Permalänk
Medlem

Fel efter windows 10 uppdatering?

Tänkte se om någon här vet vad det kan vara som spökar. Igår kväll stängde jag av datorn och den hade då en uppdatering pendlande. Två timmar senare stod den fortfarande igång men skärmen var bara svart, och då jag har den i sovrummet stängde jag av den manuellt på knappen.

Idag försöker jag starta den och får typ samma problem. Först får jag en skärm där det står "Preparing to configure Windows, do not shut off computer" i ett par sekunder, sen blir skärmen svart. Jag har återigen låtit den stå och tugga i nästan 2 timmar för att se om någonting ändras men då ingenting hänt har jag startat om den igen. Samma sak händer då.

Har jag klantat mig då jag stängde av den igår kväll manuellt? Jag tycker dock att 2 timmar ska räcka för att installera det som behövdes, datorn är knappt 2 månader gammal och sköter det mesta väldigt snabbt annars.

Permalänk
Medlem

@hennil93: Har stött på detta några gånger. Brukar lösa sig efter ca 1 - 2h.

Låt den stå över natten. Jag tror det är några .Net uppdateringar som tar förbannat lång tid. Men innan du startar uppdateringen så kan du försöka stänga så många program och resurser som möjligt för att undvika risken att installationen måste vänta på en process, vilket kan vara orsaken.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@hennil93: Har stött på detta några gånger. Brukar lösa sig efter ca 1 - 2h.

Låt den stå över natten. Jag tror det är några .Net uppdateringar som tar förbannat lång tid. Men innan du startar uppdateringen så kan du försöka stänga så många program och resurser som möjligt för att undvika risken att installationen måste vänta på en process, vilket kan vara orsaken.

Tack, jag ger den en chans nu under dagen och hoppas att problemet löser sig självt.