Asus och SweClockers livestreamar datorbygge på onsdag

Permalänk
Medlem

Tycker du att dina retinas känns överflödiga? Då är detta datorpaketet för dig.
Över 70% av alla delar i paketet kommer utrustade med retina-förintande RBG-belysning, allt för att garantera att ingenting finns kvar av dina retinas efter användning.
Det följer även med en RGB-kontroller, för att bättre styra och jämna ut hur dina retinas bränns ut.
Köp idag. Dina retinas kommer att tacka oss.

Permalänk
Medlem

Då en semester hemma med alla nya spel som kommer att sukta efter. Vad behöver du då om inte en monsterdator från ASUS? En sommar som ingen annan, man måste då ha något att hitta på hemma. Spela gamla godingar till spel, beta av backloggen på spel man samlar på sig. Eller varför inte satsa på alla nya spel du inte kunnat spela innan?

Denna ASUS-dator klarar allt. Den gör det snyggt, den gör det smidigt och den gör det roligare att spela. Allt för en avkopplande sommar med dåligt väder och restriktioner.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Bidrag i tävlingen.

Är du trött på att polaren, brorsan eller kanske t.o.m din son (som det är för mig) om och om igen skryter om sin så kallade monsterdator?

Här har DU chansen att bräcka det mest!

Asus tillsammans med Jonas (tveksam insats på vissa delar:) har komponerat ihop en helt grym ASUS ROG dator med den absoluta gamingprestandan och en oövervinnerlig led-komposition.
Där andra felar skapar ASUS ROG (tillsammans med Kenneth) perfektion i prestanda och design.

Sluta leta och välkommen in i ASUS ROG -världen där framtiden väntar!

Permalänk
Medlem

Med detta superpaket signerat Asus kommer du att klara av den sociala distanseringen utan några som helst problem.

Kraftfulla Ryzen 7 3700X, ett trimmat RTX 2070 Super och 32GB minne gör att du enkelt kan hantera både moderna spel och krävande program. I paketet ingår även gamingskärmen ROG Strix XG32V med en uppdateringsfrekvens på 144 Hz och knivskarp bildkvalitet som bidrar till att du inte missar några detaljer. Oavsett om det handlar om att se dina spelmotståndare eller att titta genom förra årets semesterbilder och drömma dig bort till en svunnen tid.

Utöver detta så medföljer även en hel uppsättning av gamingtillbehör från Asus ROG. Med andra ord är det här paketet optimalt för dig som har planer på att fortsätta sitta i karantän, trots att restriktionerna släpps.

(För en säker och mer behaglig upplevelse rekommenderas lämpligt antivirusprogram fortsatt även efter att rådande pandemi har trappats ner.)

Permalänk
Medlem

Tack för livesändingen, Här är mitt bidrag!

Framför en död och kall gammal terminal, Du sätter dig ned, blek, svag och skral.
Du tröttnar snabbt och skaffar denna dator, Den biter lika hårt som en riktig gator.
Snygg, Snabb och Funktionär, den strålar i rött med en himla atmosfär

Med denna värsting man flyr sitt vardagslunk, Och i höst byter om till en riktig steampunk. [2077]
Alla dessa fina delar, gör dig nog glad när du nu Rollspelar.

Permalänk
Medlem

Bidrag

Mitt bidrag:

Även om Covid-19 låter som ett spel, så gör det ändå att allt blir fel.
Stora spelsläpp dröjer och tiden går förbi, hur kan du förbereda virusets sorti.
Ta upp en gitarr, spela i moll eller dur. Eller bygg en dator, om du har tur.
Välj självklart ASUS, oavsett intresse. Detta paket är en riktig bjässe.

Permalänk
Medlem

Datorpaket från Asus

Är du trött på människor och solljus eller kanske inlåst i karantän? Misströsta inte, här finns tillräckligt med kraft för att simulera verkligheten och RGB nog att syntetisera d-vitamin.
Ett riktigt fettpaket, perfekt för den som har ett par undanstoppade månadslöner;)

-Levereras komplett med budget-Jonas för installation och montering.

Permalänk
Medlem

Tack för en bra sida och underbar tävling, här är mitt bidrag:

I sommarens Coronatider kan man bara vara hemma o myse
Så varför inte med en dator byggd kring Ryzen?
Med minnen från Corsair om ditt eget skulle svika,
För i en gamers värld är inget headshot lika.
Detta paket som är byggt av proffs och inte "lamers"
Från sweclockers till oss, The Republic Of Gamers

Permalänk
Medlem

Det finns de som säger att storleken inte har någon betydelse.
Asus i samarbete med SweClockers har en gång för alla bevisat att det är en lögn.
Tillsammans har vi analyserat hur en dator kan se ut och sedan vridit upp allting till 11.
Resultatet: Den värsta datorn du någonsin sett!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Känner du dig gammal?
Är du trött på ungdomarna skrattar åt dig?
Har du svårt att hänga med?
Ditt letande är då över!
Med denna best så får du alla färger du kan tänka dig och lite mer därtill.
Du får nyvunnen respekt, du blir hipp och cool.
Det får dig även att hålla dig vaken om nätterna, då det lyser upp ditt rum.
som inslägd bonus, du kan även tacka adjö till lagget du haft!

Permalänk

Svårt att välja produkter. Då vet jag vad du behöver. Bland det bästa mest attraktiva produkter på marknaden. Skippa sitta framför datorn eller springa runt i en butik. Här är det bästa mest genialaste bygget som någonsin skapats.

Permalänk
Medlem

Ett superpaket för dig som tycker att "det lilla extra" inte är tillräckligt nog och vill ha en kraftfull processor med hög prestanda som klarar av de mest krävande spelen.

Den stora skärmen och skarpa grafikkortet ger dig en klar, högupplöst bild som gör att du ser dina fiender lika bra som om de stod framför dig. Perfekt för den som känner sig ensam i dessa tider och motvilligt godtar även fientligt sällskap.

Med det stora minnet på 32 GB kan du vara säker på att det inte laggar när du spelar. Tyvärr innebär detta även att du kommer höra varje ord som svärmor säger på videochatten när familjen samlas online.

Men låt inte svärmor bli en bromskloss. Med ASUS superpaket kan du gör det mesta utav din tid i karantän. Och du kan göra det med stil!

Permalänk
Medlem

Under dessa pandemitider med social avstånd och karantän
Får du uppdraget att uppnå en briggs fulla potential.
Med en prestanda som garanterat blir suverän.
En farkost med nöje likt den bäste festival

Konstruerad kring Ryzen
Utrustad med ROG-lysen
Fullständig vattenkyld för att hålla sig frusen
Med tangentbord och mus i behov av kapten.

Genom en skärm med skarpa bilder och grafik
Ger ASUS en resa som kommer att bli magnifik.
Med Corsair att se till att alla minnen blir eget.
Är denna paket därmed redo att ha det första steget

Är du själv redo?

Permalänk
Medlem

Slut ditt vattenkylningssystem när modermodemet, själva hjärtat i hårddisken ska kylas i sommarvärmen! Sommarens flygfän behöver du heller inte oroa dig för:
Den grekiska Strixen har ASUS ROG tagit ett mytologiskt hårt grepp om och gjort till sin egen med nätaggregat, moderkort, chassi, grafikkort, skärm och tangentbord. Myggen slipper du höra med ASUS ROG Theta-lurar på öronen och med musmattan och musen kommer även andra gnagare att hålla sig undan.
Toppa med processor från AMD och minne och lagring från Corsair så håller ditt datorpaket för att beräkna både grilltiden på din flintastek och väderprognosen för i morgon!

Permalänk
Medlem

I dessa tider med reSTRIXtioner, passar det inte bra med relationer.
Men som en skänk från ovan, kommer denna ASUS utgåvan.
Allt du behöver och lite till, och enda som krävs är att sitta still.
Inga nedskärningar på komponenter och tillbehör, utan allt är som sig bör.

Med 360mm radiator för Ryzen är det som att ha datorn i frysen.
Asus ROG så långt ögat kan nå, såsom headset, tangentbord och mus också.
Skärmen är i största laget, men bra det när man vill vara först i laget.
Lagring så det räcker och blir över, även minne nästan mer än man behöver.

Så vad väntar du på, det är inget att fundera på.
Ta en hammare och slå sönder spargrisen, och gör något roligt i krisen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

*Mitt bidrag (99 ord):

BYGGD AV GAMERS. FÖR GAMERS.

I samarbete med SweClockers presenterar ASUS sitt senaste datorpaket från Republic Of Gamers, där prestanda och design möts i en kraftfull och stilren symbios.

Med flera uppkommande speltitlar som Cyberpunk 2077, Assassin's Creed Valhalla och Crusader Kings III, så gäller det att göra sig redo för sensommarens och vinterhalvårets spel-extravaganza.

Ni tyckte första halvan av 2020 var tuff och full av ”DOOM”, kom då rätt rustad med paket från ASUS ROG!

Med högaktuella komponenter och speloptimerad kringutrustning från hela ROG-sortimentet, garanteras en oslagbar helhetsupplevelse värdig den allra bästa E-sportstjärnan.

Erfarenhet säger dig…

”LEVEL UP!”

Visa signatur

SweClockers sommardator 2013:
Intel Core i5-4670K – Asus Z87-Pro – Corsair Vengeance LP 8 GB – Nvidia Geforce GTX 780 – Noctua NH-U14S – Samsung 840 Pro 256 GB – WD Green WD20EZRX 2 TB – Fractal Design Arc Midi R2 – Corsair AX760 760 W

Permalänk
Medlem

Vilka prylar och vilken tävling! Sjukt generöst av de ansvariga! Önskar jag kunnat ha råd med en sådan värsting utrustning till min son som verkligen förtjänar de bästa efter allt han genomlidit.
Tack för att ni gör de möjligt!

Mitt bidrag:
Spelar ingen roll om du spelar i en stad eller en skog.
Så är Asus värstingpaket mer än nog!

I detta paket har du en cocktail av de bästa Asus, AMD och Corsair.
Polarna kan försöka imponera men du kommer dominera!

Avverka spelen på höga settings lekande lätt.
Gärna lättklätt!
För när du spelar med dessa topp komponenter blir du eld och lågor. Motståndet kommer vrida sig i plågor.

Ingen idé att låta tiden gå.
Detta är allt du kan önska dig att få.

Permalänk

Mitt bidrag

En riktig gamer förtjänar endast det bästa och snabbaste en PC kan ge. Ingen vill ha frame drops i ett FPS-spel eller långa loading screens i sitt favorit-RPG. Med detta stilrena datorpaket slipper du både lagg och dina vänners konstanta klagande när de måste vänta "i evigheter" på att du ska komma in i ett nytt game. Asus ROG garanterar en kraftfull men smidig spelupplevelse du sent kommer att glömma.

Permalänk
Medlem

Och jag kastar in detta:

Laddar in senaste liret.
Pangar på i 144 hz.
Megapixlar flyger givet.
FPS:en rusar från scratch,
medans Strix 2070’t krossar mest.
Du blir bättre än bäst
på en häst ”in the wild west”.

Ryzen 3700x’s 16 trådar processar drömmar.
Genom kroppen spänningen strömmar.
Renderar video och spottar ut magi,
helt i din egen regi.

Mängder utav minne,
hela 32gb som underlättar ditt sinne.

ASUS XG32V med freesync 2
ger dig mer ändå.
Härskar helt klart,
samt visar färgkorrekta pixlar smart.

Två MP Force 600 SSD
som levererar mer än du hinner me’.

Den gamla strömmen gick väl an..
men..
drömmen om ordentlig hårdvara äntligen SANN.
Dags att prestera
och med ASUS ROG imponera!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

ASUS has Ryzen, your 7.1 Theta Headphones gives you the sound beat. Power of Strix Gold 750W delivers the efficient power as you take your kills with the Pugio II and scabbard mousemat. Nothing stands up to your dominator skills & Force. They better beware your scope, silent red TKL.
32" of screen makes you see it all, ROG Strix XG32 with the power of a 2070 Super gives you the edge.
ROG Strix X570-E gives you the platform & the Strix LC RGB 360 keeps it cool. Make the Helios chassis show it all. RGB Aura to control your shiny RGB bling.
ROG Strix to dominate it all.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Har du blivit kallad lamer och inte vet hur du ska göra för utvecklas till en pro gamer?
Är du orolig att vi närmar oss zombie apokalyptisk värld?
ASUS i samarbete med SweClockers har genom lång forskning funnit lösningen på alla dina problem!

ASUS datorpaket "Da best", ingen bygger datorer som ASUS dom är helt klart dom bästa.
Nästa gång du behöver köpa dator, kommer vi ha funnit ett Corona vaccin, de flesta Zombie's har blivit utrotade, oroa dig inte!

ps. Datorpaketet kommer inte med virusskydd, eftersom vi inte hittade ett virusskydd som garanterar säkerhet mot alla virus just nu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lycka till alla, hoppas alla har en underbar 2020 med all skit som händer ;O)

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

MItt bidrag till tävlingen

Lys upp din vardag i sann Asus Aura med detta kompletta paket.
När pulsen går högt är temperaturen låg, så njut av att fienden svettas medan både du och datorn står sval i stridens hetta.
Smyg dig fram med tysta knappar och omringa motståndet med hjälp av härligt surround.
Glöm allt vad dålig prestanda heter, för det måttet är nu ROGat!
Inga konstigheter eller tricks, endast kraften hämtad från Strix.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

En del säger att "the one" inte existerar. En del säger att det bara är trams. En del är riktigt trångsynta.

En del har inte en "THE ONE BATTLESTATION, BY GODS FOR GODS" Med Styrka, kraft, hastighet och gamingglamor i världsklass kommer du dominera varje slagfält.

Senaste från AMD, check.
Senaste från Nvidia, check.
Allt du någonsin drömt om i eller till en dator, CHECK by ASUS.
Fiendernas tårar, check.

I gudarnas rike spelar man med THE ONE BATTLESTATION , är du redo för resan?

Permalänk
Medlem

Bidraget mitt.

Hett datorpaket packat som solen, vattenkyls när ditt grepp om dolken för siktet i rätt riktning. När bilden släpps fri kommer Super precision få dig att dominera platina ligan med kraft från kärnor 8 gånger om. Det finns färger för alla smaker, men lys upp i rött och gå helhjärtat med i the Republic of Gamers.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag. På (nöd)rim.

Sommar och sol och alla grannar har pool.
Ensam hemma och lider i Corona-tider.
Men en räddning är här med RGB och med flärd.
A Republic Of Gamers will dry up your Tears.
En mix full av Strix och RGB ska du se.
Ett nytt liv i sus och dus med hjälp av Asus.

Permalänk

Misstänker du att dina motståndare i spel egentligen inte är bättre än dig utan bara har fetare gaming gear?

Då blir du garanterat inte besviken på detta spelpaket just för dig!

Här snackar vi RBG i valbara kulörer över hela jävla regnbågens register!
Detta är på en nivå som t.o.m. kommer att ge dina grannar grava EP-anfall.

Vi snackar mus, skärm, headset och tangentbord som kidsen idag skulle ge en njure och två-tre fingrar för!

Det ingår en dator med! Du kan slänga den där gamla snuskburken där hemma och njuta av massor med fräscha GB, GHZ och modermodem i plural!

Detta är ett datorpaket som kommer med ett ansvar:
Ansvaret att peka finger åt chefen på jobbet och nu bli gamer på heltid!!!

(Nu endast 40 500:- )

Permalänk

Tävlingens första bidrag nr.1
Nu får du inte säga att du inte är värd ett ASUS-paket värt 40 tusen, för att jag, Asus-Emanuel, tycker att du är ovärderlig.
Streambyggd och ihopsatt av två killar som inte hade problem under live-streamen. Nog talat om datorn, för att nu ska vi fokusera på tillbehören. För på detta nyöppnade nöjesfält av stimulerande elektronik, är kringutrustningen den riktiga huvudattraktionen.
I paketet ingår:

  • Asus Mackapärer

  • Rog Mojänger

  • Strix Manicker

- TUF Gaming Mojänger säljs separat

Permalänk
Medlem

Vilket bidrag vann ?

Permalänk
Medlem

Allvarligt, nu är är det nog dags att utnämna en vinnare? Om jag missat detta ber jag om ursäkt.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Tacobobo:

Vilket bidrag vann ?

Skrivet av SuraChai:

Allvarligt, nu är är det nog dags att utnämna en vinnare? Om jag missat detta ber jag om ursäkt.

Hej, vinnarartikeln kan ni hitta här:
https://www.sweclockers.com/tavling/29980-medlem-vinner-live-...

Visa signatur

240p är livet