Vad har hänt med frakttiderna?

Permalänk
Inaktiv

Vad har hänt med frakttiderna?

Hej Inet,
Förut när jag beställde från er hade jag sakerna dagen efter, men nu verkar det inte vara så längre.
Två beställningar på rad har jag fått mina saker två dagar efter dvs totalt 3 dagar.

Här ni bytt eller ändrat något? Ni hamnar ju i samma sega frakt som Komplett numera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon300311:

Hej Inet,
Förut när jag beställde från er hade jag sakerna dagen efter, men nu verkar det inte vara så längre.
Två beställningar på rad har jag fått mina saker två dagar efter dvs totalt 3 dagar.

Här ni bytt eller ändrat något? Ni hamnar ju i samma sega frakt som Komplett numera.

Var bor du? Kan absolut vara något tillfälligt.

(sen som norrlänning tycker jag minst tre dagar är standard)

Permalänk
Medlem

@anon300311:
Om du tycker att 3 dagar är lång tid, så förmodar jag att du inte bor på en plats som har lantbrevbärare.

(För mig så brukar det ta ~5 dagar innan jag har fått mina beställda grejor då jag har lantbrevbärare vilket lägger till minst 1 dag.)

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv

@Meathim: Bor i Gävle.

Grejen är att dom alltid brukar ha snabb frakt och dom har packat och lagt ordning ordern igår kl 09:00 med digital förhandsbokning till PostNord.
Men ändå kommer den inte förens imorgon.

Va lika sist med, därför jag undra om det är som så att dom har ändrat avtal med PostNord eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Hej Inet,
Förut när jag beställde från er hade jag sakerna dagen efter, men nu verkar det inte vara så längre.
Två beställningar på rad har jag fått mina saker två dagar efter dvs totalt 3 dagar.

Här ni bytt eller ändrat något? Ni hamnar ju i samma sega frakt som Komplett numera.

Efter att butiken lämnat iväg försändelsen till speditören, t.ex. PostNord så är det inte så mycket de kan göra.. Hur lång hanteringstid har du på dina beställningar?

Komplett har väl dessutom sitt lager i Norge om jag inte minns helt fel? Så att det tar lite längre tid därifrån är väl ändå förståeligt

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

@Meathim: Bor i Gävle.

Grejen är att dom alltid brukar ha snabb frakt och dom har packat och lagt ordning ordern igår kl 09:00 med digital förhandsbokning till PostNord.
Men ändå kommer den inte förens imorgon.

Va lika sist med, därför jag undra om det är som så att dom har ändrat avtal med PostNord eller något liknande.

Skrivet av Pamudas:

Efter att butiken lämnat iväg försändelsen till speditören, t.ex. PostNord så är det inte så mycket de kan göra.. Hur lång hanteringstid har du på dina beställningar?

Komplett har väl dessutom sitt lager i Norge om jag inte minns helt fel? Så att det tar lite längre tid därifrån är väl ändå förståeligt

Sen har vi ju det här med Covid-19 också, som kan leda till ytterligare förseningar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Hej Inet,
Förut när jag beställde från er hade jag sakerna dagen efter, men nu verkar det inte vara så längre.
Två beställningar på rad har jag fått mina saker två dagar efter dvs totalt 3 dagar.

Här ni bytt eller ändrat något? Ni hamnar ju i samma sega frakt som Komplett numera.

Lite längre tider är det, sen har vi även Covid-19 som ger det mesta längre tider just nu. inom jobbet så är det sjukt hur långa leveranstider det är, men inte mkt att göra med tanke på hur det ser ut i världen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Kapar tråden lite, beställde en telefon från Inet imorse då den har snabbast leverans ( Till ombud imorgon kl 17), Telefonen fanns i weblager. Vågar jag lita på att telefonen levereras imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firmabilen:

Kapar tråden lite, beställde en telefon från Inet imorse då den har snabbast leverans ( Till ombud imorgon kl 17), Telefonen fanns i weblager. Vågar jag lita på att telefonen levereras imorgon?

Du är medveten om att det är helg imorgon? Så då lär det inte dyka upp något hos något ombud. Så måste du ha den imorgon så är det väl någon budfirma eller möjligen instabox som kan fungera.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av ToddTheOdd:

Du är medveten om att det är helg imorgon? Så då lär det inte dyka upp något hos något ombud. Så måste du ha den imorgon så är det väl någon budfirma eller möjligen instabox som kan fungera.

Postnord har leveranser på lördagar men bara i Stockholm, Göteborg och Malmö. Bor man inte i de städerna så blir det lite jobbigare.
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/tillaggstjanster-...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

Corona köper ja inte för dom levererade snabbt fram tills för ca 2 veckor sedan.

De jag undra var mer om de är som så att inet har nya avtal med PostNord så frakt tiden blir långsammare

Permalänk
Moderator
Moderator

Tror inte att deras frakt blivit ändrad i stort utan handlar nog om undantag. Beställde själv ett chassi som jag hämtade ut så sent som igår kväll och det hade anlänt efter en dag (Stockholm).

Kan givetvis bero på helt andra fraktorer men anser nog inte att man kan utesluta att frakt till olika orter eller vid olika tillfällen fortfarande kan påverkas lite olika beroende vad som händer ute i omvärlden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Postnord har leveranser på lördagar men bara i Stockholm, Göteborg och Malmö. Bor man inte i de städerna så blir det lite jobbigare.
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/tillaggstjanster-...

Bor i malmö så då borde det vara lungt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Corona köper ja inte för dom levererade snabbt fram tills för ca 2 veckor sedan.

De jag undra var mer om de är som så att inet har nya avtal med PostNord så frakt tiden blir långsammare

Oklart. Jag bor i Sandviken och säkert gjort 10 beställningar från Inet senaste 6 månaderna. Allt kommer dagen efter sålänge jag beställt före 16.00 vilket jag oftast gjort.
Men visst, det kan ju variera ibland. Vi är lite bortskämda också med dagen efter leveranser

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Beställde igår strax efter lunch på Inet, nu ligger det en M.2 SSD på skrivbordet här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Oklart. Jag bor i Sandviken och säkert gjort 10 beställningar från Inet senaste 6 månaderna. Allt kommer dagen efter sålänge jag beställt före 16.00 vilket jag oftast gjort.
Men visst, det kan ju variera ibland. Vi är lite bortskämda också med dagen efter leveranser

Kan vara terminalen i Gävle med som strular.
Va inte menar som kritik utom mer en fundering.

Permalänk
Medlem

Jag bor i Örebro, beställde saker för någon vecka sedan, fick sakerna dagen efter

Kan säkert vara lokala avvikelser, med personal som slarvar, händer även här ibland. Saker som ligger 2 dagar i Örebro för att någon "glömt" paketet, eller pakat fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Kan vara terminalen i Gävle med som strular.
Va inte menar som kritik utom mer en fundering.

Jag vet Men paketet till Sandviken går alltid genom Gävle terminalen.. tror jag
Kanske är så att Postnord inte har bemanning nog för att hinna med Gävle orten, men bilarna till Sandviken räcker till.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Instämmer, snart 48H med status: Godkänd för leverans... Vad menas egentligen?

Permalänk
Inet

@anon300311: Hej rstolpe!

Tråkigt att höra att dina senaste försändelser från oss tagit längre tid än vanligt att komma fram. Leveranstiden kan variera baserat på flera faktorer, bl.a. belastningspeakar hos speditörerna så som vid back to school eller vart i landet du bor men vi har inte ändrat på något utan har samma avtal och frakttider som tidigare.

Du får dock jättegärna återkomma med dina ordernummer i ett PM till oss så ska jag absolut kika närmare på om något gjort att leveranserna tagit längre den här gången eller om du bara haft otur. Skulle något ha gått snett vill vi ju såklart veta vad så vi kan fixa det!

Tack!

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram