Ytterligare källor bekräftar 24 GB grafikminne i Geforce RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ni behöver snart inte spekulera mer.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Vad kostar 12 GB extra GDDR6X-minne?

Här är ju en artikel som talar för GDDR6-priser men den är lite gammal nu. Men rent teoretiskt är +12 GB inte EXTREMT dyrt och hade ju kostat säg $120-150.

Om $1400 stämmer så är det ju +200-300 USD från MSRP på 2080 Ti.

Om 3090 skulle vara något nytt namn för 2080 Ti i nästa gen så är det väl inte helt omöjligt att $1400 kan stämma om priserna annars hade legat som förra generationen. Men svårt att sia om utan att veta hur lyckad tillverkningstekniken är m.m.

Men kanske bättre att inte hålla något hopp uppe och att $1400 istället avser någon 12 GB-version.

Om 24gig stämmer är 3090 någon form av Titan ersättare som kommer kosta norr om 20tkr tror jag.
Varför skulle Nvidia nöja sig med att göra ett nära 1:1 inpris/utpris påslag på minne när de ökar det så drastiskt att det med dagens teknik inte kommer användas inom spel på flera år. Priset av vad saker kostar att tillverka har ju sedan bla Iphone kom slutat vara relevant med utpris.
Lägg till att denna massiva kretsen i sig också sägs skall ha mer eller mindre 100% fungerande cuda mot 2080ti som ändå inte har det, så har jag svårt att tro på det priset.
Det blir också genast intresserat vad ett 3080 skulle kosta.
Det skulle bli att de började konkurrera med sig själva då de idag saknar konkurrens i toppsegementet och inget på horisonten indikerar att det kommer vara annorlunda under 2020 och frågan är om ens 2021 kan bjuda upp till dans annat än i mellanklassen.

Själva tycker jag att priserna är horribla men det finns tydligen gött om folk som tycker det är okey och så prissättningen på gaming grejor kommer fortsätta öka.

@Xermalk ledsen men förstod inte riktigt vad du menade.

Permalänk

ser ut som nvidia bara safe:ar här beroende på hur AMDs kommande kort kommer att prestera i förhållande till pris. Det har lämnats medvetna luckor att kunna fylla ut med mer kort i antingen ti-format eller superformat...

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att 3090 ersätter Titan. Det kommer nog dyka upp ett 3000 serie titan så småningom

Permalänk
Medlem

Aja inget jag behöver detta år

Säkert mer än hur mycket RAM vissa har

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Själva tycker jag att priserna är horribla men det finns tydligen gött om folk som tycker det är okey och så prissättningen på gaming grejor kommer fortsätta öka.

Är tråkigt men svårt att göra något åt.. antar att det är låg krona och hög dollar som är iaf en del av problemet.
Sedan kanske komponenter som blir svårare att tillverka.

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Är tråkigt men svårt att göra något åt.. antar att det är låg krona och hög dollar som är iaf en del av problemet.
Sedan kanske komponenter som blir svårare att tillverka.

Är ju precis tvärtom, dollarn är relativt låg mot kronan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Om 24gig stämmer är 3090 någon form av Titan ersättare som kommer kosta norr om 20tkr tror jag.
Varför skulle Nvidia nöja sig med att göra ett nära 1:1 inpris/utpris påslag på minne när de ökar det så drastiskt att det med dagens teknik inte kommer användas inom spel på flera år. Priset av vad saker kostar att tillverka har ju sedan bla Iphone kom slutat vara relevant med utpris.
Lägg till att denna massiva kretsen i sig också sägs skall ha mer eller mindre 100% fungerande cuda mot 2080ti som ändå inte har det, så har jag svårt att tro på det priset.
Det blir också genast intresserat vad ett 3080 skulle kosta.
Det skulle bli att de började konkurrera med sig själva då de idag saknar konkurrens i toppsegementet och inget på horisonten indikerar att det kommer vara annorlunda under 2020 och frågan är om ens 2021 kan bjuda upp till dans annat än i mellanklassen.

Själva tycker jag att priserna är horribla men det finns tydligen gött om folk som tycker det är okey och så prissättningen på gaming grejor kommer fortsätta öka.

Ja, jag håller med dig. Det är inte sannolikt att så blir fallet. Ville mest lyfta fram att det matematiskt inte är en omöjlighet.

Spel lär inte behöva mer än 12 GB på ett tag antar jag. Jag kan inte heller minnas att 8 GB är för lite heller men det kanske är det i vissa spel/upplösningar?

Enda anlendingen jag skulle se att spel snabbt använder mer grafikminne är om de nya konsolerna i vinter flyttar fram gränserna markant. För PC innebär det ofta att gränserna flyttas ännu längre.

Om ett grafikkort designat för 12 GB minne behöver mer minne, ökar man det då till 24 GB eller går det att utan problematik sätta in 18 GB? Jag tänker på minneskanalerna här. Eller är det lättast att bara dubbla minnet till 24 GB?

Titan RTX var också en nischad produkt. Den hade rejäla prispåslåg för den tillberkades i liten volym och var exklusivt menat. Känns svårt stt jämföra med den då det inte är säkeet 3090 är tänkt att vara detsamma.

Men jag bara spekulerar baserat på ryktena.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ja, jag håller med dig. Det är inte sannolikt att så blir fallet. Ville mest lyfta fram att det matematiskt inte är en omöjlighet.

Spel lär inte behöva mer än 12 GB på ett tag antar jag. Jag kan inte heller minnas att 8 GB är för lite heller men det kanske är det i vissa spel/upplösningar?

Enda anlendingen jag skulle se att spel snabbt använder mer grafikminne är om de nya konsolerna i vinter flyttar fram gränserna markant. För PC innebär det ofta att gränserna flyttas ännu längre.

Om ett grafikkort designat för 12 GB minne behöver mer minne, ökar man det då till 24 GB eller går det att utan problematik sätta in 18 GB? Jag tänker på minneskanalerna här. Eller är det lättast att bara dubbla minnet till 24 GB?

Titan RTX var också en nischad produkt. Den hade rejäla prispåslåg för den tillberkades i liten volym och var exklusivt menat. Känns svårt stt jämföra med den då det inte är säkeet 3090 är tänkt att vara detsamma.

Men jag bara spekulerar baserat på ryktena.

Ja det är förhoppningsvis inte så många dagar kvar tills vi VET och inte gör just det vi tycker är så roligt.
Nästan roligare innan man vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Har svårt att tro att 3090 ersätter Titan. Det kommer nog dyka upp ett 3000 serie titan så småningom

Finns inte så mkt att hämta ut, i råprestanda, av Titan dock. 3090 ska ha nästan alla shaderprocessorer tillgängliga, maximal minnesbandbredd och maximalt minnesmängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja det är förhoppningsvis inte så många dagar kvar tills vi VET och inte gör just det vi tycker är så roligt.
Nästan roligare innan man vet

Det är ju absolut kul att spekulera ja

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Rejält steg som det verkar.
Tidigare har ju xx80Ti varit det rimligaste toppkortet, Titan har varit överprisat och egentligen inte heller riktat mot spelande el konsumentanvändning. Om nu 3090 blir nya Titan el bara den här generationens xx80Ti återstår att se, kan ju även släppas något kort mellan 3090 och 3080 senare.
Bara några dagar till så vet vi lite mer..
Sen ser man ju gärna att AMD släpper något konkurrenskraftigt.

Blir nog en av de, om inte den, mest intensiva hårdvaruhösten/-vintern någonsin med nya grafikkort, CPU:er, konsoler, diskar..

Permalänk
Medlem

Ganska givet att de har ett 3080 Whatever på G. De ska bara bli säkra på hur Big Navi presterar och så konfar de kortet baserat på den inputen.

Kan bli allt från 3080 med bara mer minne eller en 3090 dödare, beror på AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Om 24gig stämmer är 3090 någon form av Titan ersättare som kommer kosta norr om 20tkr tror jag.
Varför skulle Nvidia nöja sig med att göra ett nära 1:1 inpris/utpris påslag på minne när de ökar det så drastiskt att det med dagens teknik inte kommer användas inom spel på flera år. Priset av vad saker kostar att tillverka har ju sedan bla Iphone kom slutat vara relevant med utpris.
Lägg till att denna massiva kretsen i sig också sägs skall ha mer eller mindre 100% fungerande cuda mot 2080ti som ändå inte har det, så har jag svårt att tro på det priset.
Det blir också genast intresserat vad ett 3080 skulle kosta.
Det skulle bli att de började konkurrera med sig själva då de idag saknar konkurrens i toppsegementet och inget på horisonten indikerar att det kommer vara annorlunda under 2020 och frågan är om ens 2021 kan bjuda upp till dans annat än i mellanklassen.

Själva tycker jag att priserna är horribla men det finns tydligen gött om folk som tycker det är okey och så prissättningen på gaming grejor kommer fortsätta öka.

@Xermalk ledsen men förstod inte riktigt vad du menade.

Håller med men många "protesterar" och tror det är någon form av ny Ti med nytt namn. Det folk inte verkar få in är att Nvidia och AMD trollar med namnen hela tiden för att sen berätta oss en story om si o så o hur fantastiskt det är o första gången mm mm etc etc när deras grejs presenteras. 3080ti lär komma senare när det finns tillräckligt med defekta 3090. 3080 kommer vara "toppkortet" för vanliga konsumenter just nu.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ganska givet att de har ett 3080 Whatever på G. De ska bara bli säkra på hur Big Navi presterar och så konfar de kortet baserat på den inputen.

Kan bli allt från 3080 med bara mer minne eller en 3090 dödare, beror på AMD.

Har ju hela tiden sagts att 3080 kommer presenteras på tisdag.

Permalänk

Jag tror nog på teorin om att de sitter fast med samsungs lite för strömhungriga nod och därmed kommer få ett extremt törstigt toppkort. Detta kort vill de inte förknippa med Titan, därav 3090. Så, hade det varit mer effektivt, hade det hetat titan, men eftersom det riskerar att floppa på grund av värmeutveckling så får det heta 3090 istället. Jaja, vi får veta inom kort hur det ligger till. Det verkar betydligt billigare hos samsung än TSMC i alla fall, så det kanske inte blir så blodigt i alla fall. kan också vara därför AMD valt att positionera sig efter Nvidia i datum för presentation. Vad blir priset att konkurrera emot så att säga..

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Jag tror nog på teorin om att de sitter fast med samsungs lite för strömhungriga nod och därmed kommer få ett extremt törstigt toppkort. Detta kort vill de inte förknippa med Titan, därav 3090. Så, hade det varit mer effektivt, hade det hetat titan, men eftersom det riskerar att floppa på grund av värmeutveckling så får det heta 3090 istället. Jaja, vi får veta inom kort hur det ligger till. Det verkar betydligt billigare hos samsung än TSMC i alla fall, så det kanske inte blir så blodigt i alla fall. kan också vara därför AMD valt att positionera sig efter Nvidia i datum för presentation. Vad blir priset att konkurrera emot så att säga..

Har mycket svårt att se att AMD frivilligt lägger sig efter Nvidia här. Årets release borde ha ägt rum istället för Navi om allt hade gått som planerat gissar jag. De är snarare extremt försenade och kommer förhoppningsvis kunna matcha bra ändå för Nvidia har blivit kaxiga och slösar kisel på onödiga saker och tillverkar på riktigt gamla noder... Nvidia börjar likna Intel lite senaste tiden...

Permalänk
Medlem

Med tanke på att en runda i CoD WZ och MP maxar ut på 7755 MB VRAM @ 1440p med ~high inställningar för mig så skulle jag nog inte köpa något nytt grafikkort för många tusenlappar med mindre än iaf typ 12 GB VRAM.

