Permalänk
Skrivet av Roger W:

Snyggt! (Kör på du med nån ny kul bild om du har möjlighet)

alright!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Det var en kul/svår bild
Hmm, några hintar?
Min första instinkt var av någon anledning Playstation, typ kanske från Yaroze-eran, men jag har troligen helfel.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Spelets story är delvis skrivet av samma person som skrev silen hill 1, och titeln gör det ganska självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Spelets story är delvis skrivet av samma person som skrev silen hill 1, och titeln gör det ganska självklart.

Kan det vara Siren? Sökte loss på wikipedia

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Kan det vara Siren? Sökte loss på wikipedia

Yup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Yay! Jag var osäker på om bilden visade en bild från ett spel i 2D eller 3D, behövde ledtråden för att hitta rätt.

Men då kör vi på en fuling som säkert alla tar..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Yay! Jag var osäker på om bilden visade en bild från ett spel i 2D eller 3D, behövde ledtråden för att hitta rätt.

Men då kör vi på en fuling som säkert alla tar..

https://i.ytimg.com/vi/5apu4ML9Wto/maxresdefault.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRV9Yd8wHDcMVaYKWJ_aZRlptiVTZF4r6QjaqNlZaH5ka1jMWLm&s

super mario bros 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

super mario bros 2

Eller the lost levels som det kallades i väst. Tänkte att det var lite lätt.. 😇

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Eller the lost levels som det kallades i väst. Tänkte att det var lite lätt.. 😇

Din tur!

Bilderna är dock från SMB2 då Lost levels bara släpptes med omgjord grafik till SNES

Men nu fortsätter vi i samma bana

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Bilderna är dock från SMB2 då Lost levels bara släpptes med omgjord grafik till SNES

Men nu fortsätter vi i samma bana
https://i.imgur.com/QVIRTpj.png

Tack för rättningen, jag tänkte inte på hur de olika versionerna skiljde sig från varandra

Tycker mig känna igen bilden här men kan inte placera den..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Tack för rättningen, jag tänkte inte på hur de olika versionerna skiljde sig från varandra

Tycker mig känna igen bilden här men kan inte placera den..

Min kommentar är lite av en ledtråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Min kommentar är lite av en ledtråd

Jurassic park the lost world?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Jurassic park the lost world?

Spelet är inte baserat på något annan IP

Permalänk
Medlem

Turok 2? (tokgissar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Spelet är inte baserat på något annan IP

Jag sätter en chansning på "Lost Eden" av guldgänget på Cryo Interactive! Men då det varit en del luringar känner jag mig inte säker

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Jag sätter en chansning på "Lost Eden" av guldgänget på Cryo Interactive! Men då det varit en del luringar känner jag mig inte säker

Självklart har du rätt! Din tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Självklart har du rätt! Din tur

Äh, kom inte på någon bra, får bli detta 10 år gamla spel som jag just nu spelar uppföljaren till.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Äh, kom inte på någon bra, får bli detta 10 år gamla spel som jag just nu spelar uppföljaren till.

https://s1.mzstatic.com/us/r30/Purple4/v4/d0/59/17/d0591746-8b68-8d04-d5a3-edbde855e9a0/mzl.dnljkuvg.png

ser ut som karaktären i limbo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ser ut som karaktären i limbo

Precis! Spelar Inside nu.

Måste säga angående Cryo Interactive så höll jag dem högt bara för Dune insåg jag. Limbo dock av playdead tror jag

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Precis! Spelar Inside nu.

Måste säga angående Cryo Interactive så höll jag dem högt bara för Dune insåg jag. Limbo dock av playdead tror jag

Din tur!

Ok ska fundera ut något under dagen på jobbet, postar när jag kommit hem närmare kvällen.

Gillade limbo tyckte dock inside inte ens var i närheten lika bra.

Permalänk
Medlem

ok då tar vi ett spel som jag tyckte var ganska svårt när jag var mindre.

Permalänk
Digital fyndjägare

@Nimafor: Zero Tolerance.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

100% säker på att jag har rätt på Zero Tolerance.

Lägger upp en ny bild.

Lycka Till!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

edit: zero tolerance var rätt svar ja

@Bl4ckIce lätt (eller jag tror det) ser ut som journey to silius (fan va svårt det spelet var, körde det på NES men vet inte om det släpptes till andra format också)

Permalänk
Digital fyndjägare

@Nimafor: Rätt.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

ok då provar jag en ny variant för mig, vi börjar med en liten del av bilden, sen för varje ledtråd tar jag med mer och mer av bilden

#1

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

ok då provar jag en ny variant för mig, vi börjar med en liten del av bilden, sen för varje ledtråd tar jag med mer och mer av bilden

#1
https://puu.sh/Ghz6j/ab2b9ab32c.png

Ninja Turtles till nes?

Permalänk
Medlem

Faxanadu?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Faxanadu?

rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Hah, lite flyt där (jag har knappt spelat spelet, men det råkar vara en av mina kompisars favoritspel)

Nu kom jag på ett spel som nog inte varit med förut som kanske är rätt svår?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.