Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimsv:

Jag noterade att min reklamation gått vidare från Ljungby till Oslo. Förklarar saken, var lite fundersam över detta. Verkar ta mer än bara några dagar extra. Min dator hämtades upp för en vecka sedan och har varit i oslo sen den 4e. När jag skrev den 5e och frågade om datorn kommit fram fick jag ett nej som svar. Så vad datorn hittar på i Oslo återstå att se. Kanske tar den en sightseeing. Who knows.

Troligtvis har den kommit fram med Posten, men ingen på deras returavdelning har hunnit packa upp den. Således har inte deras ärendehanteringssystem uppdaterats och det är därför kundtjänsten säger att den inte är framme :). Gissningsvis har de fått högre belastning iom att allt som normalt skickades till Göteborg går till Oslo nu, och då kommer det ta lång tid.

Permalänk
Inaktiv

Så irriterad på komplett köpte ett 2070 super men inte fått någon kod till tom clay mailade komplett för två dagar sedan och inte svar. Komplett är en av dom som ska ge ut kod enligt Nvidia. Känns som att komplett lär sadla upp med bla frakt och även att sköta saker rätt.

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rainbow-six-si...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Intressant reklamkampanj från komplett idag.

"Vad är uppdateringsfrekvensen?
En bildskärms uppdateringsfrekvens anger hur många enstaka bildrutor din skärm levererar per sekund. En 60 Hz-bildskärm visar dig en ny bild var 16:e minut. En 144Hz-panel ger emellertid en ny bild var 7 ms".

En ny bildruta var 16:e minut låter verkligen inte alls särskilt snabbt. Glad att jag uppgraderade förra året

Det är för att matcha nya Assassin's creed

Skrivet av improwise:

Detta är väl dock ändrat numera iom era nya villkor för Prismatchningen?

"Produkter som ska prismatchas måste finnas i lager hos konkurrenten. För att få prismatch, måste du kontakta vår kundservice vid köptillfället, antigen via telefon, mail eller chatt, med konkurrentens pris dokumenterat. Vi kommer därefter att lägga den rabatterade produkten i din kundvagn och du kan sedan fullfölja köpet som vanligt. Vi prismatchar inte efter att köpet är slutfört."

https://www.komplett.se/kundservice/prismatch/

Ja precis, numera prismatchar vi i samband med köptillfället.

Skrivet av anon300311:

Varför är komplett alltid så seg med att skicka saker från sitt lager?

Tex beställer man kl 06 på morgonen så skickas det oftast dagen efter.

Det tar ibland lite längre tid än man kanske förväntar sig innan varan lämnar vårt lager och det kan bero på flertalet olika faktorer så som betalningsmetod (kreditkoll), typ av produkt och såklart vår egen leveranskedja med Postnord. Vi håller just nu på att göra en del förändringar och utan att avslöja för mycket så kan jag säga att det kommer en del förbättringar under sensommaren/hösten

Skrivet av Rimsv:

Jag noterade att min reklamation gått vidare från Ljungby till Oslo. Förklarar saken, var lite fundersam över detta. Verkar ta mer än bara några dagar extra. Min dator hämtades upp för en vecka sedan och har varit i oslo sen den 4e. När jag skrev den 5e och frågade om datorn kommit fram fick jag ett nej som svar. Så vad datorn hittar på i Oslo återstå att se. Kanske tar den en sightseeing. Who knows.

Returer skickas till Ljungby och sedan vidare till vår returavdelning (och lager) i Sandefjord via Oslo. Det medför totalt någon dag extra i transport. Att det blir glapp i spårningen beror på var & när försändelsen & returen registreras. Det kan se ut som att den står still i Oslo men i själva verket är den framme men väntar på behandling hos oss. Jag vet att vår returhantering för Komplett PC ligger lite efter just nu. Ta gärna kontakt med vår kundservice på chatt eller mail så kan vi hjälpa dig med just ditt ärende.

Skrivet av anon300311:

Så irriterad på komplett köpte ett 2070 super men inte fått någon kod till tom clay mailade komplett för två dagar sedan och inte svar. Komplett är en av dom som ska ge ut kod enligt Nvidia. Känns som att komplett lär sadla upp med bla frakt och även att sköta saker rätt.

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rainbow-six-si...

