Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem

Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Priset verkar bli en riktig kioskvältare.
https://www.tomshardware.com/news/xiaomi-gaming-monitors-curv...

***Ändrar namn på tråden från "Xiaomi 34" 144Hz Freesync på g?" då detta blivit en allmän tråd om skärmen/Thomas Y
Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Kommer nog landa som lägst på 5990:- i Sverige ändå.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tråkigt med VA-panel. Annars hade det varit klart intressant.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schluug:

Tråkigt med VA-panel. Annars hade det varit klart intressant.

Ja man vill ju ha TS panel
skitföretag för övrigt.

Permalänk
Medlem

Finns att beställa https://www.giztop.com/eu/xiaomi-mi-surface-display-34-inch.h...
Är det någon som gjort det och vet om sidan är seriös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Ja man vill ju ha TS panel
skitföretag för övrigt.

Utveckla gärna mer..

Permalänk
Medlem

https://www.anandtech.com/show/15918/xiaomi-releases-34-wqhd-...

Såg det där och började filtrera på prisjakt..verkar inte säljas så mycket Xiaomi-datorskärmar i Sverige. Hittade inte på sidan ovan men den var lite svårnavigerad.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Kolsvart Katt: Hittade den på MiStore men priset känns lite som en placeholder

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Antar den här skärmen inte går att köra på G sync via grafikkortet. Har inte helt fattat hur det funkar med g sync på vissa freesync skärmar.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Lankfisher:

Antar den här skärmen inte går att köra på G sync via grafikkortet. Har inte helt fattat hur det funkar med g sync på vissa freesync skärmar.

Freesync = AMD:s perspektiv
G-Sync = Nvidias perspektiv

Så gott som alla spelskärmar, cirka 1000 stycken – förutom ett par dussin med Nvidias specifika G-sync-modul – använder VESA Adaptive som teknik för adaptiv synk, det som förut var synonymt med "Freesync" eftersom endast AMD använde det med sina grafikkort.

Sedan 1,5 år tillbaka kan Nvidias kort ur 1xxx-generationen och nyare under Windows 10 också använda VESA Adaptive. Då kallas det för "G-Sync compatible" från Nvidias håll. Men där är "G-Sync compatible" också en certifiering och en lista som över skärmar som Nvidia godkänner som tillräckligt bra.

Mer läsning: https://www.sweclockers.com/artikel/28892

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Freesync = AMD:s perspektiv
G-Sync = Nvidias perspektiv

Så gott som alla spelskärmar, cirka 1000 stycken – förutom ett par dussin med Nvidias specifika G-sync-modul – använder VESA Adaptive som teknik för adaptiv synk, det som förut var synonymt med "Freesync" eftersom endast AMD använde det med sina grafikkort.

Sedan 1,5 år tillbaka kan Nvidias kort ur 1xxx-generationen och nyare under Windows 10 också använda VESA Adaptive. Då kallas det för "G-Sync compatible" från Nvidias håll. Men där är "G-Sync compatible" också en certifiering och en lista som över skärmar som Nvidia godkänner som tillräckligt bra.

Mer läsning: https://www.sweclockers.com/artikel/28892

Ok så om skärmen är med i Nvidias lista så ska det funka med mitt 1080ti kort. Ska kolla om den är det. Tack för infon!

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Bildexpert 📺

@Lankfisher: Det fungerar med din 1080Ti. Däremot är den stora frågan med alla dessa tusen skärmar med VESA Adaptive är i fall adaptiv synk fungerar bra. Utan ryck och hack och flimmer. Det är vad Nvidias lista ska säkra. Xiaomi-skärmen finns inte med på den listan, så är adaptiv synk viktigt för ditt spelande måste man köpa på chans tills annan information finns: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors...

Permalänk

Det är till sambon. Jag ska ha en lg38wn95c och hon tyckte priset va bra på Xiaomi skärmen. Annars får jag kika på en begagnad x35p eller liknande men svårt att hitta någon som kostar 5000kr begagnad.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Kolsvart Katt: Hittade den på MiStore men priset känns lite som en placeholder

Om det där priset stämmer köper jag en direkt när det är möjligt. Mycket skärm för pengarna. Clean design också.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Om det där priset stämmer köper jag en direkt när det är möjligt. Mycket skärm för pengarna. Clean design också.

De kom precis i lager för ~4,5k på mistore.se. Slog till på en också, hoppas att det är något att ha.

Galet snabb leveranstid om estimatet stämmer. (Beställt 12:45~, beräknad leverans idag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

De kom precis i lager för ~4,5k på mistore.se. Slog till på en också, hoppas att det är något att ha.

Galet snabb leveranstid om estimatet stämmer. (Beställt 12:45~, beräknad leverans idag).

Återkoppla gärna asap med vad du tycker om skärmen, är intresserad jag också!

Permalänk
Medlem

Är också intresserad! Följer!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Verkar vara rätt kassa villkor för returer på Mistore...

Fick detta svar när jag frågade om returkostnader:

Det kan vi inte svara på utan det är beroende på ombudet. Det du kan göra är att gå till närmsta ombud eller ringa ex. Postnord och fråga dem hur mycket det kommer kosta. På vår hemsida kan du också hitta specifikationer om varan dvs mått och vikt."

Blir ju rätt kostsamt om man stöter på skärmar med defekter som ej omfattas av garanti så jag avstår nog tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Verkar vara rätt kassa villkor för returer på Mistore...

Fick detta svar när jag frågade om returkostnader:

Det kan vi inte svara på utan det är beroende på ombudet. Det du kan göra är att gå till närmsta ombud eller ringa ex. Postnord och fråga dem hur mycket det kommer kosta. På vår hemsida kan du också hitta specifikationer om varan dvs mått och vikt."

Blir ju rätt kostsamt om man stöter på skärmar med defekter som ej omfattas av garanti så jag avstår nog tyvärr.

Det kanske bara omfattar returer inom ångerrätt? Tänkerm ig att de kanske står för fraktne om den är defekt

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Det kanske bara omfattar returer inom ångerrätt? Tänkerm ig att de kanske står för fraktne om den är defekt

Absolut men är det exempelvis en död pixel och du vill returnera får du ju betala själv.

Kollade fraktkostnad med Postnord och Schenker och det går på ca 500 kr med tanke på att den måste köras ut till dem också.

Vore smart av dem att sälja returfraktsedlar i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

De kom precis i lager för ~4,5k på mistore.se. Slog till på en också, hoppas att det är något att ha.

Galet snabb leveranstid om estimatet stämmer. (Beställt 12:45~, beräknad leverans idag).

Blev det någon skärm igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Blev det någon skärm igår?

Nej, men den kom faktiskt idag.
Ska testa lite freesync & spel efter jobbet, men den känns bra. (Jobbdatorn orkar inte driva den i mer än 60fps).

Inga döda pixlar eller liknande.

Är långt ifrån kunnig inom området skärmar, satt tidigare på en dell ultrasharp 1440p 60hz-skärm.

Har ett 1080ti och en 3600 amdprocessor i datorn jag ska testa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

De kom precis i lager för ~4,5k på mistore.se. Slog till på en också, hoppas att det är något att ha.

Galet snabb leveranstid om estimatet stämmer. (Beställt 12:45~, beräknad leverans idag).

Jag beställde nu. Dock bor jag ute i skogen så blir nog lite längre leveranstid hit

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Forumledare

Grymt nyfiken på vad ni som köpt den tycker om den

Såg att inet fått in den i sina system med nu, dock dyrare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en review från Sweclockers på denna skärm, känns ju grymt intressant för det priset med de specifikationerna.

Visa signatur

PC: i5 12600K | RTX4090 FE | ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI | 2x16 GB DDR5 5200Mhz Kingston Fury | 2TB WD Blue SN550, 2TB Samsung 970 EVO
Server: 1700X | HD 6870 | MSI B450I Gaming Plus AC | 2x8 GB DDR4 2933Mhz HyperX Fury CL17 | 128GB SSD
NAS: Synology DS918+ (4x8TB Red)
Misc: iPhone 14 Plus 128GB, iPad Pro (2021) 128GB

Permalänk
Medlem

Haft den ett par timmar nu.
Skärmen känns robust, gillar kabelhanteringen och magnet-fästena på locken.

Är i det stora hela nöjd med den. Anledningen till köp var först och främst ytan till produktivt arbete, programmering och liknande. Stort skillnad mot mina gamla 24/27"-skärmar.

Det tål att upprepas att jag nog är den sista personen som egentligen skulle göra en review på en 144hz freesync-skärm då jag inte använt något av det tidigare.

Programmerat ett par timmar på den, testat lite spel och benchmarks. Tycker det flyter på bra och inte sett någon tearing eller liknande.
Assassins creed odyssey, hades, hollowknight osv.

Om någon har några frågor kan jag försöka svara på det.

Permalänk
Viking
Skrivet av ebackman:

Haft den ett par timmar nu.
Skärmen känns robust, gillar kabelhanteringen och magnet-fästena på locken.

Är i det stora hela nöjd med den. Anledningen till köp var först och främst ytan till produktivt arbete, programmering och liknande. Stort skillnad mot mina gamla 24/27"-skärmar.

Det tål att upprepas att jag nog är den sista personen som egentligen skulle göra en review på en 144hz freesync-skärm då jag inte använt något av det tidigare.

Programmerat ett par timmar på den, testat lite spel och benchmarks. Tycker det flyter på bra och inte sett någon tearing eller liknande.
Assassins creed odyssey, hades, hollowknight osv.

Om någon har några frågor kan jag försöka svara på det.

Är det möjligt för dig att testa CS:GO? Eftersom det är så lättdrivet borde det vara lättare att märka av tearing etc. Och hur mycket FPS får du i CS?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Är det möjligt för dig att testa CS:GO? Eftersom det är så lättdrivet borde det vara lättare att märka av tearing etc. Och hur mycket FPS får du i CS?

Har spelat en runda overwatch. Flöt på fint, inga artefakter eller tearing alls vad jag kunde se. 130-150fps snitt på "high"-settings.

Permalänk
Bildexpert 📺

En skärm orsakar normalt inte tearing, så det är väntat.

Permalänk
Viking
Skrivet av Laxpudding:

En skärm orsakar normalt inte tearing, så det är väntat.

Men du vet problemen som VA-paneler brukar kunna lida av, hittar inte det korrekta ordet bara.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz