Hur mycket spenderar ni på appar till mobilen?

Permalänk
Medlem

Min första iPhone var också en 3GS, och har inte lagt en enda krona på nån app i varken Appstore eller Google Play.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

På Appar så är det 0:-
Aldrig betalat för en app.

Dock InGame på tex Pokemon Go så är det kanske en 10k för 2016,2017. På mobilen så är Pokemon det enda jag spenderat pengar på. Spelade då väldigt aktivt och gick över milen varje dag, så köpte coins och incubatorer för att kläcka ägg. Tillhörde topp 10 spelarna i stan.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Har aldrig betalat för en app. Och appar som kostar fixar jag på annat sätt.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

På just appar i Play Store så har jag kanske lagt ut 450kr (Ta Körkort-appen kostade 299). InApp-köp närmar sig kanske 400-500 totalt (Pokemon Go ligger nog högst där).
Det är då utspritt sen jag "fick" min första smart-telefon.

Permalänk
Medlem

Enda jag köper är årligt abb för Geocaching appen. 320kr nått.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Sötast

Köper väldigt sällan till nära på aldrig appar.

Förutom idag då?
Köpte någon wifi analyzer och ett spel
Varför?

Får pengar via google opionion awards. Det tog mig någon timme att ens hitta ett spel och en app som var "värt" gratiskronorna...... är verkligen svårt att hitta något som verkar värt att installera, gratis eller premium kvittar, mest skräp ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Men..... Är det en bugg i röstningsfunktionen? Klickade i alternativet "100-500". Men rösten registrerades som "<100". Är det samma rösträkning som i Belarus?

Edit: Aldrig betalat för spel. Men betalar gärna för bra och fungerande nytto-appar.

Hade det varit samma rösträkning som i Belarus hade resultatet varit klart i och med första posten

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att jag spenderade runt 500 kr av min pappas pengar på spel runt 2010-2012. Det var innan jag hade en riktig speldator, och jämfört med PS3 är både grafiken och input-alternativen lika värdelösa på en telefon. Var kanske totalt 5 mobilspel för runt 50 kr och ett 30-tal för 7 kr.

Efter att jag byggde min första dator kan jag inte minnas att jag har lagt en krona. Jag hade redan tillräckligt många appar att underhålla mig med, plus att jag hellre spenderade tiden på datorn. Numera har jag slutat med ej praktiska appar helt. Brukar lägga min tid på att läsa sakprosa om jag väntar på någonting.

Jag minns att många i min klass spenderade tusentals kronor om året på appar och "in-app purchases". Jag (eller rättare sagt min pappa) kom nog undan rätt så billig ändå.

Permalänk
Medlem

Lägger ned 50kr årligen på betalversionen av Battlescribe, där enda skillnaden är att man slipper reklam.

Men det är en bra app, så den kan de få.

Har inte hittat något annat jag kan tänka mig att spendera lite på, men jag använder förvisso inte särskilt många appar.

Köpte lite spel för ett antal år sedan, final fantasy 3 till iOS och final fantasy 5 till android.
3an är mycket bra, högst rekommenderat om ni tycker om JRPGs

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Procreate och goodnotes till paddan. Klart värt de pengarna. Utvärderar vektorgrafik just nu, men det lär bli ett köp där med. Sen tillkommer ju lite abbonemang som strava mm, men oklart om de ska räknas in som appköp.

Permalänk
Medlem

Google rewards ger några kronor i månaden, köper spel utan reklam för ca 50:- om året
med de pengarna. Senast stardew valley och terraforming mars, vilka jag inte startat...

Play store är tråkigare än att skrubba toaletten med allt freemium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Finns dock mer än spel i mobilen

Sant men har inte betalat för några appar heller, eller faktiskt så har jag köpt Minecraft till min ipad för länge sen och även hela ios officepaket men det köptes via jobbet så jag behövde inte betala för det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag köpte PowerAmp för 30kr eller vad det nu kan ha varit, det är det enda jag någonsin lagt på mobilappar.

Permalänk
Hedersmedlem

7 kr sedan 2011. Det var ett spel från Adult Swim som kostade $1.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt någon app, så alternativet 0 saknas.

Orsaken är att jag inte vill riskera att det blir något automagiskt draget från mitt konto som jag inte har koll på.

Permalänk
Medlem

Köpt premiumversionerna av Textra och Nova Launcher. Nyttoappar jag gillat tillräckligt för att stötta. Men det är ju småpengar utslaget över alla är man haft telefoner med apparna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Har aldrig köpt någon app, så alternativet 0 saknas.

Orsaken är att jag inte vill riskera att det blir något automagiskt draget från mitt konto som jag inte har koll på.

Jag kunde såklart lagt till det alternativet men det är indirekt med i första alternativet.

Permalänk
Medlem

Borde finnas ett alternativ för oss som aldrig spenderat en krona även om "< 100kr" passar in, som du själv nämner, så vill man gärna skylta med sina 0kr extra mycket.

Permalänk
Medlem

Jag köper en app om jag tycker den är bra och vill stödja utvecklaren eller om det finns funktioner som jag behöver som inte ingår i gratisversionen.
Blir inga större inköp, ett par spel, Eniros sjökortsapp (prenumeration) som har funktioner som inte finns i gratisversionen och några teknikappar som t.ex. ODB2-läsaren till bilen.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Wolfram Alpha. Inget mer.

Permalänk
Medlem

Jag är jättetråkig och har knappt lagt några pengar på appar eller köp i appar.

Har lagt pengar på att köpa Wordfeud utan reklam.. Och det är nog det jag kommer på att jag lagt pengar på sen jag skaffade Smartphone. Om jag inte minns fel var Galaxy S2 som var min första.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

NOLL!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Köper extremt sällan någon app. Men det har hänt, app för att stämma gitarren, podcastspelare och även något spel har det blivit med tiden.

Många appar brukar ju finnas som gratisversion så att man kan testa dom. Om jag gillar en app och använder den mycket så betalar jag gärna en slant för att slippa reklam.

Permalänk
Proffsmoddare

Totalt 10:- sen jag skaffade smartphone 2009.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Betalt några få 10krs appar som varit bättre än gratisalternativen. Den stora kostnaden är nog sjökortsappar. Ligger nog på strax under 1000kr totalt, på lite olika appar. Bra mycket mindre än vad det kostar för en gps.

Permalänk
Medlem

Drog till med 100-500kr, låter inte helt otroligt utslaget över tid. Troligen i den nedre delen av spannet.

Blir fortsatt svårt att resonera även om vi nu säger att prenumerationer går bort, hur är det med böcker i iBooks? Blivit några sådana i år, tveklöst över 500kr.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Köpt Poweramp och NovaLauncher för några ynka kr på stor-reor, that's it.
Vart något spel jag payade några kr för extra liv på för något år sedan men kan knappt kommit upp i 20kr då det var billiga liv...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Snitt över flera år i samma ekosystem så blir det väl 100kr per år. Appar är så sjukt billigt sett till vad man får, och vissa uppdateras löpande.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen shot tracer för att förbättra mitt golfspel (riktig golf inte i en virtuell värld )

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Det varierar för mycket mellan år till år för att jag ska kunna ge ett vettigt svar. Finns det en premium-version av en app, exempelvis en som tar bort reklam eller ger extra funktionalitet, köper jag normalt denna när jag utvärderat övriga delar av appen. Det händer också att jag köper in-app payments som uttryckligen endast fungerar som en donation till utvecklaren om det är en app jag använt länge.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q