkte med när jag läste "säkert en Razer..." och "köp en Logitech så löser sig allt"

Permalänk
Medlem

Kan det vara skit på sensorn, damm eller hårstrå ?
Blås på sensorn och se om det blir bättre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Kan det vara skit på sensorn, damm eller hårstrå ?
Blås på sensorn och se om det blir bättre..

Provat ett flertal gånger men tyvärr samma fel.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC