Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Är det värt att uppgradera från USG-3 + AP LR + Unifi Protect lådan med hårddisk?

Jag beställde en, resonerar som så att man utan problem kommer kunna kränga den vidare på blocket för inköpspris om man inte skulle känna sig nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Tkz] Boris:

Funkar bra åt mig alla fall, är du säker du ändrat antal från 0 till 1st först för det fick jag göra

haha, hur kunde jag missa det...Tack för tipset. Nu kunde jag äntligen beställa

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Jo, men sen är det väl lite jobb/meck att migrera allt och få det att funka igen?

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att logga in hos ubiquiti nu?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Dream Machinen verkar vara slutsåld nu

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

@JoL_: Jepp, skulle precis klicka köp så var den borta

I snoozed and I loozed

Permalänk

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07VXKF1L4/
RRP: £199.99
Price: £185.99 + £8.12 delivery
You Save: £14.00 (7%)

Nästan så jag funderar på om man inte skall beställa ett par 12TB-diskar till, de kostar ju runt 4200kr lösa så här är det ju mer eller mindre "Köp 2 Betala För 1", skulle ju passa perfekt i NAS:en istället för de 4x8TB som är där nu

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@JoL_: Jepp, skulle precis klicka köp så var den borta

I snoozed and I loozed

Har tänkt köpa en switch för att komplettera min USG, och tänkte att "Men en switch är ju bra mycket billigare". Insåg sen att jag kunnat sälja min USG och enbart kört med UDM:en. Hade ju vart typ samma peng.

Menmen, tji fick man för att man var eftertänksam..

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Skumt att UK har RRP på £199 när DE har RRP på €299..vill dom att det ska se ut som mer rabatt eller? Isf rena Wish-fasoner.

https://www.amazon.de/gp/product/B07VXKF1L4/

199 GBP är ju runt 220 EUR vilket Tyskland säljer dom för nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@BasseBaba: Jo, men sen är det väl lite jobb/meck att migrera allt och få det att funka igen?

Inte orkat läsa på men hade hoppats på att man bara kan exportera ut sin gamla controller-config och sen importera den vid config av UDM Pro?
Det visar sig snart

Permalänk
Medlem

Nu är den, UDM Pro, tillbaka i lager men priset har hoppat upp till €319.

https://eu.store.ui.com/collections/unifi-network-routing-swi...

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Avstängd

Det kanske var fel pris för lågt lagt och nu rättas. hoppas ni som köpte får era i alla fall!

Permalänk
Medlem

Angående Dream machine Pro så var jag minuter ifrån att hinna få tag på en, surt då jag väntat på något slags erbjudande länge. Supporten bekräftar att kampanjen nu är slut, innebär ju att det faktiskt var en kampanj och att ni som beställt faktiskt kommer att få en.

Om någon ångrar sig köper jag gärna den av er (oöppnad kartong).

Permalänk
Skrivet av Laban80:

Angående Dream machine Pro så var jag minuter ifrån att hinna få tag på en, surt då jag väntat på något slags erbjudande länge. Supporten bekräftar att kampanjen nu är slut, innebär ju att det faktiskt var en kampanj och att ni som beställt faktiskt kommer att få en.

Om någon ångrar sig köper jag gärna den av er (oöppnad kartong).

You could always try phoning them and see if they will have mercy.

On the other hand, to "keep your gunpowder dry" often pays off in the tech world. Could this (rare?) discount have been part of a sell-off to make way for something new and better?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoppklossen:

får hoppas att frakt inte tillkommer bara antar jag haha eller de kanske skriver så i alla mail?

Fast det gäller väl bara om man beställt fler saker och det blir fler delleveranser! (men det kräver ju att man väljer det alternativet så är väl frivilligt)

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Nu blir jag nyfiken vad ska ni alla med den där Dream machine till? Verkar vara en udda vara mest för företag...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Angående Dream machine Pro så var jag minuter ifrån att hinna få tag på en, surt då jag väntat på något slags erbjudande länge. Supporten bekräftar att kampanjen nu är slut, innebär ju att det faktiskt var en kampanj och att ni som beställt faktiskt kommer att få en.

Om någon ångrar sig köper jag gärna den av er (oöppnad kartong).

Bara att gratulera dom som lagt en order, jag är inte alls avundsjuk. En av dom bästa tipsen på mycket länge.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem

Någon som minns att de fick hem ett erbjudande på en soda stream crystal i brevlådan?

Fick ett med posten förra veckan, slängde det och sedan så pajar vår maskin där hemma 🤣

Kan inte minnas vart jag såg att den skulle finnas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Benify är ett företag som erbjuder privatpersoner och företag olika kampanjer och rabatter.

Tjänsten kostar i dagsläget inget utöver att de tar en registreringsavgift på 10 kronor. Detta är en engångsavgift.

Så här blir du medlem
Besök https://www.benifydealsprivat.se/ och fyll i formuläret och för över 10 kronor enligt instruktionerna.

OBS! Får du inget svar inom en vecka kan du behöva kontakta Benify per e-post och påminna om din betalning.

Nämen kanon! tack för hjälpen, nu är jag med på banan

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

LSTN Troubadour. Är det någon som beställde dessa?
Jag fick mina idag och ville kolla vad ni anser om dem.
Bara undrar liksom.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

LSTN Troubadour. Är det någon som beställde dessa?
Jag fick mina idag och ville kolla vad ni anser om dem.
Bara undrar liksom.

