Söker trådlöst TYST tangentbord och mus till gaming på natten till PS4.

Permalänk
Medlem

Söker trådlöst TYST tangentbord och mus till gaming på natten till PS4.

Hej alla!

Behöver tips på en bra kombo tangentbord/mus till gaming när man lirar på natten när barnen sover på PS4an.
Kanske red-brytare är ett måste. Men vilket trådlösa tangentbord rekommenderar ni?

Samt spelmus, vad har ni för tips på bra trådlös spelmus?

Sista fråga, funkar i princip samtliga trådlösa med PS4 eller måste man tänka på vad för typ av trådlös uppkoppling man kör?

Permalänk
Medlem

Har för mig att det inte fungerar med vanliga grejor, utan att dom specialla mössen, typ hori tac simulerar en kontroll med musen.
Må hända att en del spel har stöd för native.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Som rino sagt redan det är oerhört få spel som fungerar med tbord+mus http://letmegooglethat.com/?q=keyboard+mouse+playstation+4

Det går dock att få igång tbord+mus i andra spel med hjälp av mus/etc som simulerar en handkontroll.
Det finns då två alternativ.
1, Handla tbord/mus som gör detta vad jag läst funkar oftas dåligt och är av dålig kvalitet jämfört med logitech/ms/etc.
Kostar oftas som heller mer än en vanlig gaming mus/tbord.

2, Köpa en "gaming input adapter" som det finns 4-5 olika av om jag minns rätt och då kunna använda vilka möss/tord som helst (med viss reservation för vissa sensorer/dpi).
Adaptern kostar en del men ska fungera bättre överlag än vad man får i alternativ 1.

Andra nackdelen är att det är ett jävla pillande (vad jag läst) för att få det att fungera bra och perfekt är bara o glömma (vad jag läst).
Och man får ofta pilla en hel del när man byter spel osv, en del möss funkar inte alls bra beroende på sensor/dpi (kan ibland hjälpa att ändra dpi upp/ner).

https://xim.tech/ var det som verkade funka klart bäst för 1,5 år sedan när jag titta runt på detta men 100$+ var inte direkt lockande.

Med andra ord förvänta dig INTE att det ska fungera med många spel om du kör på bara tbord/mus, och med tex xim.tech med fler spel men inte utan en hel del pillande och läs på noga vad andra har kört med för mus/tbord (särskilt mus) då en del kan funka mindre bra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!