Thermaltake "optimerar" applicering av kylpasta

Permalänk
Medlem

@Release: Alltså, med tanke på det arbete som måste ligga bakom den animationen tror jag animatören fått det hela om bakfoten. Ett misstag helt enkelt. Det är alltid lättare att beskriv hur man ska göra saker än hur man inte ska göra. The Verge-style, livsfarligt

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse: Pratar vi om appliceringen eller valet av kylmedium nu?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Dr.Mabuse: Pratar vi om appliceringen eller valet av kylmedium nu?

Om appliceringen. Jag har svårt att tro att man medvetet gör en animation (som du postade) för skojs skull där man applicerar kylmedium mellan sockel och processor och inte mellan processor och kylare som vi andra gör. Men jag fick mig ett gott skratt i alla fall.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse: Jo, du har säkert rätt. Jag tror Hellmann's majonnäs som kylmedium är en efterkonstruktion, jag har sett samma animation med ketchup

Edit: här:

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Älskar idéen och vill ha redan nu!

Permalänk
Skrivet av Release:

Gäller det majonnäs också?

Oh ja, oh ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Kylpastan läggs på sockeln i det klippet.. Vilket är ett stort no no.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Kylpastan läggs på sockeln i det klippet.. Vilket är ett stort no no.

Du ska nog tolka min "fråga" som om jag inte förstod klippet. Ironi alltså.

Permalänk
Medlem

Optimera fästanordningen istället. Spelar ingen roll hur kylpastan appliceras när kylaren vickar fram och tillbaka när man försöker hitta fästena.

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Kylpastan läggs på sockeln i det klippet.. Vilket är ett stort no no.

Och det är ketchup!