Fick mina igår, känns rätt så b om de nu ska ha kostat 1800:-. Väldigt plastig känsla på träet och så var de mycket mindre ännjag trodde. Ljudet vet jag inte, ville inte prova dem då jag kommer skicka tillbaka dem.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Fick mina igår, känns rätt så b om de nu ska ha kostat 1800:-. Väldigt plastig känsla på träet och så var de mycket mindre ännjag trodde. Ljudet vet jag inte, ville inte prova dem då jag kommer skicka tillbaka dem.

Ok.
Jag har använt mina och jag tycker inte att de känns plastiga. Har också Sennheiser HD 25 SP och de är definitivt plastigare även om de låter bättre. Men ljudmässigt är de något bastunga tycker jag men annars ett rätt bra ljud. Jag kör dem i min LG G8x som har en formidabel DAC samt en 2V för-förstärkare så då är de faktiskt riktigt bra. Och om man tänker på priset (298:- ink frakt) så är de ett bra fynd anser jag.
Synd att du inte testade ljudet.

MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ok.
Jag har använt mina och jag tycker inte att de känns plastiga. Har också Sennheiser HD 25 SP och de är definitivt plastigare även om de låter bättre. Men ljudmässigt är de något bastunga tycker jag men annars ett rätt bra ljud. Jag kör dem i min LG G8x som har en formidabel DAC samt en 2V för-förstärkare så då är de faktiskt riktigt bra. Och om man tänker på priset (298:- ink frakt) så är de ett bra fynd anser jag.
Synd att du inte testade ljudet.

MVH

Jag jämför visserligen med andra lurar jag har eller har haft (typ sennheiser hd660s, akg 712 pro etc) i lite dyrare prisklass så det är nog inte riktigt fair 🙃. Plastiga är kanske fel ord, men de känns inte så gedigna som jag tänkte mig att ett par lurar med trä i skulle vara.

Största anledningen att jag inte testar dem är att de är för små för mina öron så kommer inte kunna använda dem oavsett, köpte dem mycket för att jag tyckte de var snygga men upplever dem att se annorlunda ut mot vad jag tyckte mig se på bilden.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fototoken:

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/303394475441_/Western-Digital-WD-12TB-Elements-ENCLOSURE-ONLY-new.jpg

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07VXKF1L4/
RRP: £199.99
Price: £185.99 + £8.12 delivery
You Save: £14.00 (7%)

Nästan så jag funderar på om man inte skall beställa ett par 12TB-diskar till, de kostar ju runt 4200kr lösa så här är det ju mer eller mindre "Köp 2 Betala För 1", skulle ju passa perfekt i NAS:en istället för de 4x8TB som är där nu

Bara sommaren är förbi så ska jag försöka göra något liknande, kör en FreeNAS med 4x4TB som varit tight länge. Men borde nog att gå att få de lite lite billigare kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag beställde en, resonerar som så att man utan problem kommer kunna kränga den vidare på blocket för inköpspris om man inte skulle känna sig nöjd.

För er som beställde UDM Pro, är det någon som har fått den skickad?
Min ligger som "Unfulfilled" men som betald och bekräftad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Produkt: EKWB RGB AIOs 120mm, 240mm & 360mm
Länk: https://www.ekwb.com/shop/aio/all-aio-models
Kategori: Kylning
Prisjakt: Säljs endast via EKWBs egna shop vad jag vet.
Pris: €70, €118 & €141

Man får dessutom 1, 2 respektive 3 extra RGB-fläktar gratis just nu beroende på vilken AIO man köper. Då kan man t.ex. sätta fläktar i push-pull på radiatorn.

Scrolla ner en bit på respektive AIO så ser ni kampanjen och köplänken. De extra fläktarna och rabatten för dessa syns först när man kommer till kassan.

Vet du hur pumpen och fläktarna är ljudmässigt?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse_74:

För er som beställde UDM Pro, är det någon som har fått den skickad?
Min ligger som "Unfulfilled" men som betald och bekräftad.

Den skickades runt lunch igår, redan i Sverige med "ute för levarans under dagen"
Dock tryckte jag iväg min order runt 06.30 på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vet du hur pumpen och fläktarna är ljudmässigt?

Vet tyvärr inte(ännu). Beställde 240mm varianten och väntar på leverans. EKWBs RGB AIOs har fått bra kritik i recensioner åtminstone. Verkar som att man med manuell justering kan få väldigt bra prestanda/ljud-förhållande.

https://www.guru3d.com/articles-pages/ek-aio-240-d-rgb-review...

https://www.tomshardware.com/reviews/ekwb-aio_240_d-rgb

https://www.kitguru.net/components/cooling/james-dawson/ek-wa...

https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3596-ek-aio-drgb-360-24...

https://www.techpowerup.com/review/ek-aio-360-d-rgb-water-coo...

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Roger W:

Produkt: HyperX Pulsefire FPS Mus + Fury S Pro Gaming Musmatta
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/99-pulsefire-fury-s-pro-gaming-...
Kategori: Möss
Prisjakt: -
Pris: 199kr

200 spänn för en mus med vettig pixart-sensor, inklusive musmatta måste rimligen vara en hyfsad deal?
Musen verkar kanske ha lite klurig ergonomi och vara lite hal på greppytorna så bör kanske testas först.

Jag hittar inte mus+musmatta bundlen på prisjakt.

Musen är borta nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Nu blir jag nyfiken vad ska ni alla med den där Dream machine till? Verkar vara en udda vara mest för företag...

Det är en klockren router för det priset. Deras mindre prylar kostar dryga tusenlappen och har inte i närheten av samma funktionalitet eller är kapabla att koppla in HDD direkt i enheten för säkerhetskameror. Har man lite servrar och övervakningkameror osv hemma blir det inte bättre än så för 2000 spänn. Hade köpt en själv men vsr för sen på pucken.