LG visar upp ansiktsmask med inbyggda fläktar

Permalänk
Medlem

Ser inte ut att vara så skön om den bara hänger på öronen, speciellt om den ska spännas åt också.
Ajaj i öronen efter en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Sorliga är att det finns många hjärndöda NPC's som skulle köpa den där.

Vad är problemet med den då? Verkar ju vara en rätt bra pryl faktiskt och inte bara under pandemier.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mackopock:

Den ser tung ut. Dags att börja träna nackmusklerna 😂

Håller med. Ser absolut inte skön ut men vet hur jobbigt det är med svettigt ansiktsskydd en hel dag. Kanske kan den göra nytta på den fronten men jag hoppar nog inköpet iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

I nyheten: "Mot en bakgrund av årets förlängda säsong av ovanligt aggressiva luftburna patogener säger sig LG nämligen ha upptäckt att konventionella ansiktsmasker inte bara är obekväma, men även av varierande kvalitet."

Dold text

Jag vet inte riktigt vad Greta ska kunna göra åt att vi har pandemier dock.

Greta förespråkar veganism. Många pandemier kommer från djurindustrin. Skulle fler äta växtbaserade skulle det med största sannolikhet bli mindre pandemier. Både galna kosjukan och svininfluensan startade i västvärlden så det är inte bara Kina som har dålig djurhållning

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av loevet:

@Dunder: inte dumt, med en svart variant har du kommit långt på vägen mot Darth Vader-cosplayande

Njae, skulle allt bli en halvdan Darth Vader-kostym med den masken

Skrivet av Vinolik:

Har du använt munskydd i flera timmar i sträck?

Har du funderat på att svara på frågan istället?

Skrivet av Drickz:

Behagligare att andas, mindre fukt kvar i masken, typ. De flesta brukar föredra masker med 2 filter för att det är enklare att andas genom också, så antar att denna modell är riktigt bekväm ur den aspekten.

Jo, jag antog att det var så. Antar att bekvämlighetsaspekten försvinner lite med den ökade vikten, däremot...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vad är problemet med den då? Verkar ju vara en rätt bra pryl faktiskt och inte bara under pandemier.

Det är 99.98% survival rate, dessa masker är inget annat en ett symptom på orwellianskt maktmissbruk , finns mkt att skriva men är off-topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Det är 99.98% survival rate, dessa masker är inget annat en ett symptom på orwellianskt maktmissbruk , finns mkt att skriva men är off-topic.

Så du hade alltså inget vettigt att komma med?

Själv ser jag mycket bra saker med en sådan mask, kan finnas många tillfällen där man vill rena luften man andas.

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Den här i kombination med VR-brillor, och sedan kan man ha små gasbehållare med olika lukter på ryggen. ;P

Smellevision!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@logrell: Det är ett intressant diskussionsämne men en diskussion för ett annat tillfälle

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Nästa steg?

Permalänk
Medlem

Förutom de omedelbart uppenbara problemen så har den har ett jättestort problem, det verkar inte vara särskilt lätt att tvätta ur masken.

Permalänk
Medlem

När kommer Asus med en ROG mask då?

Permalänk
Skrivet av Kvarnis:

Sorliga är att det finns många hjärndöda NPC's som skulle köpa den där.

Skrivet av wargreymon:

Ja, vi får gå till högkvarteret för virus och baciller och klaga.

Många i asien använder ansiktsmask på grund av luftföroreningar speciellt i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det kanske kommer en uppföljare med rgb som får heta "gaming"

Ja alltså innan den uppföljaren kommer lär dom ju inte sälja mkt NO RGB, NO MONEY

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av Mackopock:

Den ser tung ut. Dags att börja träna nackmusklerna 😂

Är maskens vikt ett problem så har du nog större problem än den aktuella pandemin.

Permalänk
Medlem

Detta är bra innovationsanda(s) och entreprenörskap enligt mig

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Rekordmedlem

Dt är väl dumt att modda, det gäller bara att välja rätt från början så får man även solglasögon på köpet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Det är 99.98% survival rate, dessa masker är inget annat en ett symptom på orwellianskt maktmissbruk , finns mkt att skriva men är off-topic.

Säker på att det inte är du som är NPCn?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Inaktiv

Detta är en riktig fanboy alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Det är 99.98% survival rate, dessa masker är inget annat en ett symptom på orwellianskt maktmissbruk , finns mkt att skriva men är off-topic.

Ah, så du är en av dom där amerikanska anti-maskers? Seriöst? Du tror att maskerna är till för att kolla vilka som är "får"?

Permalänk
Medlem

VR-headset och denna, sedan är jag "ready to go"

Skrivet av m4gnify:

Ah, så du är en av dom där amerikanska anti-maskers? Seriöst? Du tror att maskerna är till för att kolla vilka som är "får"?

Inte för att jag är m4gnify. Men jag är faktiskt själv emot masker. Inte deras funktion. Utan att vi har ett samhälle vars medborgare saknar ordentlig utbildning kring hur de ska användas och hanteras. Kollar man i USA och även människor som använder masker i Sverige så används de i princip alltid felaktigt. Det finns ofta stora luftfickor mellan näsa och mask, folk tar av- och på sig samma masker, drar ner dem när "det känns jobbigt" eller det inte finns andra i närheten. Samtidigt gör de detta genom att vidröra den främre delen av masken (som utsatts för kondens från utandning, där både virus och bakterier lättare fäster). Sedan tar de med samma hand i ansiktet, på handtag etc. Maskanvändare är dessutom överlag mycket mer benägna att hålla på med fingrarna uppe i ansiktet nära slemhinnor. Och i samband med alla dessa snedsteg går de ofta i en falsk tro om trygghet och blir istället mindre försiktiga.

Jag är kritisk till användning av masker då jag arbetat inom sjukvården, vet hur de ska hanteras och hur deras effekt går förlorad vid felanvändning. Det enda de minskar är möjligtvis spridningen av egna nysningar och hostningar. Men har man dessa symptom under pandemier bör man inte vara ute bland folk.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha min i kolfiber och lite skysst neonljus över öronen.

Permalänk
Avstängd

Behövs bara en stor powerbank som klara man sig ett tag ute.

Bra att det kommer med fläktar då kanske det blir lättare att andas om fläktarna blåser in och ut.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

VR-headset och denna, sedan är jag "ready to go"

Inte för att jag är m4gnify. Men jag är faktiskt själv emot masker. Inte deras funktion. Utan att vi har ett samhälle vars medborgare saknar ordentlig utbildning kring hur de ska användas och hanteras. Kollar man i USA och även människor som använder masker i Sverige så används de i princip alltid felaktigt. Det finns ofta stora luftfickor mellan näsa och mask, folk tar av- och på sig samma masker, drar ner dem när "det känns jobbigt" eller det inte finns andra i närheten. Samtidigt gör de detta genom att vidröra den främre delen av masken (som utsatts för kondens från utandning, där både virus och bakterier lättare fäster). Sedan tar de med samma hand i ansiktet, på handtag etc. Maskanvändare är dessutom överlag mycket mer benägna att hålla på med fingrarna uppe i ansiktet nära slemhinnor. Och i samband med alla dessa snedsteg går de ofta i en falsk tro om trygghet och blir istället mindre försiktiga.

Jag är kritisk till användning av masker då jag arbetat inom sjukvården, vet hur de ska hanteras och hur deras effekt går förlorad vid felanvändning. Det enda de minskar är möjligtvis spridningen av egna nysningar och hostningar. Men har man dessa symptom under pandemier bör man inte vara ute bland folk.

Håller självklart med dig. Använder själv inte mask, mestadels av samma anledningar som du skriver.

Permalänk
Digital fyndjägare

PUBG here I come...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fy fan... stackars våra barn. Vi kommer fuckat den här planeten så hårt att man inte kan andas ordentligt säkert utan masker snart.

Visa signatur

Asus Rog strix 570-f gaming pro, palit rtx 3090 gaming pro, 32Gb Corsair Vengence pro 3200, Corsair rm1000i, 2x8tb seagate ironwolf, 1x1tb m2, Rog Strix Helios GX601, Rog Strix lc ii360. Svive 34" UW 144hz ips.

Permalänk
Medlem

Vansinne! How low have we fallen..

//Mänskligheten

Permalänk
Medlem

rofl... inte en chans i världen att jag skulle köpa en sådan

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Lovely facehugger.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.