Plex premium eller gratis version?

Permalänk
Medlem

Plex premium eller gratis version?

Hej Alla

Håller på att installera om mitt nätverk och mina VM-s. Den sista VM är Plex server. I dagen läge jag kör free version. Fungerar bra, ibland tar lite tid att få igång med det beror på mig. Innan jag byte till en annan mobiltelefon då fungerade plex hela tilden. Nu med den nya telefoner slutar musiken efter en minut att spelas upp. Jag vet att jag måste köpa plex appen om jag vill att den ska fungera hela tiden.
Pratade med en kompis på jobbet och han köpte livstids pass för 700 kr. Han fick nåt bjudande. Jag körde plex i flera år, men fick aldrig nåt bjudande.

Då undrar jag är det värt att lägga 1500 kr för att köpa livstids premium?
Läste lite gran att man får mycket mer om man har premium konto.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Då undrar jag är det värt att lägga 1500 kr för att köpa livstids premium?
Läste lite gran att man får mycket mer om man har premium konto.

mvh
Njanja

Drar du nytta av det Plex Pass innebär? Kommer du att göra det de närmaste två åren? Har du pengarna att lägga ut nu?

Svarar du 'ja' på alla tre så kör på livstid. Svarar du bara 'ja' på första och eventuellt andra frågan, kör månadsvis. Svarar du nej på första frågan, fortsätt köra freebievarianten.

Svårare än så behöver det inte vara.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Har du testat Jellyfin?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

PlexAppen kostar ca 50 spänn, det har inte så mycket med Plex pass att göra, i sistnämnda får du alla funktioner tillgängliga ifrån serversidan.

Erbjudanden kommer då och då

Permalänk
Medlem

Köpte ett år när det var rea, såvida vi inte kollar via mobilen så har vi ingen nytta allas av det just nu. Deras skrapning av trailers är ryst roulett, ibland träffar dom ibland inte.

Testa utan och köpa senare om du saknar något

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har börjat fasa ut allt vad Plex heter för Jellyfin.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Jag har börjat fasa ut allt vad Plex heter för Jellyfin.

Väntar på att dom ska släppa LG klienten.
Vad är fördelen med Jellyfin då ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det jag fått ut av Plex vida överstiger priset jag betalade som livstidsmedlem. Det är möjligt att det går att få det mesta gratis men utan en intäktsmodell finns alltid en massa risker. Har inte testat vare sig Emby eller Jellyfin men är nöjd med Plex, för mig är automatisk nedladdning av subtitles den viktigaste funktionen, det kanske fungerar bättre på andra plattformar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hakd:

Väntar på att dom ska släppa LG klienten.
Vad är fördelen med Jellyfin då ?

Ja det är främst klienterna som hindrar dem, Plex har ett stort försprång där iom att de redan har klienter till i princip allt med en hdmi-port.

För mig är det framför allt att det är opensource. Sen håller Plexinc på att göra om produkten till en egen streamingtjänst som parasiterar på mina användare. Jag vill spela upp min media, ingen annans.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Hej

Om jag köper en månad Plex Pass, kan jag säga upp den efter 1 månad eller två. Eller kommer dom att ta bort 55 kr varje månad?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Om jag köper en månad Plex Pass, kan jag säga upp den efter 1 månad eller två. Eller kommer dom att ta bort 55 kr varje månad.

mvh
Njanja

Självklart kommer de sluta dra pengar från dig efter du sagt upp abonnemanget, konstigt vore det annars.

Om plexpass är värt det eller inte kan bara du svara på. Titta igenom de funktioner du får och fråga dig själv om det är något du vill ha. För mig är de flesta funktioner helt ointressanta för mig så att betala 1.500 kronor, eller 700 kronor för den delen, är inte värt det från den synpunkten. Missförstå mig inte, jag använder några av funktionerna som kommer med plex pass men jag skulle inte sakna dem så mycket ifall jag inte hade dem.

Anledningen till att jag betalat för ett lifetime plex pass är för att plex är en av de program jag använder mest i min vardag och jag vill stötte utvecklarna. En knapp tusenlapp (var vad jag betalade) för något jag använt tusentals timmar är ganska värt det.

De hade ganska nyligen ett rabatterat pris på plex pass så det kanske dröjer innan nästa erbjudande kommer. Får du deras nyhetsbrev? Jag tror de brukar skicka sina erbjudanden där.

Edit: Just fan, jag kom på en sak som ingår i plex pass som jag sedan en tid tillbaka skulle ha svårt att klara mig utan; plexamp. Plexamp är en app utvecklad av plex som endast är till för musik och den är därmed mycket bättre (för musik) är den vanliga appen. Plexamp kräver att man har plex pass, om jag inte har helt fel.

Permalänk
Medlem

Hej Alla

Får upp den här:

Ingen soppa till dig!
Servern du försöker nå vill inte släppa in dig. Se till att du är inloggad med en användare som har åtkomst till servern.

OBS! Har Plex Pass och den är installerat på FreeNAS.

Mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Startat om servern alt. ominstallerat Plex? Datum/klocka stämmer? Loggat ut/in?
Kommer du åt bibliotek/whatever i exempelvis mobilapp?

Permalänk
Medlem

@tcntad: Hejsan

Hittade felet, min pc och plexserver var inte på samma subnät. Nu fungerar.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB