Permalänk

Norco 4224 4U 24bay chassi

Har växt ur mitt fantastiska chassi och det är overhaul som gäller i 'serverrummet' (vardagsrummet) nu.

Chassit är ett Norco RPC-4224 4U 42bay chassi som jag moddat lite efter bästa förmåga för att få det tyst och svalt i vardagsrummet. Jag har kapat upp 'fan wall'en att passa 3x140mm fläktar istället för 3x120mm. Det passar perfekt och med 3st 140mm Noctua PPC-3000 där och noga tätat blir det riktigt bra sug genom diskvaggorna. Jag kastar även med en 3D printad 'beezel' som ska sitta frampå och hjälpa till med att trycka igenom luft som jag använt på somrarna.

Alla bits and bobs finns med förutom de fläktar som satt i vid köpet. Inga fläktar medföljer således.

I en HD släde så lyser inte den blå 'onlinelampan', kanske även den gröna aktivitetslampan. Borde vara lätt att åtgärda om man vill. Alla andra funkar.

Till detta chassi kan man köra ett vanlig konsument nättagg direkt. Jag har lagt med lite bilder på hur det ser ut när det är fullt monterat för referens vad gäller PSU, fläktar och flöde. Givetvis säljs det utan dessa komponenter i.

Jag säljer till vem jag vill och blir buden för dåliga blir det lagt i förrådet istället. Hämtning är att föredra. Kör preliminärt annonsen veckan ut.

http://www.norcotek.com/product/rpc-4224/

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Förstår jag det rätt att det är 1:1 när det kommer till SAS-anslutningar? Ingen SAS-expander i backplanen?

Rör du dig mot stockholmshållet nånting?

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Förstår jag det rätt att det är 1:1 när det kommer till SAS-anslutningar? Ingen SAS-expander i backplanen?

Rör du dig mot stockholmshållet nånting?

Alldeles riktigt. Sitter honor för SSF-8087 i backplanes och du behöver en expander för att mata dem. Jag har en Chenbro CK23601 expander liggandes som jag haft i denna men väntar lite tills jag fått igång nya maskinen. I den nya sitter det expanders i varje backplane men man vet ju aldrig om jag behöver nåt nödlösning förrns allt är uppe och snurrar.

Jag vet mer on Chenbro CK23601 expandern ska säljas om nån vecka eller så.

Säljer också moderkort, ram och kylare i annan annons:
https://www.sweclockers.com/marknad/187136-server-intel-s2600...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Alldeles riktigt. Sitter honor för SSF-8087 i backplanes och du behöver en expander för att mata dem. Jag har en Chenbro CK23601 expander liggandes som jag haft i denna men väntar lite tills jag fått igång nya maskinen. I den nya sitter det expanders i varje backplane men man vet ju aldrig om jag behöver nåt nödlösning förrns allt är uppe och snurrar.

Jag vet mer on Chenbro CK23601 expandern ska säljas om nån vecka eller så.

Säljer också moderkort, ram och kylare i annan annons:
https://www.sweclockers.com/marknad/187136-server-intel-s2600...

Tack, helt klart intresserad då jag var ute efter en 1:1 lösning.
Inga kontakter som rör sig mot stockholm?

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Tack, helt klart intresserad då jag var ute efter en 1:1 lösning.
Inga kontakter som rör sig mot stockholm?

Desvärre inte..

Permalänk
Medlem

1100kr + frakt.

Permalänk

Shit, sökte en del efter något liknande för ett tag sedan. Räknar jag rätt att om man vill populera alla 24 slots behövs 6st SF-8087, så tex typ 3st m1015 kort?

Vad menas med 1:1, att man kopplar in SAS diskar istället för SATA? (Jag har bara ett m1015 i min nuvarande server)

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Shit, sökte en del efter något liknande för ett tag sedan. Räknar jag rätt att om man vill populera alla 24 slots behövs 6st SF-8087, så tex typ 3st m1015 kort?

Vad menas med 1:1, att man kopplar in SAS diskar istället för SATA? (Jag har bara ett m1015 i min nuvarande server)

Jag körde med ett m1015 kort och ena dens port till en Chenbro CK23601 expander. Chenbron har 6 interna portar ut så det vart lean och smutt. Utan expander blir det 3st m1015 ja.

Chenbro CK23601 kortet ska jag sälja så småningom men vill först ha igång det nya bygget som har expander i varje backplane. Vill dock ha den gamla vägen som reserv. Räkna med en vecka tills jag vet att den nya konfiggen är uppe och lirar och jag kan släppa Chenbro kortet.

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Jag körde med ett m1015 kort och ena dens port till en Chenbro CK23601 expander. Chenbron har 6 interna portar ut så det vart lean och smutt. Utan expander blir det 3st m1015 ja.

Chenbro CK23601 kortet ska jag sälja så småningom men vill först ha igång det nya bygget som har expander i varje backplane. Vill dock ha den gamla vägen som reserv. Räkna med en vecka tills jag vet att den nya konfiggen är uppe och lirar och jag kan släppa Chenbro kortet.

Jag såg länken till specen först nu. Den tar alltså både SAS och SATA diskar i slädarna? Det var främst det jag var lite oroad över.

Jag har moddat in extra fractal design burar i ett av deras chassin så att jag har 13 av deras "slädar" i min nuvarande lösning, vilket jag egentligen skulle klara mig med, men pga hur trångt det är och allt kablage blir de inte så hotswap-vänliga som jag hade hoppats. Jag kanske kan lösa det med bättre kabeldragning och lägga diskarna så de dras ut åt vartanant håll.

Om du väntar helgen ut ska jag klura lite på saken och återkommer.

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Jag såg länken till specen först nu. Den tar alltså både SAS och SATA diskar i slädarna? Det var främst det jag var lite oroad över.

Jag har moddat in extra fractal design burar i ett av deras chassin så att jag har 13 av deras "slädar" i min nuvarande lösning, vilket jag egentligen skulle klara mig med, men pga hur trångt det är och allt kablage blir de inte så hotswap-vänliga som jag hade hoppats. Jag kanske kan lösa det med bättre kabeldragning och lägga diskarna så de dras ut åt vartanant håll.

Om du väntar helgen ut ska jag klura lite på saken och återkommer.

Jadå, jag kör SATA rätt igenom.