Denna löste vi via PM

Tack för alla bra frågor och kommentarer, keep em coming!

//Erik & gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

Asus TUF VG27AQL1A har ni ca 1300kr dyrare än Webhallen.com

https://www.webhallen.com/se/product/323131-Asus-TUF-VG27AQL1...

https://www.komplett.se/product/1164957/gaming/spelutrustning...

Tänkte bara tipsa er om det @komplett för antar att ni kommer få en del "prisgaranti" förfrågningar på denna.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anon300311:

Asus TUF VG27AQL1A har ni ca 1300kr dyrare än Webhallen.com

https://www.webhallen.com/se/product/323131-Asus-TUF-VG27AQL1...

https://www.komplett.se/product/1164957/gaming/spelutrustning...

Tänkte bara tipsa er om det @komplett för antar att ni kommer få en del "prisgaranti" förfrågningar på denna.

Tack för tipset.
Webbhallen är sitt eget bolag och sätter sina egna priser. Men vi ska se om vi ska justera ner vårt pris något.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Tack för tipset.
Webbhallen är sitt eget bolag och sätter sina egna priser. Men vi ska se om vi ska justera ner vårt pris något.

De förstår jag, men ni har prisgaranti vilket jag tänkte kommer användas av kunderna här

Permalänk

Vad är det som har hänt med Komplett på sistone? Har tidigare skickat in returer utan något som helst problem. Just nu väntar jag på reparation av min dator som varit hos verkstaden i snart 28 dagar och skickades in till Komplett för 45 dagar sedan. Pratade med kundservice och rent ut sagt inte hjälper mig ett dugg. Fick prata med en ansvarig som endast pratade norska och påtalade att det inte fanns någon ansvarig som pratade svenska. Detta efter att de stängde ner kundservicen i Göteborg då den var så pass dålig enligt honom. Jag upplevde aldrig den som dålig, men nu däremot... Jag är inte den enda som har problem med en retur om jag tolkar Prisjakt rätt. Skärpning Komplett. Gör om gör rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenterionz:

Vad är det som har hänt med Komplett på sistone? Har tidigare skickat in returer utan något som helst problem. Just nu väntar jag på reparation av min dator som varit hos verkstaden i snart 28 dagar och skickades in till Komplett för 45 dagar sedan. Pratade med kundservice och rent ut sagt inte hjälper mig ett dugg. Fick prata med en ansvarig som endast pratade norska och påtalade att det inte fanns någon ansvarig som pratade svenska. Detta efter att de stängde ner kundservicen i Göteborg då den var så pass dålig enligt honom. Jag upplevde aldrig den som dålig, men nu däremot... Jag är inte den enda som har problem med en retur om jag tolkar Prisjakt rätt. Skärpning Komplett. Gör om gör rätt!

Enligt vad komplett sagt till mig ligger dom efter i deras behandlingar med returer.

Permalänk
Skrivet av Rimsv:

Enligt vad komplett sagt till mig ligger dom efter i deras behandlingar med returer.

Samma svar jag fått, pratade med kundtjänst idag och de jobbar just nu med returer som kommit in i början av augusti om jag förstod kundtjänst rätt.

Jag har skickat tillbaka en skärm (den hade en ljus fläck, inte en död pixel) och ville byta ut den mot en likadan, vilket jag skrev i mitt mail till kundtjänst. Jag såg att lagersaldot gick ner efter att jag skickat in skärmen och mailade och bad Komplett att lägga undan en skärm för att kunna skicka en till mig så snart de mottagit min retur.

Jag fick inget svar på det mailet utan ringde istället till kundtjänst där deras svar var att även om skärmen skulle ta slut skulle den snabbt komma in i lager igen då det är deras egna märke. Rekommendation var att beställa en ny skärm och vänta på kreditering på returskärmen. Jag tyckte inte det var en bra lösning då jag skulle behöva ligga ute med priset för två skärmar (~4000kr/st) tills returen godkänns.

Skärmen är nu slut på lager och förväntad leverans är någon gång i mitten av oktober.

Jag förstår att returen kan ha mycket att göra och att Komplett inte har någon möjlighet att lägga undan en skärm eller skicka en ny skärm innan returerna har godkänts, hade bara hoppats på att kunna använda skärmen nu när jag arbetar hemifrån. Som det ser ut nu så har jag mina pengar tillbaka på kontot i mitten av september och kan då beställa en ny skärm.

Komplett ska dock ha cred för att deras kundtjänst är mycket trevlig att prata med och att leveransen av skärmen var mycket snabb och smidig

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av xenterionz:

Vad är det som har hänt med Komplett på sistone? Har tidigare skickat in returer utan något som helst problem. Just nu väntar jag på reparation av min dator som varit hos verkstaden i snart 28 dagar och skickades in till Komplett för 45 dagar sedan. Pratade med kundservice och rent ut sagt inte hjälper mig ett dugg. Fick prata med en ansvarig som endast pratade norska och påtalade att det inte fanns någon ansvarig som pratade svenska. Detta efter att de stängde ner kundservicen i Göteborg då den var så pass dålig enligt honom. Jag upplevde aldrig den som dålig, men nu däremot... Jag är inte den enda som har problem med en retur om jag tolkar Prisjakt rätt. Skärpning Komplett. Gör om gör rätt!

Vi har dessvärre haft en längre behandlingstid än normalt, på bland annat datorer. 28 & 45 dagar är absolut i överkant och här vill vi forska lite i vad som hänt. Vänligen återkom med ditt kundnummer via PM så tittar vi närmare på det direkt.

Det stämmer att vi flyttat vår kundservice från Göteborg till Sandefjord i Norge. Detta gjordes för att förbättra kommunikationen och samarbetet med övriga delar i bolaget, så som den huvudsakliga returavdelningen, lager m.m, som sedan tidigare ligger i Sandefjord.
Det stämmer att ansvariga ledare i dagsläget är norrmän men på first line har vi Svenskar/svensktalande medarbetare.
Att vår kundservice & returavdelning i Göteborg var dålig stämmer inte alls. Flytten gjordes av helt andra anledningar än deras prestation.
Återkom gärna med info om vem/vilka du pratat med hos oss så vi kan följa upp och säkerställa att ingen gissar sig till varför vi valde att flytta delar av vår Svenska verksamhet.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har mailat komplett ang Reverb G2 som har release 10 sept. Men tydligen måste man vänta långt in i oktober för att får sitt exemplar trots att jag beställt tidigt.
Inget svar!

Permalänk
Komplett.se

@kiario: Tjena, HP har dessvärre skjutit upp leveranserna till i oktober så det ser ut som att releasen i september inte blir av utan oktober är det senaste vi har att gå på.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett har ni möjlighet att köra samma sätt pris på alla färger ang den här produkten https://www.komplett.se/product/1137652/hem-hushaall/koksappa... och inte enbart den vita? Alternativt den röda färgen 🙂?

Edit. Nevermind, er kundtjänst löste det hela snabbt och smidigt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av everchanger:

Samma svar jag fått, pratade med kundtjänst idag och de jobbar just nu med returer som kommit in i början av augusti om jag förstod kundtjänst rätt.

Jag har skickat tillbaka en skärm (den hade en ljus fläck, inte en död pixel) och ville byta ut den mot en likadan, vilket jag skrev i mitt mail till kundtjänst. Jag såg att lagersaldot gick ner efter att jag skickat in skärmen och mailade och bad Komplett att lägga undan en skärm för att kunna skicka en till mig så snart de mottagit min retur.

Jag fick inget svar på det mailet utan ringde istället till kundtjänst där deras svar var att även om skärmen skulle ta slut skulle den snabbt komma in i lager igen då det är deras egna märke. Rekommendation var att beställa en ny skärm och vänta på kreditering på returskärmen. Jag tyckte inte det var en bra lösning då jag skulle behöva ligga ute med priset för två skärmar (~4000kr/st) tills returen godkänns.

Skärmen är nu slut på lager och förväntad leverans är någon gång i mitten av oktober.

Jag förstår att returen kan ha mycket att göra och att Komplett inte har någon möjlighet att lägga undan en skärm eller skicka en ny skärm innan returerna har godkänts, hade bara hoppats på att kunna använda skärmen nu när jag arbetar hemifrån. Som det ser ut nu så har jag mina pengar tillbaka på kontot i mitten av september och kan då beställa en ny skärm.

Komplett ska dock ha cred för att deras kundtjänst är mycket trevlig att prata med och att leveransen av skärmen var mycket snabb och smidig

Svive skärm eller ?

Beställde oxå en sådan och märkte av en väldig synlig ojämn ljuspunk/edgebleed i vänstra kanten vilket gjorde att jag skickade tillbaka förra veckan (26e). Ännu ingen uppdatering :/
Fan nu efterhand ångrar man att man köpte på Komplett om de ska ta sån tid :/ Jag vet att det fungerar alltid bäst att köpa direkt från någon fysisk butik med returer, men inte så lätt om dessa butiker har sämst utbud jämfört med online butiker som Komplett, Webhallen osv...
Är nog inte så sugen på att få en ersättningsskärm från Komplett, utan hade nog hellre tagit pengarna och köpt någon annanstans.
Som tur är har jag lånat min kompis skärm så får väl avvakta och se hur lång tid de tar.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Don Stroker:

Svive skärm eller ?

Beställde oxå en sådan och märkte av en väldig synlig ojämn ljuspunk/edgebleed i vänstra kanten vilket gjorde att jag skickade tillbaka förra veckan (26e). Ännu ingen uppdatering :/
Fan nu efterhand ångrar man att man köpte på Komplett om de ska ta sån tid :/ Jag vet att det fungerar alltid bäst att köpa direkt från någon fysisk butik med returer, men inte så lätt om dessa butiker har sämst utbud jämfört med online butiker som Komplett, Webhallen osv...
Är nog inte så sugen på att få en ersättningsskärm från Komplett, utan hade nog hellre tagit pengarna och köpt någon annanstans.
Som tur är har jag lånat min kompis skärm så får väl avvakta och se hur lång tid de tar.

Yesbox en Svive 35C601.

Tråkigt att höra att det inte bara var jag som fick en defekt vara. När skärmen väl kom till returavdelningen så gick det hela väldigt smidigt. Jag bad om pengarna tillbaka och hade dom på kontot en eller två dagar senare, betalade med kreditkort från komplett bank.

Jag beställde en AOC CU34G2X från komplett då Svive skärmarna var slut i lager. Den ser ut att fungera som den ska än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av everchanger:

Yesbox en Svive 35C601.

Tråkigt att höra att det inte bara var jag som fick en defekt vara. När skärmen väl kom till returavdelningen så gick det hela väldigt smidigt. Jag bad om pengarna tillbaka och hade dom på kontot en eller två dagar senare, betalade med kreditkort från komplett bank.

Jag beställde en AOC CU34G2X från komplett då Svive skärmarna var slut i lager. Den ser ut att fungera som den ska än så länge!

Hehe, låter som våra hjärnor tänka lika.

Är sugen på att köpa istället just AOC modellen du just nämner

Okej låter ju ganska behagligt då att de går fort när dem väl börjar hantera den.

Du får gärna berätta dina erfarenheter och intryck av AOCn
Upplever du några ljusa kanter ? Likt Sviven med edgebleed?
Har AOC ett program som man kan använda för att synka skärmen till "vissa" spel för exempel ändra specifika skärm-lägen?
Hur fungerar knapparna under skärmen? Det som var lite jobbigt med Sviven var att man inte såg vart man skulle trycka, förutom när man väl hade börjat trycka såklart, men gillade dock att LEDn för skärmen var dold neråt istället
Vad jag trodde jag förstått var att dessa två hade samma paneler(då de ligger samma prisgrupp) men återkom gärna

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Komplett.se

@everchanger & @Don Stroker
Kan ni skicka era ordernummer eller returnummer som PM så ska vi titta närmare på om det finns någon gemensam nämnare i de fel ni upplever.

@Don Stroker om du skickade in skärmen den 26e så bör den bli inregistrerad hos oss i dagarna och du kommer snart se en uppdatering på dina kontosidor. Om du vill ha en statusrapport så tveka inte att höra av dig till vår kundservice.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@everchanger & @Don Stroker
Kan ni skicka era ordernummer eller returnummer som PM så ska vi titta närmare på om det finns någon gemensam nämnare i de fel ni upplever.

@Don Stroker om du skickade in skärmen den 26e så bör den bli inregistrerad hos oss i dagarna och du kommer snart se en uppdatering på dina kontosidor. Om du vill ha en statusrapport så tveka inte att höra av dig till vår kundservice.

//Erik

Hej.

Jag skickade skärmen den 26 och fick just idag meddelande att produkten är registerad hos er och påbörjad RMA börjar inom några dagar, så tiden det tagit känner jag absolut är helt acceptabel så bra de går Så avvaktar och se denna veckan

Den skärmen jag returnerade var 34C601 och såg jus nu att @everchanger hade returnerade en annan modell 35C601.
Men vad jag kan se av recensioner från andra ägare via omdömen så får den ändå bra betyg. Vad jag förstått är kant/ljusblödning vanligt fenomen bara att de kan skilja åt hur pass synligt eller jämnt det är. I många fall är de jämnt så märks inte på samma sätt. I detta fallet för mig fick jag nog bara en som hade mer av de ojämnare i ljuset.

Tack för ni är här inne och skriver iafall
@Komplett

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Hur klarar ni er nu med de nya Nvidia 3000 korten som presterar bättre för 5000 kr än den äldre 2000 korten för 12-15 000 kronor. Ligger ni lika illa till som vi som köpte vid nyår? Ni lär ju ha några i lager och även de billigare Super någonting borde vara svårsålda eller säljas med förlust.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@Komplett:

Har fått ett litet bekymmer.
Jag beställde för ett tag sedan ett tangentbord från er med Razer som tillverkare. Till detta ingick ett handlovsstöd.
Med tiden har vänster handlov lyckats nöta upp fejklädret på det här stödet, och kontaktade er returavdelning. Dessa påstår dock att "fysiska skador" inte faller inom garanti. Jag förstår om jag hade sopat stödet eller tangenbordet i golvet att garanti såklart inte är applicerbart, men här tänker jag mig att det är ett handlovsstöd, alltså till för att vila handlovarna på, som inte har använts på ett onormalt sätt - inga klockor eller smycken eller annat som skavt på det. Stämmer det att detta inte omfattas av garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

@Komplett:

Har fått ett litet bekymmer.
Jag beställde för ett tag sedan ett tangentbord från er med Razer som tillverkare. Till detta ingick ett handlovsstöd.
Med tiden har vänster handlov lyckats nöta upp fejklädret på det här stödet, och kontaktade er returavdelning. Dessa påstår dock att "fysiska skador" inte faller inom garanti. Jag förstår om jag hade sopat stödet eller tangenbordet i golvet att garanti såklart inte är applicerbart, men här tänker jag mig att det är ett handlovsstöd, alltså till för att vila handlovarna på, som inte har använts på ett onormalt sätt - inga klockor eller smycken eller annat som skavt på det. Stämmer det att detta inte omfattas av garanti?

Står tydligt i Razers ''Warranty Policy'':

''Exclusions and Limitations. This Limited Warranty does not cover'':

''* cosmetic damage, minor cosmetic abnormalities (including minor pixel abnormalities) and normal wear and tear, including (without limitation), scratches, dents and chips.''

Länk: https://www.razer.com/warranty

Sen är ju ''Normal Wear and Tear'' diskuterbart och blir antagligen något att ta med Razer för att göra en särskild bedömning av skadan som uppstått.

Permalänk
Medlem

@Bamsebjörn: Ja, det är ju klart intressant input. Sen tycker jag nog att det beror fullständigt på vad man diskuterar för produkt - ett headset som man lägger ner på bord eller hårda ytor och får repor av detta faller ju såklart inom "scratches" och övriga kosmetiska skador. Jag som är partisk i frågan här kan tycka att det inte blir samma grej gentemot mitt problem, men jag begär väl för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

@Bamsebjörn: Ja, det är ju klart intressant input. Sen tycker jag nog att det beror fullständigt på vad man diskuterar för produkt - ett headset som man lägger ner på bord eller hårda ytor och får repor av detta faller ju såklart inom "scratches" och övriga kosmetiska skador. Jag som är partisk i frågan här kan tycka att det inte blir samma grej gentemot mitt problem, men jag begär väl för mycket.

Yes, det är det som blir lite skevt med ''Normal Wear and Tear'', då det inte syftar till något specifikt hehe. Jag svarade i din tråd också! Kika direkt med Razers support och kolla om de ev. kanske är villiga att skicka ut ett nytt till dig? Har hört tidigare om att deras support brukar vara rätt schysst!

Permalänk
Komplett.se

@yrfhar: Vi har få kort av 2000-serien så det är ingen katastrof för oss. En del kommer att användas som reservdelar till Komplett PC m.m.

@Broder Truck: Normalt slitage är en bedömningsfråga. I ditt fall är produkten ett år gammal och slitage får man räkna med beroende på hur man använt produkten. Som @Bamsebjörn / Razer skriver så omfattas det normalt sett inte av garantin. Men släng iväg ett mail till Razer och kolla om dom vill frångå sin garantipolicy och göra ett undantag.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Beställde en skärm i torsdags på förmiddagen som jag hoppades på skulle komma under fredagen men kom till posten idag.
När jag skulle hämta paketet kom hon med en skrivare - det har alltså skickats en skrivare istället för skärm till mig.
Behöver skicka bilder i ett mail och vänta på kundtjänst. Har redan försökt handla så lite som möjligt på Komplett av olika anledningar och om jag ska behöva vänta på att dom ska ta emot skrivaren innan ny skärm skickas är det nog tyvärr spiken i kistan.

Dessutom över 1h telefonkö vid 15:30 utan "Tryck 1 så ringer vi upp"-möjlighet. Besviken

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan man räkna med att det tar för ett returärende på en skärm att bli behandlad?
Senaste status jag fick var 1a September "Produkten har nu mottagits och ditt ärende kommer att behandlas inom några dagar. "
Idag 11 September så har det verkligen gått några dagar sedan mottagning...
Som tur är jag inte beroende av pengarna snabbt men att just inte veta om man ska köpa en annan skärm någon annanstans för man vet inte om RMAn är godkänd för återbetalning eller ej är inte så superskoj.
Ni som gjort returer? Hur lång tid tog det för er?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Hur lång tid kan man räkna med att det tar för ett returärende på en skärm att bli behandlad?
Senaste status jag fick var 1a September "Produkten har nu mottagits och ditt ärende kommer att behandlas inom några dagar. "
Idag 11 September så har det verkligen gått några dagar sedan mottagning...
Som tur är jag inte beroende av pengarna snabbt men att just inte veta om man ska köpa en annan skärm någon annanstans för man vet inte om RMAn är godkänd för återbetalning eller ej är inte så superskoj.
Ni som gjort returer? Hur lång tid tog det för er?

Skrivet av Komplett:

Vi har dessvärre haft en längre behandlingstid än normalt, på bland annat datorer. 28 & 45 dagar är absolut i överkant och här vill vi forska lite i vad som hänt. Vänligen återkom med ditt kundnummer via PM så tittar vi närmare på det direkt.

Det stämmer att vi flyttat vår kundservice från Göteborg till Sandefjord i Norge. Detta gjordes för att förbättra kommunikationen och samarbetet med övriga delar i bolaget, så som den huvudsakliga returavdelningen, lager m.m, som sedan tidigare ligger i Sandefjord.
Det stämmer att ansvariga ledare i dagsläget är norrmän men på first line har vi Svenskar/svensktalande medarbetare.
Att vår kundservice & returavdelning i Göteborg var dålig stämmer inte alls. Flytten gjordes av helt andra anledningar än deras prestation.
Återkom gärna med info om vem/vilka du pratat med hos oss så vi kan följa upp och säkerställa att ingen gissar sig till varför vi valde att flytta delar av vår Svenska verksamhet.

#18565141

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Okey. Får väl fortsätta avakta. Har redan beställt ny skärm dock. Så jag hoppas inte att Komplett får för sig att ge mig en ny skärm 😂

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Inaktiv

Försökt avsluta mitt konto hos Komplett i vad som känns som en evighet nu. De kräver att man fyller i blankett och skicka in till personuppgifter@komplett.se vilket jag gjorde den 29 juli, de har fortfarande inte tagit bort mitt konto eller ens svarat. Aldrig varit med om något liknande. Alla återförsäljare som jag har begärt att få mitt konto och personuppgifter borttagna ifrån har agerat utan att ens kräva en blankett. Förstår inte problemet.

Permalänk
Medlem

@anon315148: Att de inte raderar strider nog mot GDPR. Du kan anmäla hos datainspektionen, https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-priv...

stavning