Gasar ni mer när ni lyssnar på viss musik i bilen/mc?

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka olika. Min numera hädangångna Californiavita Volvo Amazon, med 90hk B20-motor, är den roligaste bilen jag kört. Har inte kört så många värstingbilar, men en släkting hade en trimmad 4-hjulsdriven Toyota Celica som gjorde 250 och gick som ett skott. <Gäsp> att köra.

Men som sagt, Motörhead i Amazonen, det gav lite extra fart.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Lego Master
Skrivet av superegg:

Man får ju inte använda tutan till sånt.

Well, du får inte köra onödigt aggressivt heller, och ska dessutom hålla korrekt avstånd till framförvarande bil.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smygolf:

Var har jag sagt att att mitt "motto" är lika med att jag flänger runt som en idiot?
Jag har väldigt sällan så bråttom att körkortet ens är i fara och har inte fått en fortkörningsbot på 35 år.
Är kompisgänget ute och kör så håller vi oss alltid på kurviga vägar och ligger man 10-20km/h över då går det nästan för snabbt.
Att ligga i 300km/h på autobahn ger mig absolut noll och intet.

På bandagar eller körning på inhägnad mark då hade jag inte sagt nej till 100hp till.

På inhängnad mark är det farligt att köra100km/ h.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

På inhängnad mark är det farligt att köra100km/ h.

Ett försök att vara lustig, eller så kanske jag inte var tydlig nog vad jag menade med inhägnad mark...
Klart, det kan vara livsfarligt om man håller 15km/h när man kör utför en stup.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av smygolf:

Ett försök att vara lustig, eller så kanske jag inte var tydlig nog vad jag menade med inhägnad mark...
Klart, det kan vara livsfarligt om man håller 15km/h när man kör utför en stup.

Det är nog lugnt om du fortsätter i 15km/h i stället för att öka farten...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är nog lugnt om du fortsätter i 15km/h i stället för att öka farten...

Nä för fan, jag tar cykeln istället.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Flera bra exempel på låtar har nämnts, men ni har missat:

Själv har jag svårt med hastighetsgränsen på landsväg och motorväg oavsett vad jag lyssnar på, tycker det är lättare att vara skötsam i samhällen och städer. Över lag ju mer trafik, desto lugnare kör jag.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Självklart är det svår att inte låta bli gasa lite extra när man hör detta

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]