Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mkl:

Jag syftade även på Sykes Picot. De Kristna var inte majoritet då heller, även fast det var godtyckliga geografiska gränsdragningar.

Jag instämmer. Har inte varit med om bättre klimat än Libanon och hade gärna bott där om det gick att göra det tryggt och om det gick att försörja sig.

Tycker det är ganska olämpligt med "dom får gärna sluta spränga sig själva i luften först".

Varför hålla på med inbördeskrig? Varför systematiskt skjuta sönder sin egen stad? Varför hålla på med dessa ständiga bombattentat mot varandra? Varför vara så korkad att man lagrar 2700 ton ammoniumnitrat så länge och så centralt? Varför inte kunna samarbeta om att bygga något tillsammans? Varför inte ha fred och välstånd? När dom kan bete sig bättre så lovar jag att vara mer respektfull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Varför hålla på med inbördeskrig? Varför systematiskt skjuta sönder sin egen stad? Varför hålla på med dessa ständiga bombattentat mot varandra? Varför vara så korkad att man lagrar 2700 ton ammoniumnitrat så länge och så centralt? Varför inte kunna samarbeta om att bygga något tillsammans? Varför inte ha fred och välstånd? När dom kan bete sig bättre så lovar jag att vara mer respektfull.

Jag har inte försvarat någonting av det du nämnde och jag tror ingen ärlig medborgare i det landet försvarar framförallt lagrandet av nitratet på det viset som har beskrivits.

Inbördeskriget och den "systematiska sönderskjutningen av sin egen stad" var 30 år sen.

Permalänk
Medlem