Vad är lägsta FPS ni ställer in grafiken för?

Permalänk
Inaktiv

Vad är lägsta FPS ni ställer in grafiken för?

Alla har nog som mig, inte alla spel man kan maxa grafik och maxa skärmens fps.

Så när ni drar ner grafiken för att få mer FPS drar ni ner grafiken så ni får 100 i FPS eller drar ni ner den ännu mer?

Permalänk
Medlem

Beror lite på spel, men gärna över 100 på de flesta spel och över 165 för esport.

Permalänk
Medlem

Jag drar ner så jag hamnar nära skärmens max uppdateringsfrekvens med native upplösning, i mitt fall 75 Hz 1440p. Följer ofta grafikoptimeringsguider för specifika spel på Youtube.

Permalänk
Medlem

Jag brukar sikta på 50 som minimum. Det är gränsen där det "börjar lagga" för mig. Mer än 50 gör det självklart lite mjukare, men det är inte längre så att en extra 10 FPS gör en massiv skillnad.

Det brukar dock främst vara singleplayerspel som jag behöver bry mig om att optimera grafiken i. De flerpersonsspel som jag kör får antingen 100+ FPS till att börja med eller efter att jag har stängt av saker som gör det svårare att se fienden.

Permalänk
Medlem

Spelar jag konsoltitlar utvecklade med 30fps i åtanke, och kör med handkontroll så drar jag upp grafiken och intern upplösning så att bildfrekvensen aldrig underskrider 30fps. Sen sätter jag 30fps lås. Spelar jag nåt som är i behov av hög framerate sätter jag allt på lägsta men alltid 100% "resolution scaling". Tävlar jag mot andra online så tittar jag inte på grafiken mer än nödvändigt men däremot behövs skärpan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en uppdateringsfrekvens på skärmen jag har på 60Hz är det meningslöst med högre FPS.

Och det spelar inte så stor roll med FPS när jag spelar Cities Skylines.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av µiCro:

Jag drar ner så jag hamnar nära skärmens max uppdateringsfrekvens med native upplösning, i mitt fall 75 Hz 1440p. Följer ofta grafikoptimeringsguider för specifika spel på Youtube.

Om du har Nvidia kort kan du använda GE som optimerar grafiken åt dig. Fungerar väldigt bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Spelar jag konsoltitlar utvecklade med 30fps i åtanke, och kör med handkontroll så drar jag upp grafiken och intern upplösning så att bildfrekvensen aldrig underskrider 30fps. Sen sätter jag 30fps lås. Spelar jag nåt som är i behov av hög framerate sätter jag allt på lägsta men alltid 100% "resolution scaling". Tävlar jag mot andra online så tittar jag inte på grafiken mer än nödvändigt men däremot behövs skärpan.

Hur vet man vad för fps/hz ett spel är skapt/optimerar för?

Permalänk
Medlem

Det ska aldrig droppa under 100 anser jag.

Men föredrar om det aldrig hoppar under skärmens refresh rate. Men det absolut viktigaste är att det är "mjuk" fps. I csgo så kan det ju kännas laggit även med 144fps.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeedarn:

Det ska aldrig droppa under 100 anser jag.

Men föredrar om det aldrig hoppar under skärmens refresh rate. Men det absolut viktigaste är att det är "mjuk" fps. I csgo så kan det ju kännas laggit även med 144fps.

Kan man ens ha under 144 i fps på Cs:GO?

Permalänk
Medlem

Kontroll/konsolbaserade spel: 60+ FPS
FPS/first person: 144+ FPS

Märker att mitt 1080ti börjar hamna på 60 fps gränsen på nyare spel i ultra. Dags för uppgradering när nya generationen kommer