Snabbtest: Grafikprestanda i Horizon Zero Dawn

Nya patchen kom idag, helt annat flyt i spelet uppleveler jag.
Satt och spelade i två timmar och det laggade ingenting, låg på 60-61 fps nästan konstant

Fick krascher även med nya patchen. Satte grafiken till Favor Performance och nu funkar det som det ska.
Det är fortfarande väldigt snyggt så spelar inte så stor roll för mig.

Skrivet av SCORPIUS:

Fick krascher även med nya patchen. Satte grafiken till Favor Performance och nu funkar det som det ska.
Det är fortfarande väldigt snyggt så spelar inte så stor roll för mig.

Det är förvånansvärt små skillnader vad gäller grafisk kvalité och de tyngre inställningarna verkar ha lite problem med minneshantering, med 32GB minne & 32GB swap fil så klarar jag mig utan krascher under långa spelsessioner, kliver jag ner på liten swap så ökar antalet krascher till en per ett par timmar.

Så, då var main story klar. Har en del kvar på kartan att göra.

Bästa spelet på länge. Gillar storyn och hela upplägget.
Hoppas nästa med kommer till PC och då inte långt efter konsol.

Plockade spelet i helgen med förhoppning om att dom värsta problemen blivit lösta sen release. Är ca 10h in nu och har inte upplevt någon krash eller dylikt. Hade kunnat önska lite mer prestanda men samtidigt känns det inte helt kasst. Får ut ganska stabila 60fps med digital foundrys rekommenderade inställningar i 1440p.

För övrigt måste jag säga att detta är det bästa jag spelat på väldigt länge. Jag tappar lätt suget för spel men har knappt kunnat släppa det här.. jag hoppas det håller hela vägen.

Senast redigerat 2020-08-25 23:37
Skrivet av SCORPIUS:

Så, då var main story klar. Har en del kvar på kartan att göra.

Bästa spelet på länge. Gillar storyn och hela upplägget.
Hoppas nästa med kommer till PC och då inte långt efter konsol.

Haha, har spelat över 48 timmar och är på level 45 och har precis kommit till Meridian