Skobutik online där man kan prova och returnera?

Permalänk

Skobutik online där man kan prova och returnera?

Har en vän i Virginia, USA som trots att han är lite av en lantis just nu har två möjligheter, köpa online prova och returnera, samt en prenumeration där man får några plagg/skor varje månad i sin storlek och behåller det som passar/man vill köpa. Lite avis.

Jag har alltid köpt skor i butik där jag kan känna, prova och se i spegel. Men han tycker det är hur smidigt som helst.

Så finns det något motsvarande detta för skor i Sverige?

Kikat på joggingskor och priserna är väsentligt lägre (från ett antal hundralappar till en tusenlapp lägre) men vet ingen onlinebutik som är gjord för detta, d.v.s. att det är hela meningen att man ska beställa hem produkter och prova tills man hittar något bra som man köper.

Tips på butiker med bra sortiment och gjorda för detta? Och är detta jobbigt eller smidigt?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Alla kläd/skorbutiker jag har handlat på har 30 dagars öppet köp, åtminstone. Testa Zalando.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HolyFather:

Har en vän i Virginia, USA som trots att han är lite av en lantis just nu har två möjligheter, köpa online prova och returnera, samt en prenumeration där man får några plagg/skor varje månad i sin storlek och behåller det som passar/man vill köpa. Lite avis.

Jag har alltid köpt skor i butik där jag kan känna, prova och se i spegel. Men han tycker det är hur smidigt som helst.

Så finns det något motsvarande detta för skor i Sverige?

Kikat på joggingskor och priserna är väsentligt lägre (från ett antal hundralappar till en tusenlapp lägre) men vet ingen onlinebutik som är gjord för detta, d.v.s. att det är hela meningen att man ska beställa hem produkter och prova tills man hittar något bra som man köper.

Tips på butiker med bra sortiment och gjorda för detta? Och är detta jobbigt eller smidigt?

Finns massor med klädbutiker som erbjuder fri returfrakt. Footway och zalando är två exempel.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Gott, tackar! Men är dessa gjorda för detta, eller vanlig retur från lagen om distansavtal, eller knepig retur med invänta svar och långa returtider/endast byte?

Och samma fråga v.g. andra sajter från prisjakt t.ex. intersport.se, loparshop.se? (Zalando t.ex. var slutsåld i vanliga fotstorlekar för ett par modeller, Footway hade inte årets modeller alls!)

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Footway är supersmidigt. Du får med en returlapp du klistrar på utsidan av paketet, sen bara lämna till närmaste ombud. Du kan betala med faktura(klarna) och ta hem t.ex två olika storlekar och testa och skicka tillbaka dom som inte passar. Fakturan uppdateras och du slipper ligga ute med pengar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

Asos är väl ingen skobutik egentligen men de har en del skor att kolla på ändå (Och du har gratis returer i en månad)

Permalänk
Medlem

Alla butiker i Sverige erbjuder enligt distansavtalslagen minst 14 dagars öppet köp där du får prova att produkten passar och sedan skicka tillbaka om det inte gör det eller av annan anledning du inte behöver specificera. Från klädbutiker får du ändå ofta 30 dagar.

Permalänk
Medlem

Finns det idag sko-/klädesbutiker online som INTE har stöd för att ta hem, testa och skicka tillbaka? Bortsett då från underkläder...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Finns det idag sko-/klädesbutiker online som INTE har stöd för att ta hem, testa och skicka tillbaka? Bortsett då från underkläder...

Undrar jag med. Haha.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@alla Jo precis, men vi har väl alla haft våra problem med onlinebutiker, även de som uppfyller distansavtal - jag tänker mer (som från min kompis) butiker vars idé är prova och returnera tills köp. Som Favoptic för glasögonbågar. Fast för skor. Även lagerhållning kommer ju in här.

Så joggingskor. Utbud, lagerhållning och "gjord för retur". Jag vet inte om jag kan uttrycka det bättre.

(Det vore f.ö. en fantastisk butik oavsett produkttyp )

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

@alla Jo precis, men vi har väl alla haft våra problem med onlinebutiker, även de som uppfyller distansavtal - jag tänker mer (som från min kompis) butiker vars idé är prova och returnera tills köp. Som Favoptic för glasögonbågar. Fast för skor. Även lagerhållning kommer ju in här.

Så joggingskor. Utbud, lagerhållning och "gjord för retur". Jag vet inte om jag kan uttrycka det bättre.

(Det vore f.ö. en fantastisk butik oavsett produkttyp )

Lovar att alla butiker erbjuder det. Hur länge sedan var det du handlade online? Haha.

Visa signatur

It’s more fun to compute.