Kinnarps kontorsstol, vilken modell är detta?

Permalänk

Kinnarps kontorsstol, vilken modell är detta?

Hej, vad kan detta vara för modell? Är den bra?

Priset är runt 1500 kr men vet inget om kinnarps så tar gärna råd om det är något att ha

Permalänk
Medlem

bruka sitta en id lapp under stolen med modell nr

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ser ut som en 8000 Synchrone, jag har en sådan. Tycker personligen inte den är alls skön. Hade en Herman Miller Aeron tidigare som var tusen gånger bättre. Vet dock att många andra gillar den!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara plus-serien, det ser ut som en 8784 (kan potentiellt vara 6784).

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

1500 är riktigt bra pris om den är i schysst skick

Permalänk
Skrivet av Jygge:

bruka sitta en id lapp under stolen med modell nr

Inte min, funderar på att köpa

Permalänk
Skrivet av kwame:

Ser ut som en 8000 Synchrone, jag har en sådan. Tycker personligen inte den är alls skön. Hade en Herman Miller Aeron tidigare som var tusen gånger bättre. Vet dock att många andra gillar den!

Hmm ok, känna mer som denna pga nackstödet https://bkm-oresund.se/produkt/kinnarps-6000-kontorsstol/

Permalänk
Skrivet av ToirRisker:

1500 är riktigt bra pris om den är i schysst skick

Härligt! Får se om skicket är bra och om den är bekväm

Permalänk
Medlem

@Walterwakr Jag har en som ser ut exakt likadan och det är en Kinnarps 8784, alltså en plus serie med Synchrone. Jag köpte den för 1500kr. Min har funkat utmärkt, jag har ägt den i ungefär ett år.

Permalänk
Skrivet av izzeww:

@Walterwakr Jag har en som ser ut exakt likadan och det är en Kinnarps 8784, alltså en plus serie med Synchrone. Jag köpte den för 1500kr. Min har funkat utmärkt, jag har ägt den i ungefär ett år.

Okej! Tack för info! förhoppningsvis blir det ett köp. Hur känns stolen för ryggen osv? Jag spelar mest och vill ha en bekväm stol utan att behöva känna smärta i ryggen

Permalänk
Medlem

Tror det är den jag har på jobbet. Jag gillar den inte. Svankstödet går inte att justera och är för kraftigt, jag vill sitta rakare i ryggen vilket inte fungerar. Måste skaffa nån kil/kudde och sätta vid skuldrorna för att ländryggen inte ska bli för böjd.
Det går inte heller att justera vinkeln för sitsen oberoende från ryggstödet om jag kommer ihåg rätt.

Om stolen passar dig så köp den, stolen i sig håller länge bara du trivs med den.
Personligen föredrar jag min antika kinnarps jag sitter i hemma (free float 6000?).

Permalänk
Medlem

Hatar när ryggstödet går bakåt på det där sättet, sjukt obekvämt. När jag sitter vid datorn vill jag ha rak rygg.

Men det är en smaksak.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

Okej! Tack för info! förhoppningsvis blir det ett köp. Hur känns stolen för ryggen osv? Jag spelar mest och vill ha en bekväm stol utan att behöva känna smärta i ryggen

Stolen känns bra, ryggstödet supportar ryggen på ett bra sätt tycker jag, mycket bättre än gamingstolar som jag har provat. Jag sitter ganska många (för många) timmar framför datorn och jag känner aldrig av några problem. Jag har dock inte jämfört med andra kontorsstolar så jag kan inte säga något om det.

Permalänk

En ok stol. Går att ställa på fler sätt än man tror. Och för att få kombinationerna rätt ergonomiskt så får man nästan ha instruktioner. Inte för alla knappar men det är lätt att ställa in så det är bekvämt, men det är inte samma som bäst.
Sedan ska man ju justera på sig ofta och där har jag upplevt att stolen är lätt att justera med.
Från lutning på sits, till höjd på svankstöd/rygg (som dock är vanligt att det går sönder och man får lyfta upp varje gång man sätter sig, kolla det).

Sedan är ju det tråkiga svaret, ska ju ändå inte sitta i samma position mer än 30 minuter åt gången, helst stå efter 30 minuter eller gå ett varv.

Jag sitter numera i princip alltid på balanspall när jag sitter vid datorn, eller står.
Då blir man tvungen att justera hållning osv och får inte gamer-nacke eller axlarna.
Dock så kräver ju det höj och sänkbart skrivbord vilket egentligen är den bästa investeringen.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här