Letar efter ett begagnat high end Headset.

Permalänk
Medlem

Letar efter ett begagnat high end Headset.

Hallå mina vänner,
Letar efter ett Begagnat High End Headset som inte är för gammalt. Gärna stora kåpor, och bra ljud. Föredragsvis Sennheiser eller Stealseries men andra modeller funkar också så länge det är bra ljud och att de är robust byggda. Allt ni är villiga att sälja som passar in i denna beskrivning får ni gärna posta här så tar jag en kik. Upp till 1400 är jag villig att betala men då skall det vara ett riktigt monster.
Bor i uppsala för nuvarande men har bil för närområde och är villig att betala frakt om det är rätt fit.
Är det någon som har ett par GSP EPOS av någon modell är jag väldigt intresserad!
Skulle köpt ett nytt men är student så pengar är det tight med.

ALLT GOTT!
ExOster

Läs hela annonsen här

La till GSP EPOS biten
Permalänk
Medlem

Har ett oöppnat Sennheiser Game Zero efter RMA-ärende där jag fick denna åter då den modellen jag hade inte finns längre.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369263

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

@Dunderil: Ok, intressant. Kanske något gammal modell i min smak 2014? Säger inte att det är något fel på modellen, bara att den är lite äldre. Vad skulle du vilja ha för dem?

Permalänk
Inaktiv

har dessa liggandes till ingen nytta , nog inte high end men rätt bra saker för skaplig slant

Logitech G533 Prodigy Wireless Gaming Headset
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingheadset/tradlost-hea...
Pris : 450:-

ASUS ROG Strix Fusion 300 headset i kartong
https://www.inet.se/produkt/6301591/asus-rog-strix-fusion-300
Pris : 650:-

bara säga till om intresse finns

Permalänk
Medlem

@anon322047:
Hej,
Tack som fan för att du lägger ett svar. Skulle dock vilja ha något lite mer high end.
Hare gott min vän!

Permalänk
Medlem

Bara min åsikt, men "high end" och "headset" är sällan ord som passar bra ihop. Skaffa några riktiga hörlurar och en separat mikrofon istället.

Permalänk
Medlem

Har ett par GSP600 som är i absolut nyskick. De är inköpta på inet 2019-12-03. Tyvärr passade de inte min smak (lite för mycket bas för att lira quake med dem ).

Tänkte 800:- plus eventuell frakt för dem. Finns i Hässelby om du är sugen på roadtrip.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

@TMG: Absolut, är öppen för det också! Har du något på lager?
Verkligen inget illa menat men detta är ju en köp sälj annons, Diskutera och tipsa kan man göra på diskussionsforumet.

Permalänk
Medlem

@kniven:
Här har vi en vinnare!
Låter annonsen ligga några dagar o se om det kommer in flera erbjudanden.
Annars skriver jag till dig om några dagar så gör vi affär!
Om någon annan ser detta så är detta dealen att knäcka!
Tack för ditt svar!

ExOster

Permalänk
Medlem

@kniven: Skulle du kunna skicka bild på detta praktexemplar också vid tillfälle! Sen om du har kvitto skulle det såklart vara ett plus i kanten också! Ingen stress!

Permalänk
Medlem

@ExOster: Jag fixar en bild imorgon. Kvitto från Inet finns och följer med.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Hej! Har ett Hs70 kanske inte Hugh ens ledset men är mycket fin kvalitet. Intresserad?

Permalänk
Medlem

@Aders h 123:
Hej, stort tack för ditt svar! Jag har 2 erbjudanden på olika modeller som jag är väldigt sugen på och det blir troligen affär på dem om inget bättre kommer in. Tack för att du tog dig tiden att svara!

ExOster

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Har ett par GSP600 som är i absolut nyskick. De är inköpta på inet 2019-12-03. Tyvärr passade de inte min smak (lite för mycket bas för att lira quake med dem ).

Tänkte 800:- plus eventuell frakt för dem. Finns i Hässelby om du är sugen på roadtrip.

Sennheiser gsp 600, bra ljud för pengarna. Förslagsvis med en dac/amp combo. Sålde nyss mina. Mint kondition. Använda max 40 timmar för 800.
De är dessa lätt värda. Funkar bra utan dac också. Tyckte ljudet var lite lågt dock. Känns som att dom behöver en förstärkare för att blomma ut.
Lite som hd 600 ljudmässigt men stängda kåpor så inte lika luftigt.
Köpte DT1770 pro istället efteråt med en Musical Fidelity V90-HPA dac/amp som jag var mycket nöjd med. Dock är dessa väldigt krävande att lyssna på, jag som har tinnitus orkade max en timma åt gången. Ljudet var klart med knivskarpa detaljer och otrolig rymd. Midrange dvs vokaler kan tappas lite i sämre inspelningar. Framförallt i dåligt producerad modern musik.
De är V-formade i ljud modellen så där är en del av föklaringen. Focus är på detaljer och musikalitet samt ett stort ljud. Fantastiska hörlurar. Rekommenderar båda starkt. Obs vill du spela med dt 1770 pro behöver du köpa modmick eller en studiomick att ha på bordet.