Permalänk
Medlem

Intressekoll: Atari ST

Fattade inte riktigt hur man kunde lägga in bilder på en redan skapat annons, så jag skapar en ny...

Efter min fars bortgång så håller vi på att gå igenom vindsförrådet där vi hittade våra gamla Atari ST; en med färgskärm och en svartvit, båda med tillhörande tangentbord och floppystationer samt en mängd disketter. Det är ingenting jag kommer finna någon glädje i eller ens får plats med i hemmet, men det känns nästan vanhedrande att slänga den. Tyvärr har Atarin med färgskärm varit med om en olycka som innefattade en exploderande sprayburk, så det finns svart färg på den.

Finns det något intresse för dessa bland SweClockare?

@Choppe & @Perkka

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det bör gå att få bort den svarta sprayfärgen med något kraftigt medel tycker jag. Inget jag har försökt mig på däremot

Permalänk
Medlem

Hade gärna tagit hand om samlingen.. frågan är väl vad du vill ha för den

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna, en härlig nostalgiresa även om jag var en Amiga-kille. Väldigt osäker på värdet dock och jag vill ju inte förolämpa dig så förhoppningsvis kan någon här ge ett riktpris på paketet.

Permalänk
Medlem

Hej, ja tackar för bilderna.
Jag har själv inte heller någon ide av värde, jag och kollegan vill gärna ha en liten nostalgihörna på jobbet och han har växt upp med atari så
Jag ska upp till sthlm trakten om 3 veckor så rent praktiskt skulle jag kunna lösa något då iaf.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Pratade med kollegan. Skulle kunna bjuda 1000kr om det känns rimligt.
Mvh. Pierre

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Härligt med lite respons på Atari-grejerna tycker jag. Det är mycket minnen för mig i dem, och jag blir mest glad om de får ett längre liv. Prissättning tycker jag själv är skitsvårt, så budgivning känns som en vettig lösning. 1000:- är ett accepterat bud. Vad sägs om att låta det löpa till imorgon (söndag) kväll innan vi klubbar det?

Permalänk
Medlem

Du bestämmer
Men ja det budet är ju om du nu kan låta det vänta ett par veckor med upphämtning, annars blir det svårt för mig.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Avstängd

njuder gärna 1100kr plus frakt om det går o lösa ? vet att det kostar en del men det kan det vara värt.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Hur ställer du dig till frakt? Gissar att det skulle krävas lastning på pall och så.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag ber om ursäkt för så sent svar. Frakt är ingenting jag varken har lust eller tid med just nu när vi tömmer huset, så tack för erbjudandet, @jimsan8923, men jag avstår. @Perkka, det går utmärkt att vänta ett par veckor med avhämtningen. Huset ska vara tomt senast den 18:e september, men om det skulle dröja några dagar längre så kan jag ta hem den till mig under tiden.

Vi avslutar tråden med att konstatera att @Perkka får köpa för 1000:-. Jag skickar iväg ett PM.

Tack alla för visat intresse! Som sagt, jag är så jäkla glad att den inte behöver åka på skroten.

Permalänk
Medlem

Å gud vilken nostalgitripp. Megafile 20 var den första hårddisken som införskaffades i familjen (fast med badgen SH205, tidig modell), lika stor pizzakartong som själva MegaST-lådan. Önskar att jag mindes priset för denna 20MB-pjäs, men inte under 6000kr tippar jag på.
Har själv kvar en 1040STfm (en av de första i sverige, med TOS 0.92 på disk!), en 1040STE och en MegaSTE. Sjukast är nog att originalmusen och monitorn till den första 1040n fortfarande funkar!

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz