Senaste Windows Insider Preview fokuserar på grafikinställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Segt rent allmänt, öppna program tar tid, öppna sidor på webbläsare tar tid , kan inte öppna mappar och program utan att de hänger sig, tar tid att komma in i windows ibland. och det gamla vanliga, start menyn funkar inte alltid. Funkade bra innan2004 på mina ryzen och i7or men det gick ju att uppdatera igenom windows update medans min x58 och core 2 quad gjordes det manuellt
Annars så är det väl sak samma då jag kan vänta på att det ska ladda men lite trist då de nyare datorerna har SSD diskar och m2 medans de äldre har HDDer och funkar suveränt i jämförelse 😂

Inget jag märkt av. Är snabbt här. Har inte heller haft problem med start menyn.

Skrivet av Commander:

Sleep funkar inte på väldigt många Dell datorer då Microsoft tvingat tillverkare till modern sleep och nu också tagit bort möjligheten att stänga av det via regedit i 2004 uppdateringen.

Att kunna sleepa sin laptop säkert är för mig ett krav för arbetsdatorn.

Vad är modern sleep?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av magma86:

Jag har inte ens vågat hämta maj-uppdateringen (2004) då den är fylld till bredden med buggar...

haft en bugg i 2004 och aldrig märkt nått större i andra versioner, utforskaren låste sig och gick ej stänga ner så fick öppna ny och göra färdigt de jag gjorde o sen rebota

Permalänk
Medlem

Är den här versionen tänkt att släppas under 2020?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Längtar efter denna funktionen att till exempel kunna spela ett spel från ett kort som sitter i den andra eller tredje PCI slotten.

Är det någon som har läst något om när dom bygger in denna funktionen i den vanliga versionen?
Har haft Insider Preview förut och tycker det är lite kast att man måste köra en ominstallation när man vill gå ur Insider Preview så får vänta tills dom implementerar det

Det släpptes ju i början av augusti nån som vet hur många månader det brukar ta för microsoft?

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD

Permalänk

Undrar också om denna versionen är tänkt att släppas 2020?

Kommer Windows 10 Pro att få detta tillägg?

Har hittat väldigt lite på nätet om denna uppdatering, den måste ju vara väldigt välkommen bland många.

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD