Permalänk
Medlem

Shorts med riktiga fickor?

Finns det någon klok människa här som kan tipsa om var det finns prisvärda shorts med vettiga fickor att köpa? D.v.s. inte sådana där snedställda fickor som mobilindustrin sponsrar* utan raka och ordentliga "jeansfickor"? (Ej heller cargo-shorts - jag har några sådana, men de är enbart för fiske och lantliv. Hemma i stan vill jag ha shorts som jag känner mig trygg och mainstreamig i xD)

Vill även passa på att fråga om någon begriper var djävulskapet med snedställda fickor kommer ifrån? Nu under sommaren har jag tappat mobilen två gånger, senast idag. Bara genom ren och skär tur som jag har lyckats återvända till olycksplatsen innan någon annan hittat och lagt beslag på telefonen. Så hur kommer det sig att ingen inom modesektorn fortsätter att jävlas med oss konsumenter, år efter år?

*Jag har inga bevis för att mobilindustrin sponsrar dem, men nog fan måste det vara så? Fickjävlarna måste ju öka försäljningen av telefoner med minst 117%.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

D.v.s. inte sådana där snedställda fickor som mobilindustrin sponsrar* utan raka och ordentliga "jeansfickor"?

Du menar såna där fickor som man faktiskt kan använda och ha få ner handen i?

Men till Topic så alla jeanshorts?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på mina shorts så kan jag bara svara nej, tyvärr. Dock har jag ett par som har lite djupare fickor så att det inte direkt blir ett problem (inte för mig i alla fall.)

Permalänk
Medlem

Ja, jeansshorts!

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Finns det någon klok människa här som kan tipsa om var det finns prisvärda shorts med vettiga fickor att köpa? D.v.s. inte sådana där snedställda fickor som mobilindustrin sponsrar* utan raka och ordentliga "jeansfickor"? (Ej heller cargo-shorts - jag har några sådana, men de är enbart för fiske och lantliv. Hemma i stan vill jag ha shorts som jag känner mig trygg och mainstreamig i xD)

Vill även passa på att fråga om någon begriper var djävulskapet med snedställda fickor kommer ifrån? Nu under sommaren har jag tappat mobilen två gånger, senast idag. Bara genom ren och skär tur som jag har lyckats återvända till olycksplatsen innan någon annan hittat och lagt beslag på telefonen. Så hur kommer det sig att ingen inom modesektorn fortsätter att jävlas med oss konsumenter, år efter år?

*Jag har inga bevis för att mobilindustrin sponsrar dem, men nog fan måste det vara så? Fickjävlarna måste ju öka försäljningen av telefoner med minst 117%.

Nej, nej, nej. Bär shorts på gymmet, inte på stan. Du kanske kan hitta några neutrala träningshorts med dragkedja, dock?
Dessa har dragkedja på baksidan - https://se.gymshark.com/products/gymshark-hybrid-swim-shorts-...
Dessa har dragkedjor på sidorna - https://se.gymshark.com/products/gymshark-graphic-sport-short...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Vill även passa på att fråga om någon begriper var djävulskapet med snedställda fickor kommer ifrån? Nu under sommaren har jag tappat mobilen två gånger, senast idag. Bara genom ren och skär tur som jag har lyckats återvända till olycksplatsen innan någon annan hittat och lagt beslag på telefonen. Så hur kommer det sig att ingen inom modesektorn fortsätter att jävlas med oss konsumenter, år efter år?

5.11 har "snygga" (smaksak) och *praktiska* kläder.
https://www.511tactical.com/se-en/mens/mens-pants.html?q=shor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

5.11 har "snygga" (smaksak) och *praktiska* kläder.
https://www.511tactical.com/se-en/mens/mens-pants.html?q=shor...

Ser väl ut att vara diagonalt skurna fickor på samtliga dock?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Men till Topic så alla jeanshorts?

Skrivet av Tawen:

Ja, jeansshorts!

Haha, där slog ni nog huvudet på spiken. Jeanfickor, jeanshorts. Låter vettigt. Får köra på det

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, nej, nej. Bär shorts på gymmet, inte på stan. Du kanske kan hitta några neutrala träningshorts med dragkedja, dock?

På sätt och vis håller jag med dig. Men såhär i jobba-hemma-tider med värmebölja väljer jag ändå att visa de blekfeta vaderna på stan

Men träningsshorts med dragkedja låter smart, ska kika på det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Dressmans jeans och denim shorts har raka fickor.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, nej, nej. Bär shorts på gymmet, inte på stan.

Jo. Jag använder shorts varje dag det inte regnar under sommaren när jag är på stan och det gör säkert ~30-40% av alla man stöter på också.

Till OP en kompromiss kan ju vara shorts som har dragkedjor även om fickorna lutar. Adidas har det på många av sina shorts.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Jo. Jag använder shorts varje dag det inte regnar under sommaren när jag är på stan och det gör säkert ~30-40% av alla man stöter på också.

Till OP en kompromiss kan ju vara shorts som har dragkedjor även om fickorna lutar. Adidas har det på många av sina shorts.

Själv tar jag på mig mina shorts senast i april och de åker av i oktober förutom om jag är på jobbresa. Jag använder mig av fjällrävenshorts då dessa både är praktiska och tillräckligt snygga. Dragkedja på en benficka om man vill vara helt säker och annars är de vanliga fickorna tillräckligt bra för att ha telefonen i utan att tappa den.
Modekläder är sällan funktionella.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Cargo shorts är ju på modet nu, bara att passa på.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par shorts från Houdini, inte exakt dom här men ett par liknande, använder dom nästan dagligen på sommaren och de har hållit i snart 3 år. Finns ju även fler "friluftsmärken" som har både snygga och praktiska shorts som i alla fall jag INTE skulle klassa som cargoshorts 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Skulle just skriva houdini. Haft mina i över 5 år. Djupa fickor plus en fika med dragkedja.
Ett tips är att titta på klättringsshorts. De har ofta bra fickor.

Permalänk
Medlem

@dlq84: Cargo pants/shorts har varit på "modet" sedan nittiotalet. Av någon anledning bärs de ofta av personer som behöver mobilficka av model enorm och personsökare fäst i livremmen. Ackompanjeras med sockor som nästan sträcker upp till knäskålarna och väl placerade i några bruna sandaler. Ja fyfan, nittiotalet var underbart på många sätt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

köpt shorts på lager 157 med djupa fickor, åk dit och ta en koll om du har någon i närheten?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

@dlq84: Cargo pants/shorts har varit på "modet" sedan nittiotalet. Av någon anledning bärs de ofta av personer som behöver mobilficka av model enorm och personsökare fäst i livremmen. Ackompanjeras med sockor som nästan sträcker upp till knäskålarna och väl placerade i några bruna sandaler. Ja fyfan, nittiotalet var underbart på många sätt.

Haha, bärs av gubbar i 50-års åldern och uppåt ja, så mode vettefasen..

Om en bara INTE var så trendkänslig och kunde med att ha cargo-shorts så vore ju problemet löst..
2 gånger i sommar räcker inte för min del.. snarare 1 gång per dag.. minst.. speciellt när en har småungar som klättrar på en konstant...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Rekordmedlem

Förstår inte hur man ens kan komma på tanken att ha en telefon i en byxficka men Fjällräven har i vart fall shorts med fickor även om deras kläder är väldigt dyra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Levis chinos taper shorts. Hittade dom i våras, kommer aldrig köpa något annat. Lite stretch så man kan röra sig lätt. stora fickor och en extra ficka innuti högra fickan som har dragkedja. Perfekt när jag var på sjön då den svalde en Oneplus 8 pro utan problem. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Förstår inte hur man ens kan komma på tanken att ha en telefon i en byxficka men Fjällräven har i vart fall shorts med fickor även om deras kläder är väldigt dyra.

Var skall man annars ha den?

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Passar suveränt i midjeväskan naturligtvis!

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Har flera par shorts från J.Lindeberg med väldigt bra fickor. Djupa framfickor och knappar till bakfickorna.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Var skall man annars ha den?

Stick it where the sun don't shine i guess?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Varusteleka har ju ett par om man gillar Jeans och som inte är cargo.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Vill även passa på att fråga om någon begriper var djävulskapet med snedställda fickor kommer ifrån?

Någon som är lite intresserad av kläder här ✋
Bortsett från atletiska shorts så är de vanligaste varianterna Chino-shorts och Jeans/Denim-shorts.

Chinos har sin bakgrund i brittiska armen under 1800-talet. Byxorna är per defintion gjorda i bomullstwill med slät framsida och dolda fickor. Chino-shorts liksom jeans-shorts är helt enkelt en kort modell av sina fullstora original.

Det du är ute efter är '5-ficksbyxor' eller i det här fallet '5-ficks-shorts' som är använder det finare tyget från chinos med den mer avslappnade konstruktionen från jeans. Problemet är att varianterna sällan skiljs åt och kollektivt går under bara "shorts" från många tillverkare, så de kan vara svårare att hitta.

Här har vi en modell från Jack&Jones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Haha, bärs av gubbar i 50-års åldern och uppåt ja, så mode vettefasen..

Om en bara INTE var så trendkänslig och kunde med att ha cargo-shorts så vore ju problemet löst..
2 gånger i sommar räcker inte för min del.. snarare 1 gång per dag.. minst.. speciellt när en har småungar som klättrar på en konstant...

Kan den här herren glida runt i shorts så kan väl du också?

Trendkänslig? Låter snarare som att du måste vara en i mängden.
Kan lova dig att det är 100 gånger skönare att glida runt i shorts än att gå runt i kostymbyxor och oroa sig vad andra tycker.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/03/29/article-1371029-0B61235100000578-296_306x621.jpg
Kan den här herren glida runt i shorts så kan väl du också?

Trendkänslig? Låter snarare som att du måste vara en i mängden.
Kan lova dig att det är 100 gånger skönare att glida runt i shorts än att gå runt i kostymbyxor och oroa sig vad andra tycker.

Ok, men DB som är närmare 50 än mig kan få vad som helst att se snyggt ut
Men jag är lite halvövertalad iaf gällande cargopants i shortsmodell

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Ok, men DB som är närmare 50 än mig kan få vad som helst att se snyggt ut
Men jag är lite halvövertalad iaf gällande cargopants i shortsmodell

Nu var ju dock bilden från när han var 34 år. Dvs nästan 10 år sedan.
Själv har jag haft shorts från och med: När jag känner för det.
Känns bra att inte vara trendkänslig då jag kan använda vad jag vill utan att känna att andra dömmer en för det.

Som jag sa; ha på dig vad du vill och strunta i vad andra tycker.
"Trendkänslig" är bara snack för vad du tycker andra ska tro om dom.
Jag mår mycket bättre efter jag hoppade utanför vad alla andra skall tro.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

.Som jag sa; ha på dig vad du vill och strunta i vad andra tycker.
"Trendkänslig" är bara snack för vad du tycker andra ska tro om dom.
Jag mår mycket bättre efter jag hoppade utanför vad alla andra skall tro.

Du lägger ord i munnen på mig, trendkänslig för mig innebär snarare form över funktion, bortsett från materialet vilket för mig är viktigt. Skiter i vad andra tycker men har en fast uppfattning vad som passar mig.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com