HjortronDrickers - Cloudberry Grenade

Permalänk
Benchmaskin 🍞

HjortronDrickers - Cloudberry Grenade

Dagens dryck är Cloudberry Grenade och som namnet avslöjar är det en hjortronläsk med inslag av granatäpple... tydligen. Kan vara första läsken med hjortronsmak för min del.

Har ni provat hjortrondryck och vad tycker ni om det?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Vad hemskt att jag inte kan vara inne på kontoret och bli utsatt för detta! Obs: ej sarkasm (eller?).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hjortronläsk är ju väldigt gott 🤤

E: Den var dock ännu godare när den var i glasflaska och bryggdes av Nyckelbryggerier.

Permalänk
Medlem

Kanongod tycker jag! Men å andra sidan älskar jag hjortron!

1. Heter bara Hjortrongranat, inget med granatäpple att göra.
2. Den är en del av PopArt serien.

Permalänk
Medlem

Hjortronläsk? Måste testas förr eller senare! Hjortron, skogens (eller kanske specifikt myrens) guld!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@backfeed: OT gällande läsk, men farsan och jag åt våffla med nygjord grädde och hjortronsylt när vi var uppe och vandrade Kungsleden. Jävlar i min låda vad gott det var ❤️

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersknyffel

Jag köpte faktiskt 3 flak av Pop Arts olika läsker förra veckan och har nu smakat av dem. Grymt kul med annorlunda smaker, ingenting som smakar slaskigt eller sönderbombat med socker och grym bonus att motivet på just Cloudberry Grenade är bland det snyggaste jag ngnsin sett på en burk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@backfeed: OT gällande läsk, men farsan och jag åt våffla med nygjord grädde och hjortronsylt när vi var uppe och vandrade Kungsleden. Jävlar i min låda vad gott det var ❤️

Oh ja, extremt! Nu blir jag väldigt sugen på att sparka igång våffeljärnet och plocka fram hjortronsylten ... attans att grädden är slut bara!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

DJÄVLAR VAD FETT att ni reppar Random Bastards och Marc på SweClockers! Enormt. Marc är fantastisk.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Proffsmoddare

Tidigare i sommar 😊

https://imgur.com/gallery/EzBubhK

Visa signatur
Permalänk
Sjusovarn

Nu vill jag veta vad det är för någon "afrikansk energidryck" det var ni snackade om!

Permalänk
Medlem

ni borde ge länk till vart man kan köpa all läsk ni införskaffar (om inte allt kommer från en o samma sida )

Permalänk
Medlem

The Return of Cuba Cola?

Permalänk
Medlem

Klart man följer! Så här ser ställningen ut än så länge:

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraCCa:

Hjortronläsk är ju väldigt gott 🤤

E: Den var dock ännu godare när den var i glasflaska och bryggdes av Nyckelbryggerier.

Nyckelbryggerier säljer fortfarande drycker med hjortron i, men kanske inte den du syftar på. De har en alkoholfri cider med hjortronsmak och en vildsoda med hjortronsmak. Jag drack cidern för några veckor sedan och den tyckte jag var god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Nyckelbryggerier säljer fortfarande drycker med hjortron i, men kanske inte den du syftar på. De har en alkoholfri cider med hjortronsmak och en vildsoda med hjortronsmak. Jag drack cidern för några veckor sedan och den tyckte jag var god!

Jag tänker på denna. Den bryggdes då av Nyckelbryggerier innan
Beer Studio tog över produktionen och övergick till burk, källa.
Vildsodan är också ganska god faktiskt

Permalänk
Medlem

Den heter hjortrongranat för att det är en av logorna som Random Bastards använder.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Marc är en god vän till mig sedan många år. Lärde känna honom via vårat gemensamma intresse för läsk. Tråkigt att Sweclockers inte uppskattar denna, enligt mig, helt fantastiska dricka.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lusekofte:

Marc är en god vän till mig sedan många år. Lärde känna honom via vårat gemensamma intresse för läsk. Tråkigt att Sweclockers inte uppskattar denna, enligt mig, helt fantastiska dricka.

Du kan hälsa att burken är väldigt snygg. Tyvärr är hjortrondryck inte riktigt vår grej tydligen.

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera Trocadero zero, eller som vi här i hushållet kallar den, trocazero! Kanske inte lika exotisk som mycket annat ni har testat, men ändå ett guldkorn.

Visa signatur

@pizza4fitnessPT på Instagram