24 GB är nog väldigt overkill för spel nu dock, även i 4K, men de måste ju ha något att motivera en garanterat saftig prislapp så att säga. Sedan framtiden kanske ligger i att använda sig utav mer VRAM? Jag vet inte, vi får se. Det lär ju inte hända, men det skulle vara riktigt fint om Nvidia sätter ett i sammanhanget ganska låg prislapp på RTX 3090.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har ju hela tiden sagts att 3080 kommer presenteras på tisdag.

Huh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Med tanke på att en runda i CoD WZ och MP maxar ut på 7755 MB VRAM @ 1440p med ~high inställningar för mig så skulle jag nog inte köpa något nytt grafikkort för många tusenlappar med mindre än iaf typ 12 GB VRAM.
https://i.imgur.com/okQctlc.png

24 GB är nog väldigt overkill för spel nu dock, även i 4K, men de måste ju ha något att motivera en garanterat saftig prislapp så att säga. Sedan framtiden kanske ligger i att använda sig utav mer VRAM? Jag vet inte, vi får se. Det lär ju inte hända, men det skulle vara riktigt fint om Nvidia sätter ett i sammanhanget ganska låg prislapp på RTX 3090.

Flight simulator nosar på 10GB Vram i 1080p och kan klättra över 12 GB i 4k i tester med ett Radeon VII 16GB. Så 10GB känns lite snålt i 3080

Permalänk

Till er som tror att det inte kommer någon titan kort. så ersätter rtx3090 inte titan. Utan dem korten som kommer först är rtx titan ampere rtx3090 och rtx3080. Sen kommer xx70ti,70,60. Ibland när jag läser kommentarerna på artiklarna så känns det som om vissa bara läser rubriken trots att det står tydligt i artikeln vad som sker och om det är något man ska ta med nypa salt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Är ju precis tvärtom, dollarn är relativt låg mot kronan.

Ja allt är ju definitivt relativt

När jag köpte GTX980 vid lanseringsveckan år 2014 låg dollarn under 7 kr, som lägst runt 6.50 SEK. Det var tider det. Nu kallar vi 8.68 lågt

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Så vilket bankkontor behöver man råna?

Finns väl inga banker som har pengar längre. Bättre att lägga ut en insamling på facebook där du helt enkelt skriver att du behöver ett nytt grafikkort om dina vänner inte vill att du ska vara sur och girning hela vintern när mörkret kommer över oss. Skicka också tips till Aftonbladet så gör de en notis om det och du kommer säkerligen ha pengar till ett grafikkort utan problem.
Många kommer skicka en krona bara för att det är en kul insamling och en krona gånger 20 000 personer så har du säkerligen ditt grafikkort.
Själv lever jag efter devisen "våga vägra facebook" och kan tyvärr inte göra detsamma.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Till er som tror att det inte kommer någon titan kort. så ersätter rtx3090 inte titan. Utan dem korten som kommer först är rtx titan ampere rtx3090 och rtx3080. Sen kommer xx70ti,70,60. Ibland när jag läser kommentarerna på artiklarna så känns det som om vissa bara läser rubriken trots att det står tydligt i artikeln vad som sker och om det är något man ska ta med nypa salt..

Betyder inte att den "ersätter" den. Betyder att det kanske inte kommer Titankort denna generatiin. Och kommer det så lär det vara på TSMCs nod. Sen, om priserna stämmer så är det nog åter en prisbuff på korten.
Någon nämnde att det verkar billigare och att det beror på att det är på samsungs teknik. Korten är inte så rackarns dyra att tillverka som många tror. Ex kostar GPU troligen max 90-100$ st att tillverka till 3090 och totalt lär kortet kosta sisådär 4-500$ max o tillverka. Går vi ner i storlekarna så blir de bra mkt billigare i tillverkningskostnad. Självklart behöver de täcka utvecklingskostnaden också, men i vanlig Nvapplestil så lär de ta rejält betalt för att snabbt gå rejält plus på korten.
Sen lär de sänka prisetna när de ser vad AMD kommer med och vilket pris krysslådorna o ps hamnar på.
Kan va klokt och hålla i plånboken en stund i höst istället för att stressköpa som Nvapple gärna vill vi ska göra och kommer med massa fantastiska storys i presentationen för att förmå oss att göra just det.

