Samsungs sensommarnyheter med Note 20 Ultra som frontfigur

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har säkert blivit tappad som barn men jag har svårt att gå i ifrån home knappen, hur har ni löst det?

Du kan aktivera en touch-home-knapp där home-knappen "borde" vara. Känns helt naturligt på s9+ iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JBE:

Du kan aktivera en touch-home-knapp där home-knappen "borde" vara. Känns helt naturligt på s9+ iaf.

Funkar det även om skärmen är släckt?

Hur ska man veta vart home touch knappen sitter med släkt skärm?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Funkar det även om skärmen är släckt?

Hur ska man veta vart home touch knappen sitter med släkt skärm?

Ja, jag låser upp min så. Man lär sig var "knappen" är. ganska generöst nede i mitten, vibrerar när du trycker på den som feedback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tror du inte det är som jag tror att det pårverkar inte försäljningen nämnvärt och därför skiter dom i att fixa?

Slutar folk köpa så är det nog mer troligt att de gör en LG (Syftar på V serien) och skippar den svenska marknaden helt ett par år.
I det stora så utgör nog inte den svenska försäljningen någon märkbar decimal.

Visa signatur

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i7 8700K | MB: ASUS PRIME Z370-A | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz DDR4 | GPU: Gigabyte GeForce Zotac RTX 3080 Trinity OC 10gb | Ljudkort: M-TRACK HUB/Asus Xonar Essence STX II | OS: Windows 10 64-bit | Bootdrive: Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 | PSU: EVGA Supernova G2 1300W | CPU kylning:Noctua NH-D15 chromax.black | Monitor: samsung c49rg90 | Hörlurar: HIFIMAN HE-400I/STAX SR-L300 | Högtalare: ADAM AUDIO T7V

Permalänk
Inaktiv

Jag ville ha en Samsung men dessa pajaser kör på svagare krets och tar lika mycket betalt som Snapdragon, så det blev BOJKOTT direkt! Har haft bara Samsung sedan 2013. S3 och S7 Edge. Idag har jag Poco F2 Pro på besök för mitt S7 Edge har gått sönder. Nästa år blir det antingen Huawei, One Plus, Xiaomi eller något annat som slår alla prestanda/pris + fullskärm dvs ingen kamera hål på skärmen!

Permalänk

Böjd skärm i kanterna, bara det i sig blir ett stort nej

Permalänk
Medlem

Oj vad mycket negativitet det finns här..

Böjd skärm o jag vet inte vad..
Finns telefoner för alla smaker..
Tror många här bara försöker följa strömmen.. har ni en snapdragon variant o en exynos hemma och använder båda.. En varje dag så hade ni inte ens märkt vilken ni använder.
I realistiska omständigheter märks det inte av..

Sen såklart är det fult att dem gör så.. men om 100 pers klagar lär 500.000 ändå köpa och va nöjda.
Tyvärr är det så.. bara o vänta tills samsung släpper en krets som klår SD.. då kommer usa klaga lika mkt...

Skrivet av Hoggaforfan:

Böjd skärm i kanterna, bara det i sig blir ett stort nej

Du hade avskytt oneplus 8 då, enormt mkt böj..
Sony xperia 1ii har inge böjd skärm o inget kamera hål dock saknar den 120hz men har mjukvaru baserad 90hz och snapdragon 865. Jag har börjat använda min i hel nöjd, kan rekommendera 😊 Tar lite tid o vänja sig vid 21:9 ratio ba

Permalänk
Medlem

120 Hz... batteritid.?

Permalänk
Medlem

Jag har väntat jättelänge på att äntligen kunna köpa en Tab-platta med smooth 120Hz skärm, priset var inte ens så viktigt. Men så är det inte OLED-skärm?! Jag har haft det i åratal och vill inte byta ner mig.

Den större Tab 7+ har tydligen OLED men den är alldeles för stor för mitt användande. Jag kan inte köpa nån av modellerna.

Krig, svält osv, vi i I-länderna har minsann också bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag har väntat jättelänge på att äntligen kunna köpa en Tab-platta med smooth 120Hz skärm, priset var inte ens så viktigt. Men så är det inte OLED-skärm?! Jag har haft det i åratal och vill inte byta ner mig.

Den större Tab 7+ har tydligen OLED men den är alldeles för stor för mitt användande. Jag kan inte köpa nån av modellerna.

Krig, svält osv, vi i I-länderna har minsann också bekymmer.

Håller med! Att Samsung inte kör OLED på alla sina plattor är väldigt konstigt, de var de som fick OLED på mobiler och plattor att konkurera bort IPS och LED.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JBE:

Ja, jag låser upp min så. Man lär sig var "knappen" är. ganska generöst nede i mitten, vibrerar när du trycker på den som feedback.

Går det även att starta upp kamera med home touch?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Håller med! Att Samsung inte kör OLED på alla sina plattor är väldigt konstigt, de var de som fick OLED på mobiler och plattor att konkurera bort IPS och LED.

Är väl inte konstigt.

Vem som helst kan väl se vad Samsung (och många andra) gör nu för tiden - introducera Produkt A med så många nackdelar att teknikkunnigt folk vill ha Produkt A+ och Produkt A++ istället, medans dom använder marknadsföring för att förvilla icke-teknikkunnigt folk till att tro att Produkt A bara är en mindre, men lika bra version av A++. Och förstås driv upp priset för varje generation.

Note 20 vanliga tex är en $500 telefon folk kommer betala $1000 för. Trots det kommer den säkert sälja slut.

Samsung kommer tjäna storkovan på alla lättlurade offer.

Permalänk
Medlem

120HZ i 1080p, lite roligt att Sweclockers-folket hyllar detta när pixeltätheten blir lägre än vad som hånas som”720p” i Apples instegstelefon (319 vs 326 ppi).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Går det även att starta upp kamera med home touch?

Du kan dubbelklicka powerknappen.

Permalänk

Telefon som telefon. Man hinner köpa en ny sedan efter några månader så är nästa redan ute.