Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Riktigt nöjd faktiskt.
Lite små skavanker osv som man ska åtgärda med tiden.
Gick från en V50 - 2006 -> V60 - 2013.

https://i.imgur.com/YXR9CPO.jpg
https://i.imgur.com/pl3G7X6.jpg

Grym bil!

Hur upplever du motorn? Såg en V70 med samma motor ute på blocket för ett tag sedan som verkade intressant.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Håller med, dock måste säga att bilar i nuvarande "Golf" storlek (Skoda fabia, renault klio) etc har kommit långt på den fronten.
Min förra bil, Fabia från 2018 kunde ligga i 185 utan några som helst problem, men går man tillbaka 10-15 år i tiden och kör samma storlek på bil så blir det fruktansvärt obehagligt, bilen tappar nästan kontroll.

Vet inte exakt vad som har hänt, men misstänker overall bättre design, bredare däck, bättre väghållning osv.

Det är för att småbilarna växer för varje generation, jämför en Golf mk1 med senaste mk8. Skillnaden är enorm i storlek, väghållning, motoreffekt osv. Det är bara de allra minsta bilarna, typ Aygo & Co. som är riktigt små och därmed läskiga att köra. Fördelen är att man har lättare att hålla hastigheten

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Det är för att småbilarna växer för varje generation, jämför en Golf mk1 med senaste mk8. Skillnaden är enorm i storlek, väghållning, motoreffekt osv. Det är bara de allra minsta bilarna, typ Aygo & Co. som är riktigt små och därmed läskiga att köra. Fördelen är att man har lättare att hålla hastigheten

Haha det har du helt rätt i, dom har växt en hel del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

iq är vad man kallar "japan lyx" tydligen . jag tycker den är rätt trevlig så länge man undviker motorvägarna. det är en väldigt smidig city bil med en av världens minsta svängradier och fick parkera kan en blind göra med den.
Den är 100 ggr trevligare än min lilla aygo som det både regnar in i och knapparna till olika saker går sönder titt som tätt, nu kan man endast välja 2 och 4(max) på cupe fläkten den går inte att stänga av då alla lägen utom 4 är 2 .
Oroade mig för "pist-slapping" på den men enligt manualen är det full normalt
Min volvo 740 GLE från -89 slår båda dessa med hästlängder på motorvägen är det inte ens en match. eller ja den är nog trevligare på det mesta faktiskt.
Blev en iq för att damen vill ha automat och grannarna med sina fina DSG lådor byter kopplingar snabbare än jag byter strumpor. Köig sthlm trafik med krypkörning gillar inga kopplingar då är en momentomvandlare parade med en variomatlåda det mer optimala valet och toyota ha de bästa. eftersom den är helt steglös så är den rätt pigg trots minsta motorn, lite skum att köra då den lägger sig på ett optimalt varv och så går det bara snabbare och snabbare.

Jo, smidig att parkera är Iq absolut. Och så länge man bara var två så var det ju ganska gott om plats i framsätet. I övrigt har jag inte mycket gott att säga om den bilen. Aygon var slö men gav lite gokartkänsla ändå, mycket för att man fick varva motorn ganska rejält för att komma nånvart och förstås för att ljudisoleringen var obefintlig, men Iq:n med samma motor men mycket mer vikt att släpa runt på var verkligen extremt långsam. Till och med personen som utvecklade den har gått ut och sagt att den var ett misslyckande, de snålade för mycket för att genomföra hans vision om premium i småbilsklassen och istället blev det bara en småbil som alla andra, fast tung och undermotoriserad. Mina var manuella dock, har inte ens provkört automatversionerna. Däremot har jag kört en hel del lite större Toyota med deras variabla växellåda och de var ingen höjdare. Man vänjer sig säkert med tiden men jag har bara haft dem för kortare resor i jobbet så jag har inte kommit till den punkten liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klirre:

Det är för att småbilarna växer för varje generation, jämför en Golf mk1 med senaste mk8. Skillnaden är enorm i storlek, väghållning, motoreffekt osv. Det är bara de allra minsta bilarna, typ Aygo & Co. som är riktigt små och därmed läskiga att köra. Fördelen är att man har lättare att hålla hastigheten

Jo tänkte skriva något liknande, dagens Polo har väl gått om Golf 2 i storlek exempelvis. Problemet med att köra en liten bil på motorväg är inte så mycket stabiliteten längre utan snarare ljudisoleringen, men jag tycker nog fortfarande att de är lite för slöa för att det ska funka i längden också.

Men Golf har inte varit en liten bil på länge, det som på svenska kallas golfklassen eller C-segmentet är ju mindre mellanklassare. B-segmentet är lite mindre med Polo och Clio exempelvis, och A-segmentet är där Aygo, Up! och liknande hör hemma. A-segmentet kommer inte jag att köpa igen i alla fall, men B eller hellre C-segmenten kan absolut funka bra för det mesta om bagageutrymmet räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Riktigt nöjd faktiskt.
Lite små skavanker osv som man ska åtgärda med tiden.
Gick från en V50 - 2006 -> V60 - 2013.

https://i.imgur.com/YXR9CPO.jpg
https://i.imgur.com/pl3G7X6.jpg

Har du någon teori varför skylten gulnat? En som bor på samma gata har precis samma på sin V60, (fast ännu gulare möjligen, hans bil är vit).

Vi sålde förra året en 2011 V60 T5 som vi haft sen ny, och den hade inte gul skylt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av glemmy:

Har du någon teori varför skylten gulnat?

Förmodligen reflexklarlack för att tro sig kunna undvika trängselskatt och fartkameror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo tänkte skriva något liknande, dagens Polo har väl gått om Golf 2 i storlek exempelvis. Problemet med att köra en liten bil på motorväg är inte så mycket stabiliteten längre utan snarare ljudisoleringen, men jag tycker nog fortfarande att de är lite för slöa för att det ska funka i längden också.

Men Golf har inte varit en liten bil på länge, det som på svenska kallas golfklassen eller C-segmentet är ju mindre mellanklassare. B-segmentet är lite mindre med Polo och Clio exempelvis, och A-segmentet är där Aygo, Up! och liknande hör hemma. A-segmentet kommer inte jag att köpa igen i alla fall, men B eller hellre C-segmenten kan absolut funka bra för det mesta om bagageutrymmet räcker.

Detsamma gäller ju även större bilar, om man bortser från Amerikanska pråmar från 50- och 60-talet. Min V60 (my18) är ungefär lika stor till yttermåtten som en 745:a, men lastar mycket mindre. V90 är ju minst ett par storlekar upp från 745:an. Krocksäkerheten är så klart mycket bättre i de nya bilarna, därför blir de trängre invändigt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Har du någon teori varför skylten gulnat? En som bor på samma gata har precis samma på sin V60, (fast ännu gulare möjligen, hans bil är vit).

Vi sålde förra året en 2011 V60 T5 som vi haft sen ny, och den hade inte gul skylt

bra fråga, gissar på samma som personen ovanför + stått mot solen då den fram inte är likadan
bara beställa nya plåtar för typ 90kr st eller va de nu är

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALI:

Grym bil!

Hur upplever du motorn? Såg en V70 med samma motor ute på blocket för ett tag sedan som verkade intressant.

jag är skit nöjd, kör automat på denna me, så den sparkar iväg rätt bra iaf.
sen har jag bara min "gubb"bil att jämnföra med haha =P

åk och provkör vetja. åkte 2.5h enkelväg för att se om de va nåt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nissan NV200
Här är min lilla camper som jag byggde tidigare i år.
Har ingen erfarenhet av att bygga saker så jag gjorde den väldigt enkel.

Har ett 105Ah förbrukningsbatteri under sängen som laddas med hjälp av ett skiljerelä.
Sprayisolerad i väggar, dörrar & tak. Golvet är isolerat med tunn XPS-cellplast. Har fyllt på med lite lösull i svåråtkomliga utrymmen.
För tillfället har jag bara en vinddriven fläkt i taket och vindavvisare så jag kan veva ned rutorna en aning för att få lite cirkulation, men planen är att installera in en eldriven takfläkt så småningom.

Kommer inom kort installera en dieselvärmare så jag även kan använda den under vintertid.

Ni kan hitta fler bilder på bygget här: http://www.philipslotte.se/campervan-conversion

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Pumaspeed's Stage 3 intercoolern installerad på STn. God för 350hk+.

Bara jag som först läste Puma Swede?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slotte:

Nissan NV200
Här är min lilla camper som jag byggde tidigare i år.
Har ingen erfarenhet av att bygga saker så jag gjorde den väldigt enkel.

Har ett 105Ah förbrukningsbatteri under sängen som laddas med hjälp av ett skiljerelä.
Sprayisolerad i väggar, dörrar & tak. Golvet är isolerat med tunn XPS-cellplast. Har fyllt på med lite lösull i svåråtkomliga utrymmen.
För tillfället har jag bara en vinddriven fläkt i taket och vindavvisare så jag kan veva ned rutorna en aning för att få lite cirkulation, men planen är att installera in en eldriven takfläkt så småningom.

Kommer inom kort installera en dieselvärmare så jag även kan använda den under vintertid.
https://i.imgur.com/28wFll4.jpg
https://i.imgur.com/239fnJJ.jpg
https://i.imgur.com/AUbNEMd.jpg

några mer planer på bygga?
tycker det är kul och följa folk som verkligen bygger från 0 mer el mindre till riktigt fina hem.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Bara jag som först läste Puma Swede?

Ahh hon får sitta bredvid, och inte i grillen. ;D haha
Flesta delarna får man beställa från England, sjukt mycket större utbud där till Ford. Mest sålda bil där är väl Ford Fiesta tror jag. Top5 är väl minst 3st fordbilar (Fiesta, Focus, Mondeo).

Pumaspeed är duktiga, erbjuder färdiga paket för 350hk+, men de innebär turbobyte och rekommenderat att byta kolvar och stakar också. Inget jag kommer gå för, men runt 300hk och 500nm hade varit kul. Intercoolern har jag haft sen Blackfriday 2018. Kom över den sjukt billigt. Tror den kostar över 5k med frakt i ordinarie, jag betalade ca 2300kr med frakt. Sprillans ny, därav lite över dimisionerad än vad jag behövde.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, smidig att parkera är Iq absolut. Och så länge man bara var två så var det ju ganska gott om plats i framsätet. I övrigt har jag inte mycket gott att säga om den bilen. Aygon var slö men gav lite gokartkänsla ändå, mycket för att man fick varva motorn ganska rejält för att komma nånvart och förstås för att ljudisoleringen var obefintlig, men Iq:n med samma motor men mycket mer vikt att släpa runt på var verkligen extremt långsam. Till och med personen som utvecklade den har gått ut och sagt att den var ett misslyckande, de snålade för mycket för att genomföra hans vision om premium i småbilsklassen och istället blev det bara en småbil som alla andra, fast tung och undermotoriserad. Mina var manuella dock, har inte ens provkört automatversionerna. Däremot har jag kört en hel del lite större Toyota med deras variabla växellåda och de var ingen höjdare. Man vänjer sig säkert med tiden men jag har bara haft dem för kortare resor i jobbet så jag har inte kommit till den punkten liksom.

Iq manuella är långsam, ska man ha manuella är 1.33 litern ett måste. Jag var väldigt skeptisk till en litraren men med den lådan gör den underverk. Iqn är i en annan japan klass min 107 är ganska långt bort när det gäller komfort mot iq'n tills man börjar köra snabbt du bullrar båda lika bra.
Variabla lådor kan vara framtidslådor då man kan få ut konstant max effekt ur en motor hela tiden vilket gynnar små motorer som går som en påse skit på låga varv. Råkar jag lägga i tvåan på 107an så rullar den knappt framåt. Variabla lådan eliminerar det problemet för att inte tala om tappen mellan växlingar. Damens iq ger alltid full effekt ur motorn så den känns mycket rappare oavsett hastighet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Toyota vill väl ha en viss typ av bilar under varumärket toyota i amerika andra under scion och lexus. Rätt vanligt bland bilar att de heter olika beroende på marknad.

De gjorde ju något liknande med Camry som under några generationer försvann och ersattes av avensis för att sedan bli camry igen. De kanske kände att de gamla Camry och corolla varumärkena kändes gamla och tråkiga.

Nja, Avensis ersatte Carina. Camry är en (något) större bil, men den sålde nästan ingenting och slutade tas hit. I USA har den ju däremot funnits hela tiden. Ett påtagligt problem för Camry här är förstås att senare generationer inte har funnits som kombi. De tar väl bara in Camry som hybrid, medan den på andra marknader finns med olika drivlinor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Ahh hon får sitta bredvid, och inte i grillen. ;D haha

Riktigt fint bygge måste jag säga!! Fan va bra för långa resor så slipper man slösa hutlösa pengar på hotell.
Jag minns en tid där man kunde sova på vandrarhem för en 50-lapp, men den tiden är långt borta xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klirre:

Detsamma gäller ju även större bilar, om man bortser från Amerikanska pråmar från 50- och 60-talet. Min V60 (my18) är ungefär lika stor till yttermåtten som en 745:a, men lastar mycket mindre. V90 är ju minst ett par storlekar upp från 745:an. Krocksäkerheten är så klart mycket bättre i de nya bilarna, därför blir de trängre invändigt.

Jo det är mycket som tar mer plats idag jämfört med för 35 år sen. Krocksäkerhet är förstås en stor del av det hela men också ljudisolering och andra komponenter som större AC-kompressor, mer avancerad stereoanläggning eller avgasrening. Sen är det ju två ganska speciella exempel du jämför. 740 är extremt fyrkantig medan V60 är ganska rundad även om tendensen förstås finns hos de flesta bilar. Men poängen är ju att bilar blir större, V60 är Volvos mellanklassmodell medan 740 var deras stora bil

Skrivet av Aka_The_Barf:

Iq manuella är långsam, ska man ha manuella är 1.33 litern ett måste. Jag var väldigt skeptisk till en litraren men med den lådan gör den underverk. Iqn är i en annan japan klass min 107 är ganska långt bort när det gäller komfort mot iq'n tills man börjar köra snabbt du bullrar båda lika bra.

Jo men Aygo/107/C1 är ju väldigt spartanskt inredda, speciellt första generationen. De har mer exponerad plåt inuti än de har inredning liksom. Jämför man Iq med en mer normal bil ur A-segmentet, typ Kia Picanto, Suzuki Swift eller till och med Ford Ka så är Iq inte speciellt ombonad eller tyst alls. Dock har den ganska bra med utrymme i framsätet.

Citat:

Variabla lådor kan vara framtidslådor då man kan få ut konstant max effekt ur en motor hela tiden vilket gynnar små motorer som går som en påse skit på låga varv. Råkar jag lägga i tvåan på 107an så rullar den knappt framåt. Variabla lådan eliminerar det problemet för att inte tala om tappen mellan växlingar. Damens iq ger alltid full effekt ur motorn så den känns mycket rappare oavsett hastighet.

Jo jag gillar ju idén bakom lådan, men har svårt med det i praktiken. Det största problemet är ju att det inte händer något alls när man trampar på gasen mer än att det låter mycket mer. Sen, efter flera sekunder, börjar bilen långsamt öka i hastighet. Med en traditionell automat med momentomvandlare så finns ju alltid kraften tillgänglig, man bara trampar på gasen så växlar den ner. Sen passar inte de till småbilar med små motorer förstås.

Huruvida det är en framtidslåda eller inte är svårt att säga. Toyota har kört på dem rätt länge men de har inte slagit igenom särskilt hos övriga tillverkare. De få övriga som har satsat på dem har i flera fall lagt in fejk-växlar på dem så att de inte ska kännas så konstiga. Samtidigt har vi elektrifieringen som ju minskar behovet av växellådor rätt kraftigt.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: Dock tar kameran bara bild i fram. Inte där bak.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drasteroid:

@hasenfrasen: Dock tar kameran bara bild i fram. Inte där bak.

Trängselskattkamerorna tar både fram och bak, i alla fall här i Göteborg. En gammal kollega berättade att han försökte ligga nära en lastbil så att framdelen inte syntes då bak-kameran ganska ofta missade, men inte alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Har du någon teori varför skylten gulnat? En som bor på samma gata har precis samma på sin V60, (fast ännu gulare möjligen, hans bil är vit).

Vi sålde förra året en 2011 V60 T5 som vi haft sen ny, och den hade inte gul skylt

Vägverket hade kvalitetsproblem ett tag på sina skyltar. Hans bil är från 2012 och artikeln från 2016.
Att det är just skylten bak och inte där fram är troligtvis på smutsen virvlar upp på skylten bak pga. undertryck och att den impregneras med den smutsiga färgen.
Kostar hundra kronor för en ny skylt till bilen om man bryr sig. Är skitlätt att beställa och kommer hem i posten.

https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-varfor-bruna-sk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vägverket hade kvalitetsproblem ett tag på sina skyltar. Hans bil är från 2012 och artikeln från 2016.
Att det är just skylten bak och inte där fram är troligtvis på smutsen virvlar upp på skylten bak pga. undertryck och att den impregneras med den smutsiga färgen.
Kostar hundra kronor för en ny skylt till bilen om man bryr sig. Är skitlätt att beställa och kommer hem i posten.

https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-varfor-bruna-sk...

Ah, tänkte lite fel där när jag kopplade ihop bilmodell och skylten, Volvo har förstås inget med skylten att göra.
Men då tror jag det är bra svar på min fråga

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det är mycket som tar mer plats idag jämfört med för 35 år sen. Krocksäkerhet är förstås en stor del av det hela men också ljudisolering och andra komponenter som större AC-kompressor, mer avancerad stereoanläggning eller avgasrening. Sen är det ju två ganska speciella exempel du jämför. 740 är extremt fyrkantig medan V60 är ganska rundad även om tendensen förstås finns hos de flesta bilar. Men poängen är ju att bilar blir större, V60 är Volvos mellanklassmodell medan 740 var deras stora bil
Jo men Aygo/107/C1 är ju väldigt spartanskt inredda, speciellt första generationen. De har mer exponerad plåt inuti än de har inredning liksom. Jämför man Iq med en mer normal bil ur A-segmentet, typ Kia Picanto, Suzuki Swift eller till och med Ford Ka så är Iq inte speciellt ombonad eller tyst alls. Dock har den ganska bra med utrymme i framsätet.
Jo jag gillar ju idén bakom lådan, men har svårt med det i praktiken. Det största problemet är ju att det inte händer något alls när man trampar på gasen mer än att det låter mycket mer. Sen, efter flera sekunder, börjar bilen långsamt öka i hastighet. Med en traditionell automat med momentomvandlare så finns ju alltid kraften tillgänglig, man bara trampar på gasen så växlar den ner. Sen passar inte de till småbilar med små motorer förstås.