O självklart kommer några överpositiva sajter recensera korten och dela ut guldmedaljer samt i överpositiva ordalag beskriva korten från just Nvidia som något extra speciellt.... sånt Nvidia gärna ser och belönar..

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Finns inte så mkt att hämta ut, i råprestanda, av Titan dock. 3090 ska ha nästan alla shaderprocessorer tillgängliga, maximal minnesbandbredd och maximalt minnesmängd.

Fast nu vet vi ju faktiskt inte hur många cuda-cores en fullt upplåst GA102 har, eller? Sen brukar Titan kortet ändå vara marginelt snabbare (säg 5-10% fler CUDA). Om Titan släpps säg 6måndader senare, varför skulle det inte kunna komma med 16Gb moduler för 48GB likt top quadro kortet denna generation?

Permalänk
Medlem

Hmm, varma kort med hög effektförbrukning pressade till max och med en "ny" minnestyp. Bara jag som fruktar en hel del problem och fel första månaderna?

Permalänk
Skrivet av EvonS:

Betyder inte att den "ersätter" den. Betyder att det kanske inte kommer Titankort denna generatiin. Och kommer det så lär det vara på TSMCs nod. Sen, om priserna stämmer så är det nog åter en prisbuff på korten.
Någon nämnde att det verkar billigare och att det beror på att det är på samsungs teknik. Korten är inte så rackarns dyra att tillverka som många tror. Ex kostar GPU troligen max 90-100$ st att tillverka till 3090 och totalt lär kortet kosta sisådär 4-500$ max o tillverka. Går vi ner i storlekarna så blir de bra mkt billigare i tillverkningskostnad. Självklart behöver de täcka utvecklingskostnaden också, men i vanlig Nvapplestil så lär de ta rejält betalt för att snabbt gå rejält plus på korten.
Sen lär de sänka prisetna när de ser vad AMD kommer med och vilket pris krysslådorna o ps hamnar på.
Kan va klokt och hålla i plånboken en stund i höst istället för att stressköpa som Nvapple gärna vill vi ska göra och kommer med massa fantastiska storys i presentationen för att förmå oss att göra just det.

O självklart kommer några överpositiva sajter recensera korten och dela ut guldmedaljer samt i överpositiva ordalag beskriva korten från just Nvidia som något extra speciellt.... sånt Nvidia gärna ser och belönar..

Men nu har SweClockers kommit ut innan den här artikeln gjordes att det är titan,3090, och 3080 som kommer ut först men många skriver att 3090 är ersättare för titan pga att dem skriver att 3090 kommer att få 24gb i Vram. Men annars så håller jag med dig helt å hållet

Permalänk

Härlig preliminär prissättning!

Twitterspekulationer

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Ser definitivt ut som att det finns ett gap för ett perfekt "snällare" prissatt toppkort mellan 3080 och 3090. Och att jag återigen kommer känna att pff.. bäst att vänta..

Inte för att det i de flesta fall gör någon skillnad men.. mitt 1080Ti har 11GB. 3080 på 10GB är ju mindre

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Flight simulator nosar på 10GB Vram i 1080p och kan klättra över 12 GB i 4k i tester med ett Radeon VII 16GB. Så 10GB känns lite snålt i 3080

Håller med.
Mitt 1080TI ligger ofta på 10,5gb Vram-load i FS2020.
1440p ultra-high inställningar.
Jag kommer avvakta med uppgradering tills 3080TI eller något liknande lanseras.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2