Permalänk
Medlem

Death Stranding spelkupong

Hej,
Säljer en Death Stranding Steam kod, Observera att kan endast aktiveras med GeForce RTX 2060, 2070 med dit Steam konto på min dator. PM för instruktion.
Prisidé 250:-
Betalning via Swish, sedan skickar jag koden.
Säljer till vem jag vill när jag vill.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Nu brukar jag inte kommentera på saker jag inte tänker köpa, men du vill alltså att någon ska ge dig inloggningsuppgifterna till sitt Steamkonto så du kan logga in med dessa uppgifter på din dator och aktivera spelet?

edit: alla andra liknande annonser och även när jag själv sålt koder som följt med graffikkort så har jag kunnat hämta koden och ge själva koden. Ingen inloggning krävdes. Kanske är annorlunda nu i och för sig. Vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shrghi:

dit Steam konto på min dator. PM för instruktion.

That's a hard pass.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Det är ofta så numera ja. Har själv varit tvungen att registrera på detta vis två gånger. Dock ej via Steam, utan GeForce Experience. Så era kommentarer kanske va lite onödiga. I varje fall den ena.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk

150kr bjudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

Det är ofta så numera ja. Har själv varit tvungen att registrera på detta vis två gånger. Dock ej via Steam, utan GeForce Experience. Så era kommentarer kanske va lite onödiga. I varje fall den ena.

Precis. Man registrerar på hemsidan hos företaget man köpt produkten, där görs en kontroll att du har företagets produkt i datorn,
sedan skriver du in koden du fått med produkten och du får då en Steamkod. Det är sedan den koden man säljer. Så är jag van med att det fungerar. Fungerar det på annorlunda sätt idag så rätta mig i så fall.

Annonsören här hävdar att det är Steam som kontrollerar att du har rätt grafikkort och därför måste annonsören ha dina inloggningsuppgifter till Steam för att kunna adda spelet till ditt Steamkonto. Personligen så är det uppgifter jag aldrig skulle ge ut till någon okänd (eller kompis för den delen).

Permalänk
Medlem
Permalänk

För dem som äger de kvalificerade grafikkorten bör dock ändå kunna lösa in det och då inte behöva lämna ut sina steamuppgifter?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem