Permalänk
Melding Plague

MSI byter logotyp

Den taiwanesiska hårdvarumakaren kastar ut gamingdraken till förmån för kantiga bokstäver.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

3 ≠ 1

Permalänk
Inaktiv

Vafan! Har precis köpt MSI saker 😂🙈

Permalänk
Moderator
Moderator

Gillar inte deras tolkning av "M". Tyckte deras gamla logo var rätt ok även om jag ogillar gamingstämplar överlag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nja, gillade den förra bättre.
Men det är väl så med förändringar... alla vill ha förbättringar - men inte förändringar 🤔

Denna är dock lite mer ”futuristisk”, det får man ge dem! 👏🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag tycker den påminner mycket om HPs logo. Men jag gillar den.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Perfekt! Lagom till att de slutat tillverka allting i en kombination av rött och svart. Nu ska draken bara väck också.

Permalänk
Medlem

Tycker det var ett väldigt fult M.
Sen kan jag ha fel då jag inte jobbar inom marknadsföring men det känns ju inte så bra att ha en så svårläst text i så dova färger. Vill man göra reklam så gäller det att ha något som en människa kan läsa och känna igen blixtsnabbt då man sällan gärna fäster ögonen på reklam.

Permalänk
Medlem

Smaklös, intetsägande och helt utan karaktär. Ett märke för en hårdvarutillverkare, helt enkelt...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Lagom till lansering av nex-gen GPUerna detta.

Edit: Betyder kanske även att de verkligen överger svart/rött och istället skapar svarta shrouds med guldiga detaljer.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Förra var inte speciellt vacker, men denna nya blev ju knappast bättre om ni frågar mig.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon310926:

Ser mer ut som 3 <= 1
eller \=.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Digital fyndjägare

IIISI

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Är väl bättre att försöka rikta sig till mogen ungdom istället för barn antar jag. Jag tycker loggan nya loggan är smakfull och tidlös, men ser mer ut som ett företag som tillverkar herrparfym än hårdvara.

Bara baserat på loggan så är den nya bättre tycker jag. Dock håller MSI inte tillräckligt hög kvalitet på sin hårdvara för mina krav, även om de ofta har bäst mjukvara/firmware i en produktklass, men det är inte så viktigt för mig, så det krävs mer än en helt OK logga för att jag ska överväga att köpa från dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

i i i s i. vackert...

Permalänk
Medlem

M:et skulle verkligen behöva definieras bättre.. t.ex. med ett kortare/nedsänkt "streck" i mitten av de tre, istället för att vara exakt likadant som de andra två. Nu ser det verkligen ut som IIISI - finns inget som tyder på att det är ett M istället för tre I:n som i slutet?

S:et ser också ut att behöva lite mer kärlek.. men det är väl mer av en smaksak

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Ser mer ut som 3 <= 1
eller \=.

III≤I

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jaaay2k:

Jag tycker den påminner mycket om HPs logo. Men jag gillar den.
https://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/160405073911-hp-new-logo-780x439.jpg

Påminner lite för mycket. Till och med samma färger.

Skulle inte vara förvånad om det finns en stämning i framtiden.

Permalänk
Medlem

Den var inte vacker... Tur man inte glor in i datorlådan 😂

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Smaklös, intetsägande och helt utan karaktär. Ett märke för en hårdvarutillverkare, helt enkelt...


De kan ju inte vara bättre än Asus med sitt ROG – hur skulle det se ut?
Är det något generellt med detta gällande grafisk form och hårdvartillverkare i Taiwan som inte går ihop? 🤔

Gigabyte kanske de jag tycker klarar sig bäst-

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

En hel del nyckelobjekt som kastats ut från msi på sistone...

Permalänk
Medlem

På tiden, draken var mig ingen vacker syn.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Tycker det är kul att deras logga ser lite annorlunda/speciell ut istället för att streamlineas som andra företag ofta gör

Permalänk
Medlem

Får lite Deus Ex vibbar även om det egentligen inte ens är likt...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

Härligt, tycker att GS66 stealth är riktigt trevlig utseendemässigt, skönt att bli av med en drake också. Hade dock föredragit en simpel logga som ”MSI” utan krusiduller.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jaaay2k:

Jag tycker den påminner mycket om HPs logo. Men jag gillar den.
https://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/160405073911-hp-new-logo-780x439.jpg

Min första tanke var att den är en blandning av HP:s och Asus logotyper!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sjoooberg:

På tiden, draken var mig ingen vacker syn.

Vill inte heller påstå att jag var en fan av draken, men den hade åtminstone lite karaktär. Det här är några fantasilösastreck som ska föreställa bokstäver i den fulaste "guld"-färgen någonsin.

Permalänk
Avstängd

Snacka om att formmässigt talat försöka vara "edgy"!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

HPs funkar perfekt och ser bra ut men detta var bara fult och smaklöst "följa med dagens trend"™ förändring. Kan ju inte påstå dock att tidigare MSI logon sett speciellt bra ut heller...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional