Hur mycket spenderar ni på appar till mobilen?

Permalänk
Medlem

Om en app kostar pengar så finns den inte i min mobil om en app, tex wizards unite, har funktioner där man kan lägga ner pengar för framgång så grindar jag. Jag köper aldrig saker till mobilappar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Pröjsar del av paketpris för

- AV
- Office
- En alternativ filutforskare som klarar mappade enheter.

Så även om jag röstade 100-500 blir det lägre per enhet.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av granshagen99:

@lastninja: klarna har ett engångskort du kan prova och använda

Tack för tipset. Jag hoppas inte det blir alltför jobbiga fakturor dock.
Swedbanks kort var ju grymma just för att pengarna drogs från ens bankkonto som var kopplat till kortet, men på ett mycket säkert sätt eftersom man kunde ställa in maxgräns för debitering (så ingen risk att få kontot länsat), hållbarhetsdatum (köp på tex reservdelsnätbutiker körde jag 1 månad på, och stängde kortet så fort pengarna var dragna, medans tv4play tex körde jag ett år på), och i fallet där man valde en längre tid (egentligen oavsätt tid) så låstes kortet till endast en aktör, som i fallet tv4play så kunde ingen annan aktör göra fordringar på just det ekortet (efter första debiteringen låses kortet till den aktören).

Det var detaljerna som gjorde systemet genialiskt, mångsidigt och snabbhanterat, och jag skapade just ekort med maxgräns på 500kr som kunde användas flera ggr under kanske 6 mån med appstore respektive market. Sen genererade jag ett nytt likadant.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Körde Google Rewards ett tag där man fick lite på kontot för att svara på dumma frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Körde Google Rewards ett tag där man fick lite på kontot för att svara på dumma frågor.

Jag gör också det. Varje gång man har varit i en affär (de ser väl det på platshistoriken) frågar de om man gjorde något köp och hur man betalade. Får mellan ca 70 öre till 1.80 kr per undersökning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Max en app om året. Kan mycket väl betala för en bra app om jag kommer använda den mycket, och om den spar mig tid eller liknande.

Man förstår att alla utvecklare inte kan jobba gratis på fritiden och reklam är också jobbigt när man använder appen mycket.

Permalänk
Medlem

När det finns en app man kan spara tid med som antingen är bra nog att vara värd att stöda utvecklarna lite eller har premiumfeatures som hjälper så har jag inget emot att betala. Saker som wifi-heatmap, wolframalpha, och annat.

Förstår inte kommentarerna här om att man aldrig ska betala för mobilappar- om de är användbara eller hjälpsamma, varför inte stöda utvecklaren? Hellre det än att låta någon gratisapp använda telefonen som en extension i något jävla ad-network

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Kanske lägger 100-200 kr på appar och spel i mobilen årligen. Spelar i princip aldrig F2P spel utan föredrar att ”vanliga” spel. Sen blir det oftast något app-köp också. Hyr i och för sig filmer då och då men det är ju via Itunes på dator så antar att det inte gills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Har aldrig köpt någon app, så alternativet 0 saknas.

Orsaken är att jag inte vill riskera att det blir något automagiskt draget från mitt konto som jag inte har koll på.

Finns ju kort för att lägga in pengar på din telefon som gör att man inte behöver koppla sitt vanliga konto till den.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Köpt en app
Memrise för att lära mig kinesiska

Tror jag gav 39kr för ett år i en kampanj.. aldrig mer nöjd med appen men finns gratis versioner som är bättre

Permalänk
Medlem

Det enda jag spenderar på appar är det jag får via Google Bonus och det har jag lagt på Pokémon Go ;p

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Moon+ Reader Pro, en musikspelare (Pulsar) och en videospelare (Xplayer). Alla tre används dagligen. Och så har jag donerat till en serietidningsläsare (Perfect Viewer).

Edit: och Pocket Casts!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Saknar rösten för 0kr.
Kommer aldrig att betala för en app, men jag har betalat med hjälp av en app typ för parkering.

Permalänk
Medlem

Köpte några pokébollar (50kr?) i Pokemon Go när det var nytt. Annars köper jag premium på gratisappar jag använder mycket.
Har nog inte lagt ut mycket mer än det jag samlat på mig via enkäter i Google Rewards, vilket tydligen är totalt 400kr sedan 2016.

Permalänk
Medlem

I pengar, inte ett rött öre, i persondata, så lite som möjligt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

@lastninja: aa Swedbank engångskort var bra, jag använde det med, jag skulle vilja ha tjänsten privacy.com här i Sverige eller något liknande. Men man kan väl bara hoppas.

Permalänk
Medlem

har köpt två spel sen jag skaffade smart telefon för över 10 år sen, enda jag lagt pengar på i telefonen på sånt.
Så typ 300 på ungefär 11 år

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Sen 2010 har jag köpt appar för ~250kr. Hälften är spel och andra hälften är nytto-appar.

Majoriteten av apparna är köpta för många år sedan, upplevde att större del av appar kostade pengar då, samt en del saker faktiskt var bättre än vad som fanns inbyggt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har köpt fullversionen av SwiftKey när det var nytt, för ungefär 200 kr. Jag tvekade inte alls, det var en mirakelapp under den tiden.

Sen har jag köpt lite prenumeration som tex årspremium på Udisc (app för discgolfare), 50 kronor för ett helt år. Lika mycket som korv med bröd plus dricka till hos Pressbyrån på en vanlig tisdag.

Det är en sak att inte vilja betala för/i en app för att man inte behöver tjänsterna men det är en annan sak att vägra betala någonting bara för att det är en principssak. Det är år 2020, mobilappar är vår framtid, det är dags att punga fram så att utvecklarna får tjäna lite pengar. Jag är ju själv mobilapputvecklare så det är nog lätt för mig att tycka så.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

För mycket, måste sluta.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Har köpt några appar, delvis för att låsa upp funktioner och för att stödja utvecklarna. Tror jag köpte Winamp Pro en gång i tiden..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

0kr, har nog aldrig köpt en app under de år jag haft smartphone. Min första smartphone var en Samsung Galaxy 2 när den nyss kommit ut, sitter nu med en iPhone 8 Plus.
Vad jag däremot betalar för är mer utrymme i iCloud.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Köpt teamspeak till telefonen, annars ingenting alls på fem år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Varför finns inte 0 som val? Jag har/kommer aldrig att köpa en app eller in-app dynga!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

0 pesetas.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Bildexpert

Historiskt sett 0 kr. Känner att det jag behöver finns bland gratisapparna, men jag skulle nog överväga att ge skaparen till 2048 en slant för alla timmar jag har lirat det vid busshållplatsen...

Permalänk
Medlem

Det enda jag köpt egentligen var en årsprenumeration i Waking Up appen, annars har jag aldrig köpt något.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig köpt nån app via en appstore. Köpte dock några program till min Palm LifeDrive och Nokia n-gage för en herrans mass år sedan. Skulle aldrig köpa nått från apple appstore eller google play oavsett pris. Finns gratisalternativ till allt jag gör med mobilen, och för övrigt har jag kontantkort som jag fyller med ca 50kr per kvartal.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Intressant ändå, man kommer att köpa PS5 och Xbox spel för 699kr eller dylikt, plus prenumationer för att spela online. Samma med Windows program, kostar mer än skjortan och behöver förmodligen ett par Björn Borg kallingar inför nästa version av Windows i en uppgraderings deal.

Och sen kan man inte avvara 32kr för något nyttoprogram, som inte bara hänger med från mobilhårdvara till nästa generation av mjukvara också. Något som är mindre än en halv öl på krogen.

Om ett konsolspel motsvarar en lång kväll på krogen så behöver den nog även kunna slå det i antal timmar av underhållning. Vette fan, det kanske är olika värderingar på det som förenklar vardagen?