Tower of Doom/White Crow/Whirlwind | Väggmonterade chassin | Feedbacktråd

Permalänk

Tower of Doom/White Crow/Whirlwind | Väggmonterade chassin | Feedbacktråd

Tjena Sweclockers!

Vi är CSFG Creative Solutions For Gamers AB.

Bilderna du ser nedan är de första prototyperna på chassin som vi vill försöka få igång en massproduktion av. Anledningen till att de finns här är att vi gärna vill ha dina synpunkter och tankar för att få till bästa möjliga slutresultat.

Tower of Doom - För vattenkylning

The White Crow - För vattenkylning

Whirlwind - Luftkylt

Två stycken prototyper har blivit utskickade för att moddas, testas och byggas i. Ett av dem är hemma hos mig (Deriveh/BHB Mods), det andra har också landat i Skåne hos @EGXI.

Under hösten kom även ett chassi iväg till världskända överklockaren Ian "8Pack" Parry som arbetar hos Overclockers UK, nedan ser ni videon av vad han skapade samt hans tankar och chassit. (Overclockers UK kommer att sälja färdigbyggda binnade premium system byggda i vårt chassi)

Vi har många planer på sikt gällande vattenkylning, men just nu är fokus på våra tre varianter av vägghängda chassin samt att försöka göra vår produkt så bra som möjligt innan vi drar igång med en Indiegogo kampanj!

Vi vill givetvis ha generell feedback, men här är några specifika punkter vi diskuterar just nu:

  1. Just nu är hela chassit utom GPU-hållaren i aluminium, den är i laserskuren och bockad plåt. Min tanke var att det var den enda delen som inte gav en “premium” känsla när jag packade upp prototypen. Vad tänker ni här? Slopa plåten helt? Ge alternativ i form av t.ex. pulverlackad plåt eller råå cnc-skuren aluminium?

  2. Färger? Vi kan i princip göra våra chassin i alla möjliga färger, men inför indiegogo kampanjen måste vi begränsa oss en aning för att inte sträcka oss efter för mycket. Vilka färger tror ni på? Personligen är jag glad för svart, vit, röd och orange märkligt nog. (Hade även kunnat tänka mig en borstad eller anodiserad variant)

  3. Layout på komponenterna? Som ni ser är layouten olika på Tower of Doom och White Crow. Borde de justeras något? Vilken föredrar ni?

  4. Vi tittar just nu också på 4 olika typer av “covers”. På White Crow ser ni en enkel skiva av härdat glas. Men vi tittar även på en variant med 3 sidor härdat glas för att hålla ute damm. Sen undersöker vi även en mer “design” aktig modell som döljer samtliga komponenter (Lägger till ett par renderingar här med exempel)Utöver det tittar vi på en modell som är Doom-inspirerad, det blir ett öppningsbart cover som delas på mitt och skjuts åt sidorna. (Se rendering nedan kallad “Doom-cover”)

  5. Prispunkt - Vår svåraste fråga… Vi är inte ute efter att tälja guld här. Vårt mål är att hålla hela produktionen i Europa med goda arbetsförhållanden, rättvisa löner och förmåner vilket gör att vi har en högre produktionskostnad än om vi skulle tillverka i t.ex. Kina. Just nu tittar vi på en prispunkt runt ~3500kr ink moms utan någon form av “cover”, härdad glasskiva ~600kr och prispunkten på övriga stiger därefter men vi jobbar nu med prototyperna för design-covern och doom-covern, priset för dessa får vi återkomma med när vi skapat första prototyperna.Är det här en prispunkt som låter intressant? En wallmount med härdat glas för strax norr om 4000 SEK ink moms? Var går smärtgränsen? (Bör även tillägga att frakt är inräknat här)

Enkla rendering av olika förslag på design covers

Enkel rendering av Doom-covern

Vi vill vara ärliga och transparenta här och hoppas få brutalt ärliga svar ifrån er.

CSFG Facebook
CSFG hemsida

Tack på förhand!

PS: Det är endast jag i gänget som snackar svenska, därför sköter endast jag feedbacken här. Jag ska göra mitt bästa för att svara skyndsamt på eventuella frågor.
PPS: Redaktion och forumledare har godkänt inlägget.

Uppdatering av bilder samt bildlänkar
Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk

Här kommer även ett par renderingar till av Doom-täckplåten samt ett par andra varianter på "Design"-täckplåtar.

Fortsatt tacksam för all feedback!

Ändring av bildlänkar
Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Medlem

Snabb kommentar,
Jag har svårt att förstå hur slut resultatet kommer att se ut. Kan ni lägga upp några bilder / renderingar på kompletta system?

Permalänk
Medlem

Sweet. Marknaden saknar denna typen av chassi och jag skulle inte vara helt främmande för att köpa ett vägghängt chassi så länge vissa kriterier uppfylls som att te.x kvalitén måste vara skyhög. Den målgrupp som skulle vara intresserade av ett vägghängt chassi primärt för vattenkylning är samma målgrupp som för det första har gott om stålar, och för det andra vill ha premiumprodukter.

1. En typ av material jag direkt får upp i skallen är tjockt aluminium. Case Labs har en coating som gör att plåtarna känns otroligt premium. Väldigt hållbart, lätt material för övrigt.

2. Orange blir nog ingen storsäljare. Produkten är ju inte bara ett datorchassi, det är en möbel. Tror enklast är bäst, gör inget överdrivet som ni inte klarar av. Glansiga färger går bort direkt i mina ögon. Det ska vara matt.

3. Jag skulle vilja se något i stil med Tower Of Doom. Själv skulle jag inte vilja ha för stor pjäs på väggen, utan en ganska kompakt design. 1x 360 eller 1x 420 radiator är perfekt för en enklare modell. Sen kanske ha en större modell som har kanske 2x 360 radiatorer symmetriskt utplacerade (i stil med Whirlwind) En stor del av det som är roligt med vattenklyning är ju att hitta en egen väg att dra rören så det ska finnas plats för fantasi. För långa runs ser inte bra ut heller.

4. Själv hade jag nog kört en modell utan glas helt, alternativt någon som skyddar mer emot damm. Core Px seriens utförande med en glasskiva över komponenterna ser jag ingen större vits med, men andra kanske gör!

5. Är kvalitén skyhög och produkten tillåter att man kan designa sin loop och utseende till eget befogade så är inte 3000-3500kr främmande, men ska vi över det så tror jag kunden förväntar sig något alldeles speciellt.

Jag har svårt att visualisera hur täckplåtarna fungerar tbh. En heltäckande design går helt bort för mig i alla fall. Det finns tre anledningar till varför någon skulle köpa detta chassi. Antingen för att helt enkelt få upp datorn på väggen, ELLER för att visa upp sitt bygge ELLER både och. Doom covern är rent utav ful imo och är det något som gäller här är det glas. Mitt förslag kanske hade vart vanligt härdat glas, och en modell med tintat glas?

Det var nog det jag kan klämma ur mig

Visa signatur
Permalänk

@mwi: Absolut! Vi har tre färdigbyggda system av 3 olika personer som jag får lov att använda och dela vidare:

1: Byggt av en kille som heter Mike från USA, det är hans andra custom-loop någonsin. Det är byggt med samma layout White Crow.

2: Nästa är Tower of Doom, byggt av Tomasz som har verkstaden där vi producerar allt. Layouten är annorlunda mot White Crow som ni ser.

3: Byggt av @EGXI som är professionell moddare. Det här är bara en snabb slutbild i lite halvkass kvalitet.

4: Komplett setup av @EGXIs bygge i hans tattueringsstudio för lite storleksreferens bredvid hans 49".

Uppdatering av bilder samt bildlänkar
Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Medlem

gör en tråd på reddit.com/r/watercooling också och kolla vad folk tycker och tänker där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni några planer att göra platser för 140mm fläktar eller är det endast 120mm som gäller?

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

gör en tråd på reddit.com/r/watercooling också och kolla vad folk tycker och tänker där

Tog ditt råd och gjorde just det. Vill få in så mycket feedback, tankar och idéer som möjligt innan vi ställer in maskinerna för serie-produktion. Tack!

Stort tack för feedbacken med @ggalaxy, guld värt!

Skrivet av BettyBoo42:

Har ni några planer att göra platser för 140mm fläktar eller är det endast 120mm som gäller?

Tar med mig den frågan, vi har faktiskt inte diskuterat det.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt, personligen tycker jag bäst om Tower of doom, men hade gärna sett en lite kortare distro-plate, med PSUn "bakom", och plats för en till 360-rad "under"

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Gillar skarpt, personligen tycker jag bäst om Tower of doom, men hade gärna sett en lite kortare distro-plate, med PSUn "bakom", och plats för en till 360-rad "under"

Du tänker på Tower of Doom då antar jag? Det är ingen dum tanke alls, borde funka utmärkt. Jag tar med mig den tanken! Tack!

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Sjusovarn

Reservoaren är tvådelad va? Hade kunnat vara coolt att, i ett röd/svart tema, fixa in ett kolfiber... lager (vafan heter det? Dubbelhäftande kolfiber) som ni sätter in mellan de två delarna/baksidan av reservoaren . Här är iaf. en mock på vad jag tänkte Eller något liknande, annars blir det nästan lite döyta på högersidan, allt vatten-cooligt händer ju på den vänstra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creative Solutions For Gamers:

Du tänker på Tower of Doom då antar jag? Det är ingen dum tanke alls, borde funka utmärkt. Jag tar med mig den tanken! Tack!

Ja precis, typ så här

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av My2nd:

Reservoaren är tvådelad va? Hade kunnat vara coolt att, i ett röd/svart tema, fixa in ett kolfiber... lager (vafan heter det? Dubbelhäftande kolfiber) som ni sätter in mellan de två delarna/baksidan av reservoaren . Här är iaf. en mock på vad jag tänkte Eller något liknande, annars blir det nästan lite döyta på högersidan, allt vatten-cooligt händer ju på den vänstra sidan.

https://i.imgur.com/UzUimKu.jpg

Cool idé! Jag ska se om jag kan experimentera lite med det, gav mig idéer. Tar med mig dem till resten av teamet med! Tacka

Aah, precis, fattar! Ingen dum tanke alls! Borde vara ganska enkelt gjort.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Snusfri

Ni skulle kunna kontakta Ed från TechSource.
Han är i planerna på en ny "Dream Setup" och tror detta chassi skulle passa honom som handen i handsken.

Att han sedan har ~3m subs på YouTube gör att ni kan nå ut till väldigt många imho.

https://www.youtube.com/c/TechSource

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Ni skulle kunna kontakta Ed från TechSource.
Han är i planerna på en ny "Dream Setup" och tror detta chassi skulle passa honom som handen i handsken.

Att han sedan har ~3m subs på YouTube gör att ni kan nå ut till väldigt många imho.

https://www.youtube.com/c/TechSource

Aah riktigt bra tips! Tack!

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Medlem

Grymt snygga! I chassin som dessa, finns det möjlighet att byta ut komponenter på egen hand? Med nya moderkort och processorer etc.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Coola grejer det går inte att säga annat!

Min första tanke på sista EGXIs bygge är avsaknaden av kabelkanaler eller några integrerade kabel "lister" för att får bort kablarna! detta är bara en tanke som jag fick upp annars grymt jobbat Keep it up! och hoppas ni får ingång produktion!

Mvh John

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk

@Flagon_: Tack, vad kul att det uppskattas! Det är hela tanken att man installera sin egna komponenter, det är endast chassit vi tillverkar och planerar att sälja. Inga färdigbyggda datorer. Sen är tanken att kunna göra hela vår byggprocess modulär på sikt. Om någon vill ha komponenterna på en annan plats t.ex.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Skrivet av Smegmer:

Tjena!

Coola grejer det går inte att säga annat!

Min första tanke på sista EGXIs bygge är avsaknaden av kabelkanaler eller några integrerade kabel "lister" för att får bort kablarna! detta är bara en tanke som jag fick upp annars grymt jobbat Keep it up! och hoppas ni får ingång produktion!

Mvh John

Tack så mycket, kul att höra!

Ja, vi har mycket diskussioner just nu gällande kabelhantering. Där är flera genomgångar i chassit för just kabelgenomföring för bland annat alla ingångarna på moderkortet, ingångarna till GPUn etc, men vi tittar även på möjligheten att få till olika lösningar för att dölja det lilla som kan ses ändå av kablarna.
Vi pratade även om att ev skicka med en kabellist som kan användas för att dölja kablarna när de väl ska bort från chassit till skärm, tangentbord, vägguttag etc men vi är inte helt eniga i om det är en bra eller dålig idé. Alla har olika förutsättningar vad gäller behov av längd, färg och form på en sådan tänker jag.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk

Några uppdateringar:

Tower of Doom - Vi tittar på en ny design för att få in två radiatorer och använda ytan på ett bättre sätt. Det här blir fokus på ett single-loop system ungefär som föreslogs ovan av @sweisdapro. Tack!

The White Crow - Fokus dual-loop (eftersom allt är symetriskt planerat), det som eventuellt kan komma att förändras framåt för White Crow är framförallt delar som monteras på i efterhand, t.ex. kabelrännor etc.

GPU-hållare - Omdesignad i aluminium, höjde inte tillverkningskostande. Den är även utflyttade 12 mm från moderkortet för att ge plats till eventuella anslutningar på moderkortet. Se bild nedan, hiss eller diss?

Kabelhantering - Efter en del testande så ser kabelhanteringen ut att fungera mycket väl. Dock tittar vi på en design som döljer kablarna bättre både bakom moderkortet, för GPUn samt ut från PSUn. Jag har inga bilder på detta ännu då vi experimenterar med lite olika renderingar.

Vårt mål är också att ha distro-plates redo att köpa som tillbehör i samband med Indiegogo kampanjen, här diskuterar vi just nu @my2nds idé med olika färger/strukturer under/mellan distro-blocken.

Vad gäller olika storlekar på väggmonterade chassin så är det här något som vi har framtida planer för, men just nu får vi begränsa oss i vad vi kan få fram. Men visst hade det varit roligt att se hur litet och tunt ett väggmonterat chassi kan byggas?

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Sweet. Marknaden saknar denna typen av chassi och jag skulle inte vara helt främmande för att köpa ett vägghängt chassi så länge vissa kriterier uppfylls som att te.x kvalitén måste vara skyhög. Den målgrupp som skulle vara intresserade av ett vägghängt chassi primärt för vattenkylning är samma målgrupp som för det första har gott om stålar, och för det andra vill ha premiumprodukter.

1. En typ av material jag direkt får upp i skallen är tjockt aluminium. Case Labs har en coating som gör att plåtarna känns otroligt premium. Väldigt hållbart, lätt material för övrigt.

Missade helt att svara på din feedback i första vändan, tackade bara och bockade. Så... Här kör vi!
Material: Ja, aluminium. Vi kör aluminium rakt igenom 3mm tjock aluminium för själva grundskivan. Sen är alla standoffs för både komponenter och glas samt GPU mount helt i aluminium med. 4mm tjockt härdat glas är grund-covern.
Vad gäller färg så tittar vi på olika lösningar. De vi har just nu är pulverlackade med väldigt hög kvalitet, men vi tittar även på anodisering, foliering (Blev det där rätt tro?) och olika varianter.

Skrivet av ggalaxyy:

2. Orange blir nog ingen storsäljare. Produkten är ju inte bara ett datorchassi, det är en möbel. Tror enklast är bäst, gör inget överdrivet som ni inte klarar av. Glansiga färger går bort direkt i mina ögon. Det ska vara matt.

Vi kommer troligtvis att endast har 2 olika färger per modell till att börja med, eventuellt 3. Lutar åt matt-svart, matt-vit och matt-gul (Cyberpunk 2077!!)

Skrivet av ggalaxyy:

3. Jag skulle vilja se något i stil med Tower Of Doom. Själv skulle jag inte vilja ha för stor pjäs på väggen, utan en ganska kompakt design. 1x 360 eller 1x 420 radiator är perfekt för en enklare modell. Sen kanske ha en större modell som har kanske 2x 360 radiatorer symmetriskt utplacerade (i stil med Whirlwind) En stor del av det som är roligt med vattenklyning är ju att hitta en egen väg att dra rören så det ska finnas plats för fantasi. För långa runs ser inte bra ut heller.

Just nu så är måtten samma på både Tower of Doom samt White Crow, vi har bara lyckats få in mer prylar på White Crow. Vi tittar däremot på att omdesigna Tower of Doom för att eventuellt rymma en radiator till. Längre fram i planerna ligger det även att titta på mITX system, alternativt ett mindre ATX system. Vi har även Whirlwind som primärt är tänkt för luftkylning, den plattformen skulle dock kunna göras om till en enklare modell med endast en radiator med smärre justeringar. Men det blir nog inte nu inför kampanjen redan, men vi har med oss det i diskussionerna.

Skrivet av ggalaxyy:

4. Själv hade jag nog kört en modell utan glas helt, alternativt någon som skyddar mer emot damm. Core Px seriens utförande med en glasskiva över komponenterna ser jag ingen större vits med, men andra kanske gör!

Det där med glasskiva verkar vara en blandad kompott, feedbacken har huvudsakligen varit att glasskivan är att föredra. Vi kommer även att ha en variant med 3 glasskivor för att skydda mot damm samt olika lösningar för luft att kunna passera på baksidan utan att dra med sig damm där. T.ex. mesh eller liknande i sidopanelerna. Vi har även tittat på sådana lösningar som komplett cover. Just nu är planen att själva glaspanelen är ett tillval så att chassit går att köpa utan cover.

Skrivet av ggalaxyy:

5. Är kvalitén skyhög och produkten tillåter att man kan designa sin loop och utseende till eget befogade så är inte 3000-3500kr främmande, men ska vi över det så tror jag kunden förväntar sig något alldeles speciellt.

Den är vi helt med på, målet är att leverera skyhög kvalitet, stora möjligheter för egna kreationer och något som sticker ut. Den enda anledningen till ett högt pris är just valet av tillverkningsmetod, material samt att vi gör all tillverkning i europa. Det hade säkerligen blivit billigare i asien men vi vill hålla all produktion kvar här i europa.

Skrivet av ggalaxyy:

Jag har svårt att visualisera hur täckplåtarna fungerar tbh. En heltäckande design går helt bort för mig i alla fall. Det finns tre anledningar till varför någon skulle köpa detta chassi. Antingen för att helt enkelt få upp datorn på väggen, ELLER för att visa upp sitt bygge ELLER både och. Doom covern är rent utav ful imo och är det något som gäller här är det glas. Mitt förslag kanske hade vart vanligt härdat glas, och en modell med tintat glas?

Det var nog det jag kan klämma ur mig

Tanken med de här täckande plåtarna att chassit blir mer av en väggprydnad för de som ev inte vill visa upp komponenterna (eller har en partner som inte tycker att komponenter gör sig väl på väggen i hemmet). Men för en moddare och enthusiast som älskar sina komponenter så håller jag nog med dig om att intresset är lågt.

Vi har fått väldigt blandade reaktioner på Doomcovern får jag nog erkänna. Vi har sett en ganska så tydlig skillnad i smak här mellan olika länder/regioner, men även åldersgrupper.

De som vi är säkra på är "Clear glass" och "Tinted glass", de kommer vi ha ha tillgängliga i tillräcklig mängd för antalet chassin vi vill få iväg på Indiegogo.

Återigen, stort tack för att du tog dig tid att skriva så utförlig feedback @ggalaxyy, det är guld värt!

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk

Hej igen Sweclockers!

Det har varit väldigt tyst här från vår sida, av många anledningar. Vi har jobbat hårt med feedback som vi fått ifrån olika forum, Sweclockers inkluderat. En del ändringar är gjorda, vissa finns med på videon men några är inte live ännu utan kommer att finnas på slutprodukten hos återförsäljare.
Det som framförallt tagit upp vår tid är att vi fått igång ett samarbete med Ian "8Pack" Parry som idag gjorde vårt samarbete officiellt med en mycket trevlig

Förutom detta har vi även ett pågående samarbete med en större nordisk distributör där vi hoppas att våra chassin kan komma att dyka upp hos till att börja med en svensk återförsäljare under början av 2021.

Av de här anledningen valde vi att stoppa marknadsföringen med vår kampanj på Indiegogo för att lägga våra resurser både i form av tid och pengar på förbättringar, produktion och övriga förberedelser som behövs för att börja leverera till återförsäljare.
Även om vi släppt fokuset på kampanjen helt finns den kvar (den går inte att stänga) och de som valt att backa oss där kommer att få sina belöningar utskickade enligt vad vi lovat.

Just nu har jag inga bilder eller andra uppdateringar att dela med mig av förutom videon ovan.

Stort tack för feedback, både här och på Discord! Vi kommer garanterat att återkomma för mer feedback framöver kring både detta och andra framtida produkter!

PS: Fortsätt gärna skriva och kommentera i tråden om ni har frågor, funderingar etc.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Medlem

Spontant så tycker jag ni ska satsa på lansering och marknadsföring först och främst. Spara specialversioner och udda färger tills själva produkten är "bevisad". När man ser en vettig produkt och märker att den inte ens går att köpa så tappar man intresset väldigt snabbt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Skrivet av Grejsi:

Spontant så tycker jag ni ska satsa på lansering och marknadsföring först och främst. Spara specialversioner och udda färger tills själva produkten är "bevisad". När man ser en vettig produkt och märker att den inte ens går att köpa så tappar man intresset väldigt snabbt.

Hej,

Bra synpunkter och helt spot on.

Vi har sedan ett bra tag tillbaka haft fullt fokus på att få ut våra chassin i butik så att de kan köpas, det närmar sig fort. Precis som du säger så har specialversioner, olika färger etc lagts i frysboxen för stunden för att ha fokus på produktion och lansering.

Tyvärr så har COVID och Brexit ställt till det lite för vår lansring i Storbrittanien en aning, eller tja, försenat den. Men en lansering i Sverige är mycket nära nu. 😊

Tack för feedbacken!

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Skrivet av THB:

Ni skulle kunna kontakta Ed från TechSource.
Han är i planerna på en ny "Dream Setup" och tror detta chassi skulle passa honom som handen i handsken.

Att han sedan har ~3m subs på YouTube gör att ni kan nå ut till väldigt många imho.

https://www.youtube.com/c/TechSource

Ikväll händer det! Ed på Techsource unboxar ett chassi från oss för sin kommande "Dream setup"! Det ska bli 1-4 videos där han skapar sin dröm-setup med ett av våra chassin. Otroligt spännande! (Vi har dock inte fått tiden för när videon släpps)

Stort tack @THB för tipset, det var faktiskt tack vare dig som jag hörde av mig just till Ed! (Vi har sedan hört av oss till några olika, med Ed var snabb på bollen!)

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Creative Solutions For Gamers:

Ikväll händer det! Ed på Techsource unboxar ett chassi från oss för sin kommande "Dream setup"! Det ska bli 1-4 videos där han skapar sin dröm-setup med ett av våra chassin. Otroligt spännande! (Vi har dock inte fått tiden för när videon släpps)

Stort tack @THB för tipset, det var faktiskt tack vare dig som jag hörde av mig just till Ed! (Vi har sedan hört av oss till några olika, med Ed var snabb på bollen!)

Riktigt roligt att man kunde hjälpa till
Hoppas att han tycker om erat chassi nu

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Riktigt roligt att man kunde hjälpa till
Hoppas att han tycker om erat chassi nu

Hehe, eftersom det är inspelade videos så har vi lite förhands info från Ed om vad han tycker och tänker. Men video materialet har vi inte fått se i förväg.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk

@csfg vilken D5 block rekomenderar ni till er spectre pump?

Permalänk
Skrivet av da_black_phenix:

@csfg vilken D5 block rekomenderar ni till er spectre pump?

Tjena!

Spectre är en pump-topp för just D5 pumpar och kommer inte med någon D5 pump. Alltså, du behöver en D5-pump till Spectre.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida