Troy: A Total war saga - Gratis på EGS

Permalänk
Medlem

Troy: A Total war saga - Gratis på EGS

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/a-total-war-sag...

Gratis i 24h.

Om någon råkat missa det, såg ingen tråd vid skrivande stund.

Permalänk
Medlem

Hade tack och lov signat upp mig för en notifiering när det var dags, så laddar ner det as we speak

Dock är jag lite kluven, spelet ser ganska likt ut "Three kingdoms" och jag tyckte inte det spelet var någon höjdare.
Ska helt klart ge det en chans, men är rädd för att jag förväntar mig ett Total War: Warhammer som troligen är de bästa Total War-spelen jag har spelat!

Permalänk
Medlem

Lirat ett par timmar nu och även om det inte håller samma standard som Warhammer ll, så är det jävligt optimerat och flyter på som attan. Sen att man fick det gratis är ju ett stort plus, så klagar verkligen inte! Hoppas att Warhammer lll får samma polering.

Permalänk
Medlem

Tack för det!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Det tackar vi för! Gratis är gott

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Redigerar mitt inlägg, kändes för gnälligt

Jag tycker Tyvärr att UIn tagit ett par steg tillbaka, efter att ha spelat 3-4h igår kväll så störde jag mig flera gånger på att UI kändes klonkig och i vissa fall ogenomtänkt. Det känns som att UIn ibland är i vägen för spelet, om ni förstår vad jag menar

Sen tycker jag diplomatin lämnade en del att önska, får se om det kanske utvecklas allt eftersom man spelar.

MEN, det är skoj att känna igen karaktärer och händelser från sagor / böcker. Spelet är snyggt och flyter bra, känns väloptimerat 👍🏻 Kommer bli många fler timmar i detta spel!

Permalänk
Medlem

Tack för info 👍

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Grymt tack för infon hade helt missat detta

Otroligt att dom ger bort ett helt sprillans nytt spel ifrån CA, men tackar och bockar.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Tycker Total War har fått alldeles för mycket fantasy inslag i spelen, även de som borde vara historiska. Känns inte rimligt att en snubbe kan springa mot 60 pers och vinna.. Antar att det är det som säljer med tanke på hur populära Warhammer spelen blev.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Lego Master

Tog det, gratis är gott. Men lär inte spela det. Alldeles för involverat och avancerat för min stackars hjärna. Peka-skjuta reder jag ut, men management av en hel armé? Naj.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Saknar medival och empire total war.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla att testa Total War: Warhammer II. Detta hoppar jag dock över då det är Epic exklusivt och tilltalar mig inte att de slängt in fantasy i ett spel som inte bör vara det enligt mig.
Hoppas att de annonserar Warhammer III i höst.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Anser fortfarande att Empire: Total War är det klart bästa dom släppt.
Ge mig ett Empire: Total War II

Permalänk
Medlem

Jag instämmer, mer Empire: Total War!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS