Hyfsat grafikkort köpes till en bra peng!

Permalänk
Medlem

Hyfsat grafikkort köpes till en bra peng!

Som rubriken, söker ett grafikkort till en bra peng då mitt rasa igår, budgeten ligger på 800-900kr med frakt. Har lite dåligt med bil just nu, men om någon i Göteborg kan ta sig till Partille och lämna så prioteras det skarpt!! Idealt hade det varit ett gtx 970 eller liknande, men smått desperat så alla erbjudanden är välkomna!

Skriv i tråd eller PM!

Betalning: Swish

Har en hel del goda omdömen i referenstråden för övrigt.

Hoppas någon fin själ kan rädda mig!

MVH AnyR3 / Simon

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tjenare. Har ett GTX760 men det kanske är lite väl tamt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tjenare. Har ett GTX760 men det kanske är lite väl tamt?

Jo, är väll nog det, men samtidigt har jag inget att lira på alls, så om det finns möjlighet att lämna och priset är billigt nog så kan jag kanske köpa det som ett tillfälligt kort om inget

Permalänk
Medlem

Tja,
Har ett GTX 770, tyvärr med ett missljud när det används i spel, inte i windows.
Sätter man fläkten på 70% MAX låter det inte alls, enligt förra ägaren.

Permalänk
Medlem

Är ett Amd radeon r9 290 intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Tja,
Har ett GTX 770, tyvärr med ett missljud när det används i spel, inte i windows.
Sätter man fläkten på 70% MAX låter det inte alls, enligt förra ägaren.

Återigen lite i underkant vad jag letar efter, skulle vara för tillfället isåfall och eftersom du inte befinner dig i göteborg så känns det lite sådär värt att skicka efter ett sådant kort.

Skrivet av Fl4nk:

Är ett Amd radeon r9 290 intressant?

Något bättre, kan nog överleva på ett sådant kanske, dock precis som ovan så känns det lite sådär att få det skickat, men du kan komma med prisförslag så får vi se om något annat dyker upp eller inte

Permalänk
Medlem

Har ett Asus 970 gtx du kan få för 900kr, originallåda etc

Permalänk
Medlem

@alundstroem: Hej! Låter intressant, har dock en på PM med väldigt snarlikt förslag med avlämning. Var befinner du dig, har du möjligtvis möjlighet att lämna?

Permalänk
Medlem

R9 Fury X finnes i borås 800kr.... hämtpris``=) https://www.komplett.se/product/847515

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

@itkoll: Hoppar det, tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Jo, är väll nog det, men samtidigt har jag inget att lira på alls, så om det finns möjlighet att lämna och priset är billigt nog så kan jag kanske köpa det som ett tillfälligt kort om inget

Känns som att några hundra räcker gott och väl Kan givetvis lämna.

Men gör som så, vi låter mitt kort vara en plan B om du inte hittar något annat.

Hör av dig via PM om det blir något.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Yes, hör av mig ifall det blir aktuellt

Permalänk

Har ett RX570 Sapphire Nitro 4gb om det är av intresse

Permalänk
Medlem

980Ti med monterat vattenblock 1000kr.
eller
980Ti utan block/kylare monterad men har nya thermal pads så det går montera kylare/block där med. 1000kr.

Härlanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlf2010:

980Ti med monterat vattenblock 1000kr.
eller
980Ti utan block/kylare monterad men har nya thermal pads så det går montera kylare/block där med. 1000kr.

Härlanda.

Tempting..

Har du kylarn kvar dock? Inget intresse att ha det med vattenblock och inte jättesugen att montera en kylare heller. Men om du har kylaren (Vilket är vad isåfall: referens eller tredjepart?) och pads så kan det vara intressant, även om jag ser helst att kylarn redan är monterad, men då det är ett såppas högre steg i prestanda mot ett 970 så kan det vara intressant även om det överskrider min budget.

Sitter dock i samma problem som innan, har inte lätt tillgängligt till bil just nu, så kommer prioritera om någon har möjlighet att svänga förbi och lämna över ett graffe till mig i Partille, fördelsvis så jag har ett kort redan under helgen, så mest intressant om du kan det, annars får jag avvakta.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@dlf2010: Försöker du säga att du har kylarn och att det är den? Förstår inte riktigt meningen med att bara droppa en länk utan att besvara något ifrån mitt svar till dig...

Permalänk
Medlem

@AnyR3: Ber om ursäkt! svarat dig i ditt PM. Men ja kylare finns och det är det kortet! (satt o spelade CoD samtidigt )

Permalänk
Medlem

Vad ska du spela?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

@Jonhed: Väldigt blandat, vaddå då?

Permalänk
Medlem

@AnyR3: ville bara veta Tänkte tipsa dig om att 980 räcker gott o väl till CSGO om du har en 144hz skärm tex. Jag har en överklockad 1070 strix och en 240hz skärm som jag kör CSGO med (Vilket är ungefär samma prestanda som en 980ti i enklare spel) och har oerhört bra fps (270-380). Men ska du spela nyare spel så skulle jag verkligen försöka hitta en 908ti åtminstone.
Detta är bara min åsikt! Ville bara ge dig tips alltså

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

jag har ett nvidia gtx 980 founders edition 4gb med både original kylare och ek vattenblock!
säljer det om ja hittar ett att byta ut det emot eller om briset är bra ! . har även pump/res . slangar fittings till förbannelse om vattenkylning skulle vara ngt du vill böerja med , . pma isf så skickar ja bilder

Visa signatur

Intel i9-13900KS EK direct die | ASUS Strix Z790 H-Gaming | ASUS TUF 4070 TI 12gb
Fractal Meshify s2 | Corsair shift Rm1200x | Trident z5 7800 c34
Kingston Fury Renegade 1Tb System + 3x2TB kingston fury NVMe
Samsung Odyssey Neo G7 4K 144hz 43" | Corsair Virtuoso XT RGB
EK FL240+D5 pump, 360x2 45mm rads | Logitech- G915 TKL , G502 X