Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Eva Hurychova - Chtela bych byt robotem (I Want To Be A Robot)

Tjeckoslovakisk 80-tals synth ... råkade halka på den, så postar den i saknad av Coae inlägg på sistone

...

När jag lyssnade på den så råkade jag halka på den här också!
Into The Pale Abyss & Ambivalenz - The Chosen ("leave us alone")

Creepy! Och rätt tung (filmklipp från Village of the Damned)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Denna låter väldigt Kraftwerk

Lite mer än synth

Tillbaka till synth

Och så till märkliga ljud, finns en synth och en trumma, resten skapas på mycket märkligare sätt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tyska schlager med svensk dunka dunka. I lake it

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Den här låten är för alla (är rätt många) som har råkat ut för tjejer som alldrig är nöjda hur man än gör och enda lösning är att göra slut:

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Avstängd

Låter rätt mycket "the Bad Seeds"

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Mushroomhead -- The Heresy. Nästan lika catchy som Ghost.

Permalänk
Inaktiv

Gitarristen i svart mask/scarf på huvudet är min granne och gammal kollega på jobbet.
Riktigt begåvad herre, Även skrivit åt Sabaton.
https://www.barometern.se/noje/doldisen-fran-malilla-har-skri...

Permalänk
Medlem

Italiensk death metal, perfekt godnatt musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Wow, Madrugada hade jag nästan glömt bort: Jag lyssnade massor på några låtar från The Deep End från 2005 men hade missat de släppt skivor efter det!
Trevlig låt - måste kolla resten av plattan

Missa tex inte deras äldre ballad The Kids are on High Street:

Gillar verkligen textraderna i refrängen:
The kids are on High Street
The kids will not sleep tonight
The kids got in a knife fight
We trained them well
They're gonna be alright

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

@Roger W: Dessa tillhör mina favoriter, har inte haft tid att lyssna flera ggr men dessa hamnade i alla fall en lista

- Honey Bee
- Get back in line
- Only when you are gone
- Big Sleep
- What's on your mind?

plus låten som jag redan delat här

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

https://youtu.be/43QpMQbj974

Och inte bara för att det var min födelsedag igår! (kasst skämt jag vet, men får kanske någon att dra på smilbanden )

Permalänk
Inaktiv

Pink Floyd, album the division bell

Permalänk

Förtillfället är det tysk Heavy/Speed Metal iform av Running Wild som gäller.
Och då i synnerhet deras studioalbum Black Hand Inn från 1994.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Medlem

Grym låt men den är enligt mig några snäpp bättre här:

Gitarrsolot i slutet är redan från början helt magiskt men i det här framförandet är det fullkomligt oslagbart. Jag kan inte komma på ett gitarrsolo som förmedlar mer känslor än detta.

Jag brukar inte bry mig om allt drama som finns i olika band och dyl men när det kommer till Pink Floyd hade jag önskat att de (Gilmour och Waters) kunde bete sig som vuxet folk. PF blev aldrig bättre än när de båda var med och hade inflytande, även om Waters kanske var den bestämde mest.

Permalänk
Medlem

När vi ändå kommit in på kategorin gitarrunkare fortsätter jag med kungen av detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Grym låt men den är enligt mig några snäpp bättre här:
https://youtu.be/vi7cuAjArRs

Gitarrsolot i slutet är redan från början helt magiskt men i det här framförandet är det fullkomligt oslagbart. Jag kan inte komma på ett gitarrsolo som förmedlar mer känslor än detta.

Jag brukar inte bry mig om allt drama som finns i olika band och dyl men när det kommer till Pink Floyd hade jag önskat att de (Gilmour och Waters) kunde bete sig som vuxet folk. PF blev aldrig bättre än när de båda var med och hade inflytande, även om Waters kanske var den bestämde mest.

Underbara låtar. Men måste ändå få slå ett slag för "Coming back to life" som en av de bästa Pink Floyd-låtarna ever

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Topp-album

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Foie Gras: God Lived As A Devil Dog (handlar om känslor efter att man förlorat någon - inte särskilt subtil eller svårtolkad)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dags för lite EBM i bland all metal som länkas här.

Ionic Vision - My Cell (2002)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Och en till tål vi nog.

Agrezzior - Shout (2010)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Laura Pausini - La Solitudine

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Universum - Fractured Archetype
Går igenom låtar med Christian Älvestam. Är så sjukt fascinerad och imponerad av hans vocal range.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3