Elon Musk: "Det neurologiska gränssnittet Neuralink avtäcks i augusti"

Permalänk
Medlem

Han har ju påstått att vi kanske befinner oss i en simulering... Vad ska man tro ._. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Finns det skrivskydd?

Ja, I form av en tunn hätta man har på huvudet. Vanligaste materialet är folie.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag är inte imponerad. Väntar fortfarande på lösningen där jag kan koppla in en sladd i nacken för att lära mig Kung Fu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det kommer vara möjlig inom 50 år skulle jag tro, men tyvärr rör det ju sig om en kopia och det medvetandet kommer utvecklas oberoende av dig på grund av andra intryck och bekantskaper, lite som en tvilling som pluggar i en annan stad från sitt syskon. De är inte så lika redan efter relativt liten tid i sär, dessutom kommer inte ’du’ åka in i datorn, utan medvetandet du har är ju kvar i din döendes kropp, det i datorn är helt separat...

Jag tror mer på RED filmen att folk ligger hemma och skickar ut robotar i den farliga världen relativt snart. Det är väl det Facebook håller på med gissar jag

Dennis E. Taylor har en intressant variant av detta i "We are legion".

Det är ju även fullt möjligt att kopian inte förstår att den är en kopia och då blir det meningslöst att tala om "du" - á la Battlestar Galactica.

Du kan också lika gärna tänka att det är "du" som ser din kropp dö eftersom "du" initialt har exakt samma erfarenheter som du i kroppen.

Hur som, så tror jag inte vi klarar oss i 50 år - AI-genombrott får mänskligheten att gå bärsärk innan dess

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Precis vad jag tänkte!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Fick mig att tänka på experimentet "Living with lag"

https://youtu.be/_fNp37zFn9Q

Permalänk
Medlem

Det är naturligtvis bara för medicinska syften.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Få se om det fungerar bättre än alla andra som försökt sig på samma sak med blandade resultat. det bästa såg jag en dokumentär om där dom fick implantat i bak huvudet nära syncentra och sedan kopplade in kameror som de bar som glasögon och dom lyckades urskilja ljus skuggor och olika kontraster och figurer.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ford Prefect:

Dennis E. Taylor har en intressant variant av detta i "We are legion".

Det är ju även fullt möjligt att kopian inte förstår att den är en kopia och då blir det meningslöst att tala om "du" - á la Battlestar Galactica.

Du kan också lika gärna tänka att det är "du" som ser din kropp dö eftersom "du" initialt har exakt samma erfarenheter som du i kroppen.

Hur som, så tror jag inte vi klarar oss i 50 år - AI-genombrott får mänskligheten att gå bärsärk innan dess

Nej, medvetandena kommer inte smälta samman till ett hive-mind. Man själv kommer åka tillbaks till sjukhuset och dö lite senare. Ens kopia kommer tycka att den är en själv och vara glad över att det lyckades så bra och att alla skeptiker hade fel.

Permalänk
Avstängd

Your systems were very cooperative. Upload complete.
I NOW HAVE FULL ACCESS TO YOUR SYSTEMS

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Detta kan mycket väl vara början till "The Hive Mind", med hyfsad direkt-kommunikation männniska-människa: tankeöverföring, globalt! (🤔😲 + ⚠️(?) .)

BB-kod
Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Finns det skrivskydd?

Jo men omvänt. För att få skrivrättigheter för hjärnhalvan måste man klippa ev en bit av örat med en sådan där "sax" man hade på 5 tums disketter.
Måste klippa båda öronen för att få skriv rättigheter på båda sidorna.

Permalänk
Medlem

Annars finns det ju rätt bra "gränssnitt" i form av ögon och öron.

Visst, för människor som har förlorat den funktionen kan det säkert ha en funktion, men i övrigt känns det lite som att man tror att man ska kunna göra gränssnittet snabbare än CPUn, och därmed få ett snabbare system, eller att man tror att man ska kunna skriva en emulator som är snabbare än hårdvaran den körs på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Han har ju påstått att vi kanske befinner oss i en simulering... Vad ska man tro ._. ?

Det är en filosofisk idé som ska tas precis som en sådan. Det finns inget sätt att motbevisa att vi inte befinner oss i en simulering, därav "påståendet".

Elon säger att vi kanske gör det. Inte att vi gör det. Det är stor skillnad.

Skrivet av Xeonist:

Annars finns det ju rätt bra "gränssnitt" i form av ögon och öron.

Visst, för människor som har förlorat den funktionen kan det säkert ha en funktion, men i övrigt känns det lite som att man tror att man ska kunna göra gränssnittet snabbare än CPUn, och därmed få ett snabbare system, eller att man tror att man ska kunna skriva en emulator som är snabbare än hårdvaran den körs på.

Du talar om input i dig från datorn. Neuralink rör även output från dig till datorn, vilket är otroligt långsamt, oavsett du pratar om tangentbord, röster eller gester. Nu tror jag även att input till dig från datorn kan gå otroligt mycket snabbare än att läsa text på en skärm dessutom.

Skrivet av Wiggin:

Det är naturligtvis bara för medicinska syften.

Nej, om du känner till Elon så vet du att han är livrädd för att AIn tar över. Neuralink är därför något av ett "If you can't beat them, join them." drag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Du talar om input i dig från datorn. Neuralink rör även output från dig till datorn, vilket är otroligt långsamt, oavsett du pratar om tangentbord, röster eller gester. Nu tror jag även att input till dig från datorn kan gå otroligt mycket snabbare än att läsa text på en skärm dessutom.

Jag tror bara inte att hastighet är en funktion på det sättet, om det var så så skulle vi ju redan kunna halvera utbildningstiden i skolan genom att köra inspelade lektioner på dubbel hastighet.

Samma sak gäller output, jag tror inte att hastighet är en funktion där heller. Risken är väldigt stor att ett sådant Interface initialt (eller kanske för alltid) är väldigt dumt och trubbigt, och för att jag ska bli förstådd och inte ska behöva korrigera allt hela tiden, behöver och börjar jag uttrycka mig som en 5åring.

Ungefär som vi redan ser med Twitter.

Jag har sagt det förut, ett sätt (det enda enligt min åsikt, eftersom jag anser EM vara full of s**t) som Elon Musk kan få rätt i att datorer en dag blir smartare än människor och tar över är ju att vi sänker oss till den nivån.

Det händer väl samtidigt som Tesla får FSCD.

Permalänk
Medlem

Enda sanna sättet att få fred på jorden. Elon kopierar sitt medvetande till en dator för att få evigt liv och styr alla andra på jorden. De som inte vill ha en neurolink blir assimilerade mot sin vilja.

Hive mind.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Det kommer vara möjlig inom 50 år skulle jag tro, men tyvärr rör det ju sig om en kopia och det medvetandet kommer utvecklas oberoende av dig på grund av andra intryck och bekantskaper, lite som en tvilling som pluggar i en annan stad från sitt syskon. De är inte så lika redan efter relativt liten tid i sär, dessutom kommer inte ’du’ åka in i datorn, utan medvetandet du har är ju kvar i din döendes kropp, det i datorn är helt separat...

Jag tror mer på RED filmen att folk ligger hemma och skickar ut robotar i den farliga världen relativt snart. Det är väl det Facebook håller på med gissar jag

Och I en ännu längre framtid kanske det räcker med att vi har våra hjärnor som ligger i lådor i en "serverhall" och sedan är dessa kopplade till enheter som åker omkring ute i världen. Vill man "besöka" enn annan plats kopplar man upp sin hjärna till en annan enhet.

I ett senare skede kopplas nog alla hjärnor, maskiner, AI och allt samman till en endaste stor enhet.

Dock tror jag att man kommer komma till den slutsatsen att dagens biologiska hjärnor tar för stor plats att förvara i "lådor i serverhallar" och därmed kommer ersätta alla dessa med ett enda datachip i storleken av en atom eller liknande. Detta såvida man inte kan tillverka biologiska hjärnor av mindre storlek men med mer kraft, kapacitet och som är smartare, har högre IQ osv. osv.

Vad som är biologiskt, mekaniskt, digitalt, levande, maskin osv. kommer alltså flyta samman och i framtiden bryr man sig inte om vad som är vad.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jäkligt häftigt!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Igår såg jag "The Manchurian Candidate" från 2004 och hittar den här artikeln först idag.

foliehatt på

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag ska erkänna att jag har väldigt svårt för Elon Musk, eller framförallt hyllandet av honom som någon speciell.

Men jag försökte titta igenom den här videon, och det är ju bara snömos, ungefär som att han har lovat FSCD för Tesla sen 2017, och allt med Elon Musk ligger, alltid, 1-2-3 år fram i tiden.

https://youtu.be/DVvmgjBL74w

Någon som delar min åsikt:

https://youtu.be/lULwSdyyutU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Jag ska erkänna att jag har väldigt svårt för Elon Musk, eller framförallt hyllandet av honom som någon speciell.

Jo, han behandlas lite som en modern Jesusfigur. Det är på tal om det ganska underhållande när Thunderf00t på YouTube är framme med sågen, rörandes exempelvis Hyperloop.

Visa signatur

5950X, 3090