Permalänk
Medlem

Asus ROG Chakram

Har kört med Logitech i många år, men tröttnade på deras dubbelklickproblem, annars varit riktigt nöjd. Ville ha en trådlös då jag tycker dom är så pass bra att man inte märker skillnad, så testade med Chakram och varit grymt nöjd. Kör med deras musmatta som har trådlås laddning, funkar kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Kör fortfarande med min mx510 och den klassiska qpad mattan som jag använt dagligen i 14 (isch?) år.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/315BGACK5GL.jpg
https://www.com-tra.de/images/product_images/popup_images/06241_o.jpg

Det där väcker minnen, hade exakt de där 2003

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@bärplockaren: ironiskt att både g Pro wireless och viper är mycket lättare då. Snarare att steelseries tyvärr fortfarande inte klarar av att göra lätta möss.

Himla synd för Sensei är en go mus, känns ju mer en dum bortförklaring från Steelseries för att slippa göra en.
Jag hade hoppas på en trådlös rackare, då Logitech och Razer håller hög klass när det gäller den fronten.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag trivs bra med min rival 650 wireless, det enda är bara att den är lite tung för vissa saker. Men jag tycker att razer viper ligger i dyraste laget för en mus, även om den är trådlös.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

vänta hur kan ni ha möss som är över 10 år gamla ? har inte knapparna slutat funka för längesen? har inte haft nån mus längre än några år... ? till slut har man ju klickat sönder den

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vänta hur kan ni ha möss som är över 10 år gamla ? har inte knapparna slutat funka för längesen? har inte haft nån mus längre än några år... ? till slut har man ju klickat sönder den

Använder fortfarande en gammal Logitech MX518 från 2005.
Inget fel på den, har även en Compaq boll mus som jag använder när jag spelar Classic wow. Inte speciellt vacker men gör sitt jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vänta hur kan ni ha möss som är över 10 år gamla ? har inte knapparna slutat funka för längesen? har inte haft nån mus längre än några år... ? till slut har man ju klickat sönder den

Själv sitter jag med en 8 år gammal deathadder där mycket av plasten är borta, scrollen är lös och mittenknappen inte fungerar.

Men så länge sensorn samt höger-/vänsterklick fungerar så går den fortfarande bra att använda

Permalänk
Medlem

Vilken mus eller råtta har ni?

Själv har jag en Logitech wireless gaming mouse G603 & en sladd gaming Arrogant no name variant från kjell & company billig var den.

*Tråd sammanfogad med befintlig tråd* /Vzaon, Mod
Permalänk
Medlem

Kör med trotjänaren Logitech MX 500 från 2003!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag kör med en Qpad 8k Optical sedan ett antal år tillbaka. Bästa jag haft men önskar att den vore ännu lite större.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Zowie EC2-A

Visa signatur

Intel I9 10900K @5.0GHz | Gigabyte Z490 Vision G | Asus RTX 3080 Strix OC White | Corsair Vengeance LPX 64GB @3200Mhz | Intel 660p M.2 1TB | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX1000i | Fractal Design Celsius+ S28 | Fractal Design 7 White | Varmilo x Ducky Miya69-Pro MX Brown | Zowie EC2-A | Asus VG259Q | Benq XL2411Z

Permalänk
Medlem

Kanske räcker med denna tråd på samma ämne?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1603026-vilken-mus-anv...

(Vad tydligen tvåa på rått...bollen )

Permalänk
Medlem

Logitech G500 som har en hel del år på nacken. 8 kanske? Innan dess hade jag en MX310 fram tills att switcharna i den började krångla.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

I jobbet: Logitech Marathon Mouse/Performance Plus M705
Privat: QPAD 5K

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Logitech G903 till spel och g602 till jobb. Till Macen apple Magic Mouse 2

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Kört Zowie EC1A sedan jag gav upp på Razers deathadder. (Hade 3 olika gen av den. Mjukvaruproblem konstant sen även dubbelklickande när jag endast klickar 1 gång)

Nu har jag haft samma mus i 3+ år.

Men jag behöver en ny jag också, siktat mycket på någon med honeycomb och trådlös. Hade ej hittat pwnage som rekommenderades tidigare.
Det som gör att jag inte slagit till är att det inte är en sensor som är gjord för att vara identisk med min nuvarande.

Jag vill inte träna om eller ändra mitt muskelminne för mycket.

Sen är jag väll lite skeptisk till batteritiden efter år av användning..

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Kört Zowie EC1A sedan jag gav upp på Razers deathadder. (Hade 3 olika gen av den. Mjukvaruproblem konstant sen även dubbelklickande när jag endast klickar 1 gång)

Nu har jag haft samma mus i 3+ år.

Men jag behöver en ny jag också, siktat mycket på någon med honeycomb och trådlös. Hade ej hittat pwnage som rekommenderades tidigare.
Det som gör att jag inte slagit till är att det inte är en sensor som är gjord för att vara identisk med min nuvarande.

Jag vill inte träna om eller ändra mitt muskelminne för mycket.

Sen är jag väll lite skeptisk till batteritiden efter år av användning..

Jag var helt inställd på att jag ville ha en Razer Viper trådlös. Igår var jag på mediamarkt och höll lite i den, och nu är jag inte alls lika imponerad, då den inte alls låg skönt i handen.
Däremot låg Glorious model D som en smäck i handen, dock så är den ju trådbunden.
Jag insåg då att min Rival 650 är superskön att köra med. Den kanske är lite tung, men verkar som man får leva med det om man ska ha en skön trådlös.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Corsair M65 RGB Elite och älskar den:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag kör med en Qpad 8k Optical sedan ett antal år tillbaka. Bästa jag haft men önskar att den vore ännu lite större.

https://cdn.pji.nu/product/top/800/2785438.jpg

Körde med denna typ 2010, den höll i typ 6 månader sen dog den bara. Men håller med om att den var väldigt bekväm vid användning

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Är det någon som har erfarenhet av Razer basilisk ultimate? Den väger in på 107g istället för steelseries 121g, jag gillar inte jättelätta möss, men skulle kunna gå några gram under steelseries, så tänker att 107g kanske fungerar utmärkt, har kikat lite åt basilisk, då jag kör pawn så blir razer viper för liten..

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Beställde på deras hemsida https://pwnage.com/ för jag ville va säker på att få senaste batchen som dem rättat till endel småfel på.

@maLakai Jag är själv grymt sugen på att lägga en beställning, men sen såg jag att frakten landade på $50 vilket är helt galet i min bok.

Jag hade även planerat att kontinuerligt beställa deras virgin tassar var 4e månad men aldrig för sådan frakt.
Kunde man får det billigare eller du gav in?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming