Intervju: Medlem planar värmespridaren på AMD Ryzen 9 3950X till perfektion

Permalänk
Medlem

Imponerande, får mig att tänka på detta:

Permalänk
Medlem

Undrar hur bladguld skulle funka som mellanlägg?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

@BrillMongot: När kommer uppföljaren med åtminstone testkörning av CPU:n efteråt?

Just nu lider både Youtube-videon och artikeln här av clickbait-titlar, vilket jag inte uppskattar.

Det hade varit bättre om videon hade varit dubbelt så lång och visade benchmark / temperaturresultat före och efter.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HolyFather:

@BrillMongot: När kommer uppföljaren med åtminstone testkörning av CPU:n efteråt?

Just nu lider både Youtube-videon och artikeln här av clickbait-titlar, vilket jag inte uppskattar.

Det hade varit bättre om videon hade varit dubbelt så lång och visade benchmark / temperaturresultat före och efter.

Förstår frustrationen. Nu är det ju så att processorn blivit såld till en publikation som uttryckt att de vill köra tester med den och publicera resultat så även om jag kunde plana till den processor och kylblockskombination som jag använder för närvarande och lägga upp mina resultat utan kylpasta så hade det ju inte varit schysst att snuva min kund på sitt scoop som de ändå betalat en hederlig peng för.

Permalänk

@Brillmongot:
Stort tack för ditt bidrag, jag är mycket nyfiken på resultatet men jag håller ut tills.. ehm, "Beve Sturke" och vem det nu kan vara publicerar resultaten.

Permalänk
Skrivet av Brillmongot:

Förstår frustrationen. Nu är det ju så att processorn blivit såld till en publikation som uttryckt att de vill köra tester med den och publicera resultat så även om jag kunde plana till den processor och kylblockskombination som jag använder för närvarande och lägga upp mina resultat utan kylpasta så hade det ju inte varit schysst att snuva min kund på sitt scoop som de ändå betalat en hederlig peng för.

Smart. Du får clickbaitet, kunden köper betet, tittare lämnas hängande på löftet om big temps/MHz, du slipper ansvar om kunden får måttlig prestandavinst och du kan seeda mer intresse här genom att hinta om stora saker utan att avslöja vem kunden är.

Och framför allt behöver du inte plugga i CPU:n, skruva dit kylaren och köra benchmarket, något som tar 30 minuter. Så du sparar tid också

Lyssna, jag önskar dig allt väl, men håller ändå fast vid att de som lovar måste leverera, och det saknades i videon. Jag är imponerad av allt som är bra - som man visar är bra. Det är inte bra att du avslutar videon där du gör när inte mycket krävs för att visa resultat. I själva verket måste man vara väldigt ointresserad av ett potentiellt scoop för att avsluta videon för att spara en halvtimmes arbete.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HolyFather:

I själva verket måste man vara väldigt ointresserad av ett potentiellt scoop för att avsluta videon för att spara en halvtimmes arbete.

Nja, det är ju inte riktigt trettio minuter som det handlar om utan två dagar.

Permalänk
Medlem

Dök på den här via reddit och kom ihåg att det i slutändan skulle testas men kan inte dra mig till minnes att jag sett testet någonstans.

Hur gick det i slutändan? @Brillmongot & @wittwang

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tuomi:

Dök på den här via reddit och kom ihåg att det i slutändan skulle testas men kan inte dra mig till minnes att jag sett testet någonstans.

Hur gick det i slutändan? @Brillmongot & @wittwang

Kan ej kommentera på gamers nexus och deras redaktionella beslut men jag inhandlade nyss en 5950x, väntar endast på att kylblock anländer sen kommer jag prestandatesta först med kylpasta sedan utan och publicera resultat inom förhoppningsvis två veckor. Den 3950x som jag kört utan kylpasta under året som gått kommer jag också publicera prestandaresultat för.

Permalänk
Medlem

@Brillmongot: Tjihoo, väntar med spänning!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Samsung Sverige

@brillmongot

Ja huvva dethär kommer bli fint! Väldigt intressant att veta hur hållbarheten ligger kring detta. Ska man kanske våga utsätta sitt chisel för denna behandling? Lägre temperatur är alltid kul, om än kanske inte helt nödvändigt.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Har vi hört något mer om detta ännu?

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT