Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Var skall man annars ha den?

Riktigt bra fråga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Du lägger ord i munnen på mig, trendkänslig för mig innebär snarare form över funktion, bortsett från materialet vilket för mig är viktigt. Skiter i vad andra tycker men har en fast uppfattning vad som passar mig.

Då ber jag om ursäkt. Uppfattade fel. Tycker ändå det verkar mysko att du skulle begränsa dig för att du är trendkänslig.
Finns säkerligen trendiga shorts då kan dra på dig. Är skönt när det är närmare 30C ute.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad för shorts du e ute efter.
Rudecru har ganska sjyssta shorts i min mening med stora fickor...
Snabb leveranstid samt helt ok returpolicy om de inte passar. Dvs du får med en returpåse och en förbetalda returlapp på det du inte skulle vara nöjd med.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nu när jag kollat så har mina shorts från J.Lindeberg och Timberland raka fickor (två olika modeller, vet ej vad de heter)

Även H&M shortsen jag köpte förra sommaren har raka fickor.
Kostade en tvähundring och fanns i blått/svart/beige

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Själv kör jag vanliga Svarta och blåa jeansshorts(finns ju hundratals märke inom jeansshorts så), men har även ett par Houdini när jag vill vara mer "rörlig" då stretchtyget är underbart skönt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Finns det någon klok människa här som kan tipsa om var det finns prisvärda shorts med vettiga fickor att köpa? D.v.s. inte sådana där snedställda fickor som mobilindustrin sponsrar* utan raka och ordentliga "jeansfickor"? (Ej heller cargo-shorts - jag har några sådana, men de är enbart för fiske och lantliv. Hemma i stan vill jag ha shorts som jag känner mig trygg och mainstreamig i xD)

Vill även passa på att fråga om någon begriper var djävulskapet med snedställda fickor kommer ifrån? Nu under sommaren har jag tappat mobilen två gånger, senast idag. Bara genom ren och skär tur som jag har lyckats återvända till olycksplatsen innan någon annan hittat och lagt beslag på telefonen. Så hur kommer det sig att ingen inom modesektorn fortsätter att jävlas med oss konsumenter, år efter år?

*Jag har inga bevis för att mobilindustrin sponsrar dem, men nog fan måste det vara så? Fickjävlarna måste ju öka försäljningen av telefoner med minst 117%.

Det är väl bara att knalla in på Jula, Swedol eller Röda Stjärnan ( https://rodastjarnan.com/search?query=shorts )

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Var skall man annars ha den?

I bröstfickan på skjortan.

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Var skall man annars ha den?

I handen eller i den övriga packningen, i ryggsäcken eller en hållare/väska på cykeln, eventuellt i en jackficka men i vart fall inte i en byxficka där den konstant är i vägen och dessutom riskerar att mycket lättare gå sänder, byxfickor är nog det absolut sämsta stället att ha telefonerpå (bortsett från i luften på väg mot en hård yta) om det inte handlar om arbetsbyxor med helt andra typer av fickor som håller, skyddar och är placerade så att de inte är i vägen om man rör sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Då ber jag om ursäkt. Uppfattade fel. Tycker ändå det verkar mysko att du skulle begränsa dig för att du är trendkänslig.
Finns säkerligen trendiga shorts då kan dra på dig. Är skönt när det är närmare 30C ute.

Ser inte hur utformningen på fickorna avgör om de är varma eller inte...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

I handen eller i den övriga packningen, i ryggsäcken eller en hållare/väska på cykeln, eventuellt i en jackficka men i vart fall inte i en byxficka där den konstant är i vägen och dessutom riskerar att mycket lättare gå sänder, byxfickor är nog det absolut sämsta stället att ha telefonerpå (bortsett från i luften på väg mot en hård yta) om det inte handlar om arbetsbyxor med helt andra typer av fickor som håller, skyddar och är placerade så att de inte är i vägen om man rör sig.

Säg det till alla tjejer som har telefonen halverst uppstickande från backfickan på deras tighta jeans

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Säg det till alla tjejer som har telefonen halverst uppstickande från backfickan på deras tighta jeans

Och när man väl ser deras telefoner så har de ofta spräckt display.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Säg det till alla tjejer som har telefonen halverst uppstickande från backfickan på deras tighta jeans

Vad har de BHn till i så fall ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad har de BHn till i så fall ?

Pengarna tror jag..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi prisvärt, perfekt för snåljåpen i mig!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, nej, nej. Bär shorts på gymmet, inte på stan. Du kanske kan hitta några neutrala träningshorts med dragkedja, dock?
Dessa har dragkedja på baksidan - https://se.gymshark.com/products/gymshark-hybrid-swim-shorts-...
Dessa har dragkedjor på sidorna - https://se.gymshark.com/products/gymshark-graphic-sport-short...

Shorts har man när det är över ~15 grader ute

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Marlboro Classics

Hej, jag har en favorit, Marlboro Classics där fickorna på sidorna lätt tar telefon och plånbok.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av _niko_:

Shorts har man när det är över ~15 grader ute

Är det riktigt kallt kan man komplettera med att par snygga hosor eller benvärmare och annars räcker det med knästrumpor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

I handen eller i den övriga packningen, i ryggsäcken eller en hållare/väska på cykeln, eventuellt i en jackficka men i vart fall inte i en byxficka där den konstant är i vägen och dessutom riskerar att mycket lättare gå sänder, byxfickor är nog det absolut sämsta stället att ha telefonerpå (bortsett från i luften på väg mot en hård yta) om det inte handlar om arbetsbyxor med helt andra typer av fickor som håller, skyddar och är placerade så att de inte är i vägen om man rör sig.

Har aldrig i hela mitt liv haft problem att ha mobilen i byxfickorna på något sätt eller vis ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: fjällrävenkläder är dyra, men av min erfarenhet så kan barnbarnen ärva dem och de är som nya.. haft mina vildmarkskläder i ca 10 år och byxorna syns att de har blivit använda, medan jackan är som ny.

Till Trådskaparen..
mina Helly Hansen shorts har raka eller aningen sneda fickor... men har aldrig varit orolig för att tappa något ur dem... Så kolla in deras utbud, fruktansvärt bra kläder.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Levis chinos taper shorts. Hittade dom i våras, kommer aldrig köpa något annat. Lite stretch så man kan röra sig lätt. stora fickor och en extra ficka innuti högra fickan som har dragkedja. Perfekt när jag var på sjön då den svalde en Oneplus 8 pro utan problem. Rekommenderas varmt!

Får tacka för tipset! Kollade in dem när inlägget skrevs men köpte inget. Sparades som favorit på Zalando för att jag skulle komma ihåg dem och såg att de såldes med rejäl rabatt i december. Köpes, provades och lades undan. Nu har de hittat fram ur garderoben och seglat upp som ett par riktiga favoriter.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Får tacka för tipset! Kollade in dem när inlägget skrevs men köpte inget. Sparades som favorit på Zalando för att jag skulle komma ihåg dem och såg att de såldes med rejäl rabatt i december. Köpes, provades och lades undan. Nu har de hittat fram ur garderoben och seglat upp som ett par riktiga favoriter.

Kul att du tyckte om dom! Har lagt på mig några Corona kilo så tvingades köpa nya inför årets säsong... 😭