Permalänk
Medlem

Perfekt Plugg- /Kontorsdator

Hej, har en komplett, fullt fungerande dator med snabb SSD. Perfekt för kontoret hemma.

Specs:
Intel Core i5 3570k
Moderkort: Asus P8z77-v Pro
RAM: 8gb
128Gb ssd
600W nätagg
Chassi
DVD brännare/läsare
Äkta Win 10 pro
Nyformaterad. Komplett och startklar

Pris: 3000kr

Föredrar upphämtning, men kan ordna med frakt om det krävs.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

För några ynka hundringar mer bygger man en ny likvärdig dator, du bör nog gå ner en hel del i pris om du vill bli av med den. Personligen har jag svårt att se någon betala mer än 1500:- för den.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

För några ynka hundringar mer bygger man en ny likvärdig dator, du bör nog gå ner en hel del i pris om du vill bli av med den. Personligen har jag svårt att se någon betala mer än 1500:- för den.

https://komponentkoll.se/bild/velXh.png

Ok. Alla har dock inte lusten/orken/tiden/vetskapen om att beställa datordelar från ett antal butiker och bygga en dator. Särskilt inte i denna prisklass. Jag tror att en färdigbyggd, startklar, med nyinstallerad windows har ett högre värde. Förövrigt inte intresserad av vad du förutspår den är värd, låt marknaden bestämma.

Bud är välkomna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Ok. Alla har dock inte lusten/orken/tiden/vetskapen om att beställa datordelar från ett antal butiker och bygga en dator. Särskilt inte i denna prisklass. Jag tror att en färdigbyggd, startklar, med nyinstallerad windows har ett högre värde. Förövrigt inte intresserad av vad du förutspår den är värd, låt marknaden bestämma.

Bud är välkomna.

3000:- är ett rent ockerpris för den burken och om du själv är medveten om vad du säljer bör du fan skämmas. Om du är öppen för bud så är det ju rimligt att skriva det och inte skriva ut priset 3000:-.

Om du inte är intresserad av min åsikt bryr jag mig inte om, min kommentar är egentligen mest till för att personer som inte är så insatta i vad datorer är värda inte ska få för sig att den är värd i närheten av det du begärt för den bara för att det brukar vara reko priser på SC.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Bjuder 800 kr plus frakt.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

Bjuder 800 kr plus frakt.

Å ena sida skriker någon om skampris.
Å andra sidan kommer någon med skambud.

Skrattretande

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Å ena sida skriker någon om skampris.
Å andra sidan kommer någon med skambud.

Skrattretande

Kan inte inte skriva varför den är värt 3000 kr istället då? hade aldrig lagt mer än 1000 kr på den datorn.

Specs:
Intel Core i5 3570k- 200:-?
Moderkort: Asus P8z77-v Pro 200:-?
RAM: 8gb 100:-
128Gb ssd 100:-
600W nätagg beror på gammal dator:200:-
Chassi:100:-
DVD brännare/läsare - inget värde.
Äkta Win 10 pro- inget värde går att fixa för 50 kr.

Permalänk
Medlem

lägger seriöst bud på 1300kr

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C