Huruvida det är en framtidslåda eller inte är svårt att säga. Toyota har kört på dem rätt länge men de har inte slagit igenom särskilt hos övriga tillverkare. De få övriga som har satsat på dem har i flera fall lagt in fejk-växlar på dem så att de inte ska kännas så konstiga. Samtidigt har vi elektrifieringen som ju minskar behovet av växellådor rätt kraftigt.

Iq är mest en stadsbil och där låter den inte så mycket men jag håller med om att den skulle kunnat vara bättre. CVT lådor kör med momentomvandlare också och hur dom beter sig handlar mycket om programmeringen. i små bilar kommer dom behöva varva och och inte ge tok far direkt för då skulle motorn dö.
det störta problemet jag har med dom är att man känner sig "frånkopplad" från bilen på något sätt.
toyota är stor delägare i företaget dom köper sina cvt lådor av och de flesta andra kör från en relativ ny tillverkare av dom med lite erfarenhet vilket gjort att dom haft en del problem.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Dags för en modernare bil. Jag gjorde mig av med en SAAB 9-5, 2000 och damens VW Polo, 2004 skrotades efter att högre länkarm gått av. Vi slog till på en Volvo V90, 2017 D4.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag och sambon hem vår V90. Volvo har verkligen lyckats designmässigt med den här bilen tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Dags för en modernare bil. Jag gjorde mig av med en SAAB 9-5, 2000 och damens VW Polo, 2004 skrotades efter att högre länkarm gått av. Vi slog till på en Volvo V90, 2017 D4.
https://i.imgur.com/Go35axu.jpg

Skrivet av Viktorph:

Alltså V90 är sjukt läckra, blir min nästa uppgradering.
Fick bli en V60 bara för min del, men voi voi.
Provkörde en V90 tidigare, ja dregel faktor är hög.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Alltså V90 är sjukt läckra, blir min nästa uppgradering.
Fick bli en V60 bara för min del, men voi voi.
Provkörde en V90 tidigare, ja dregel faktor är hög.

Ja den är helt underbar. Inte mycket att klaga på faktiskt. 😊

Jag ville dock hellre ha en V60, men vi provkörde den innan och testade två av våra identiska barnstolar i den, men den blev dessvärre för liten för vår del. Tycker dock den är mer sportig och inte så "pansarvagnig". Men det glömde jag bort så snart vi fick vår V90. Det jag är mest orolig för är parkering på trånga ytor med denna koloss. 😁

Sedan hade jag velat ha en automat, men sambons tonårsungar övningskör just nu så det blev smidigast med en manuell. Det är ju egentligen endast sambons bil så jag fick krypa till korset med allt vad bekvämligheter innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Ja den är helt underbar. Inte mycket att klaga på faktiskt. 😊

Jag ville dock hellre ha en V60, men vi provkörde den innan och testade två av våra identiska barnstolar i den, men den blev dessvärre för liten för vår del. Tycker dock den är mer sportig och inte så "pansarvagnig". Men det glömde jag bort så snart vi fick vår V90. Det jag är mest orolig för är parkering på trånga ytor med denna koloss. 😁

Sedan hade jag velat ha en automat, men sambons tonårsungar övningskör just nu så det blev smidigast med en manuell. Det är ju egentligen endast sambons bil så jag fick krypa till korset med allt vad bekvämligheter innebär.

ah förstår det.

ja, är kärringen nöjd så är gubben nöjd, och är inte gubben nöjd, då får man bita ihop helt enkelt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

ah förstår det.

ja, är kärringen nöjd så är gubben nöjd, och är inte gubben nöjd, då får man bita ihop helt enkelt

Haha, det är knappt så de är nöjda vad man än gör...

Permalänk
Medlem

Volvo V90 D5 AWD Polestar

Jag fyller väl på med vår V90 D5 AWD Inscription Polestar också, när vi ändå håller på med V90's

Var väldigt petig med vilken utrustning jag ville ha, så denna har allt