Dator, MiniITX - RTX2080, i5-9400F, 32GB, 960GB NVMe osv.

Permalänk

Dator, MiniITX - RTX2080, i5-9400F, 32GB, 960GB NVMe osv.

Söt liten dator säljes. Skulle ha den som speldator i bion men den kom inte till användning som jag hoppats.

Moderkort: Asus ROG Srtix B360-I Gaming
CPU: Intel i5-9400F
RAM: Kingston HyperX 2x16GB 2666MHz
GFX: Gainward Phoenix RTX2080
SSD: Corsair MP510 960GB
PSU: Corsair SP450 med delvis individuellt sleevade röda kablar
HSF: Noctua NH-U9S
Chassi: Fractal Design Node 304 m-ITX

Det framgår inte av bilderna men jag har HDD-hållare som följer med samt naturligtvis chassits överdel/skal. Även WiFi-antenn ska finnas nånstans.

Rullar tyst och fint. Stresskört i Prime95 + FurMark samt OCCTs PSU-test i 1 timme var, allt totalt stabilt.

Angivet pris är ett riktpris. Budgivning välkomnas.

Budstopp kl.18.00 på torsdag 27/8 (med 5 min förlängning för varje nytt bud i slutskedet)

Byten ej intressant. Betalning genom Swish. Förskottsbetalning gäller om jag ska skicka datorn, se mina tidigare referenser.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk

@TrumJalle: Säljer du datorn i delar?

Permalänk

@philip421:
Nej, inte än så länge. Jag säljer den hellre komplett. Skulle intresset vara svalt så kanske jag omvärderar.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

6500 plus frakt

Permalänk
Medlem

Finns det kvitto och garanti på GPU? Läst att det varit en del strul med just det kortet.

7000 kr plus frakt om det finns garanti.

Permalänk
Medlem

Följer det med något operativsystem? Win10?

Om det finns windows på burken, och kvitto för GPU så lägger jag ett bud på 8000 kr + frakt.

Permalänk
Skrivet av Conne3:

Finns det kvitto och garanti på GPU? Läst att det varit en del strul med just det kortet.

7000 kr plus frakt om det finns garanti.

Kvitto finns inte, eventuellt garantiärende får tas direkt mot tillverkaren i så fall (de bör kunna avläsa serienumret för att se när kortet tillverkades).
Om du syftar på artikeln som kom för några veckor sedan så var det RTX2080Ti-korten från Gainward som var lite överrepresenterade i returstatistiken, Gainward RTX2080 Phoenix fanns inte med vad jag kan se.
Med all sannolikhet var det kort tillverkade den första tiden efter att produktsläpp som stod för majoriteten av returerna. Det var många tillverkare som hade initiala problem med kort som var defekta, men det åtgärdades rätt snabbt.

Om mitt kort led av felet som orsakades av dåliga komponenter så hade det visat sig för längesedan.

Läs nyheten här (notera att t.ex. Asus inte finns med och de hade stora problem med första skeppningen av 2080Ti):
https://www.sweclockers.com/nyhet/30120-tysk-aterforsaljare-presenterar-retursiffror-for-grafikkort

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk

@Nuken:
Windows finns men licens får man lägga in själv om man inte vill ha "Aktivera Windows"-texten i högra nedre hörnet. T.ex. Kinguin har billiga licenser.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrumJalle:

@Nuken:
Windows finns men licens får man lägga in själv om man inte vill ha "Aktivera Windows"-texten i högra nedre hörnet. T.ex. Kinguin har billiga licenser.

Ok. Tack!

Jag låter ändå mitt bud stå kvar, trots avsaknad av kvitto och licens.

8000 kr + frakt.

Permalänk

Hur länge kör du budgivning? Ska kolla med en kompis som är på jakt efter SFF.

Permalänk

@skitfarlig:
Jag kör till jag är nöjd med priserna. Jag säljer sannolikt inte om buden hamnar under 10kkr.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrumJalle:

@skitfarlig:
Jag kör till jag är nöjd med priserna. Jag säljer sannolikt inte om buden hamnar under 10kkr.

Då får vi väl höja buden, då.

Jag bjuder 10.000 kr + frakt.

Permalänk

@Nuken:

Tack för det.

Då sätter jag ett budstopp till kl. 18:00 imorgon, torsdag. För att undvika att nån går in sista sekunden läggs 5min på varje eventuellt nytt bud som inkommer i slutskedet.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

Vann jag?

Nu blir grabben glad. 😄

PM:a mig så får du betalt osv.