Nintendo ökar Switchförsäljning med 166 procent på årsbasis

Permalänk
Melding Plague

Nintendo ökar Switchförsäljning med 166 procent på årsbasis

Nintendo rapporterar ett osedvanligt starkt kvartal och mycket pekar på att Animal Crossing har bidragit till framgången.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tror att ett ökat hemmasittande också kan ha bidragit till att många äntligen tog steget. Social distansiering och så där.

Jag blev själv med Switch nyligen, och det var slut på alla hyllor i månader ett tag, då tillverkning strukit på foten även den i dessa tider

Permalänk
Medlem

Tänk då bara hur mycket de hade ökat om de fanns i lager!

Permalänk
Medlem

Trots att året har varit ganska svalt med spel release från Nintendo går det bra vilket är imponerande. Hoppas det kommer mycket mer spel till Switch nästa år!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det hjälper säkert försäljningen lite att de har begränsat Animal Crossing till konsollen snarare än användarprofiler.
Tycker det är ganska absurt att två människor inte kan köra sitt eget race på konsollen.

Jag gjorde misstaget att introducera frugan till ACNH, efter tre veckor av att hon inte fick bestämma över en egen ö så blev det helt enkelt en switch till, dedikerad endast till spelet.
Prisvärt? Inte direkt
Happy wife, happy life? Som fasen

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Avstängd

Väntar på en Pokemon Crystal Remake till switch.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Min Switch har blivet en YouTube platta för barnen. Har inga spel att spela just nu. Har ett x antal 100 timmar på Mario dock

Permalänk
Medlem

De som tror på en Switch Pro modell inom kort får nog lägga på några år på sina prognoser.

Permalänk
Medlem

Inte särskilt förvånande då det kändes som varenda person på hela internet satt och spelade Animal Crossing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Väntar på en Pokemon Crystal Remake till switch.

Remake kommer det nog aldrig bli, man Virtual Console kanske.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Remake kommer det nog aldrig bli, man Virtual Console kanske.

Dem har redan gjort Lets go pickachu, och lets to Marily har blivit har redan röjts att den är underutveckling

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Dem har redan gjort Lets go pickachu, och lets to Marily har blivit har redan röjts att den är underutveckling

Hittar bara rykten om det (Lets Go Marill), men hade ingen aning om att det ens ryktats om det. Lets Go-serien är ju dock inte direkta remakes av dom gamla spelen, utan en "fördummat" variant mixad med Pokemon Go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hoppas det kommer mycket mer spel till Switch nästa år!

Så kände jag hela tiden med Switchen tills vi beslöt att sälja och gå över till annan konsol. De har några riktiga guldklimpar men för vår del räckete de inte för att fylla ut tiden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Säger det än, läge för en Switch trots att jag oroas efter att jag skaffar en så kommer det snart en Pro då.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Det hjälper säkert försäljningen lite att de har begränsat Animal Crossing till konsollen snarare än användarprofiler.
Tycker det är ganska absurt att två människor inte kan köra sitt eget race på konsollen.

Det rimliga hade varit att göra det valbart.

Ungarna grumsade lite i början över att behöva köra på samma ö, men nu är de glada åt att kunna spela tillsammans. Jag tyckte först att spelet verkade vara rena sömnpillret men jag har omvärderat, det är ett bra tidsfördriv och fler sålda switchar är ju bara bra inför framtiden.

Men visst, att bara tillåta 1 ö per konsol säljer säkert några extra. Vi (eller jag) har funderat på att köpa ännu en 3DS då inte alla spel stödjer flera olika sparningar och då blir det svårt för 2 barn att dela samma spelmaskin.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Det hjälper säkert försäljningen lite att de har begränsat Animal Crossing till konsollen snarare än användarprofiler.
Tycker det är ganska absurt att två människor inte kan köra sitt eget race på konsollen.

Jag gjorde misstaget att introducera frugan till ACNH, efter tre veckor av att hon inte fick bestämma över en egen ö så blev det helt enkelt en switch till, dedikerad endast till spelet.
Prisvärt? Inte direkt
Happy wife, happy life? Som fasen

Älskar att läsa såna här inlägg! Man förstår bitterheten där i bakgrunden (fullt ut skulle jag säga och med all rätt), men ändå så skriver du om det på ett så positivt sätt i slutklämmen. Ibland är det bara att gilla läget för att det ska bli så bra som möjligt i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Trots att året har varit ganska svalt med spel release från Nintendo går det bra vilket är imponerande. Hoppas det kommer mycket mer spel till Switch nästa år!

Skrivet av Jimmy:

Så kände jag hela tiden med Switchen tills vi beslöt att sälja och gå över till annan konsol. De har några riktiga guldklimpar men för vår del räckete de inte för att fylla ut tiden.

Är det bara Nintendos egna spel ni är ute efter? Switchen har ju annars ett gigantiskt bibliotek av indiespel.

Permalänk

Måste säga inte förvånad. Dels för att animal crossing slagit stort. Sedan konsolen i sig.
Även med en pc och en xbone stående så blir det oftast switchen. Så skönt att bara kunna flytta runt på sig. Någon vill ha tv'n, jaha, då tar jag switchen och sitter brevid i soffan.
Så sjuk backlog. Men då gillar jag lite mera traditionella jrpg (vilket det finns en riktigt bra log med, några dom bästa sedan snes-tider, chrono-trigger kvalitet).
Lite simulator-spel som farming, cities.
Sedan såklart äventyr som mario och zelda
Diablo kommer på ibland
och sedan...
och sedan...
xbone åker på vid större racing och pc'n vid civilization och om jag mot förmodan skulle köra något fps.
Sedan som @viceroy skriver, sjukt mycket bra indiespel.
(jag är lite trött på alla AAA-spel, vart tog själen vägen? Fanns mest troligt inte plats kvar i plånboken)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här