FAQ: Vattenkylning

@Knotvillage: skulle klassa 60c med custom loop som ganska högt, vad har du för vatten temp'?

får du 60c i spel eller under stresstest(isåfall vad för test)

Skrivet av JohanssoN85:

@Knotvillage: skulle klassa 60c med custom loop som ganska högt, vad har du för vatten temp'?

får du 60c i spel eller under stresstest(isåfall vad för test)

Port Royal. Vattentemp 45 med fläktar på 70%.

@Knotvillage: körde en vända nu med fläktarna ställda på 20% och pumpen på lägsta rpm

47c högsta temp på GPU

Vatten temp på 32c som högst

nu har ju vi olika setups på customloops och olika GPU men ändå

kör jag med fläktar och pump som vanligt 1100-1200RPM på fläktar och pump på max 4800rpm

så ser du ut såhär

43c högsta temp på GPU

Vatten temp på 31c som högst

och det är efter 1 vända av port royale, jag antar att de va det du körde också

Senast redigerat 2020-07-11 15:35
Skrivet av JohanssoN85:

@Knotvillage: körde en vända nu med fläktarna ställda på 20% och pumpen på lägsta rpm

47c högsta temp på GPU

Vatten temp på 32c som högst

nu har ju vi olika setups på customloops och olika GPU men ändå

kör jag med fläktar och pump som vanligt 1100-1200RPM på fläktar och pump på max 4800rpm

så ser du ut såhär

43c högsta temp på GPU

Vatten temp på 31c som högst

och det är efter 1 vända av port royale, jag antar att de va det du körde också

Vad har du för rumstemperatur? Jag brukar ligga runt 28 efter en stund.

@Knotvillage: 45C i vattentemp är högt tycker jag. Jag toppar 35C, idle vattentemp är kring 24 (rumstemp 20-21 kanske). Men då är fläktarna ställda till 800rpm och pumpen körs i 60%.
Vill minnas att jag hade över 40c i vattentemp när jag hade ett överklockar 290x lightning. D5 pumpen rekommenderar inte över 50c.

Senast redigerat 2020-07-11 18:58

@Knotvillage: runt 26 grader

Skrivet av TaunyTiger:

@Knotvillage: 45C i vattentemp är högt tycker jag. Jag toppar 35C, idle vattentemp är kring 24 (rumstemp 20-21 kanske). Men då är fläktarna ställda till 800rpm och pumpen körs i 60%.
Vill minnas Starten på dagen idag vägde ingenting pappa att vi kommer neratt jag hade över 40c i vattentemp när jag hade ett överklockar 290x lightning. D5 pumpen rekommenderar inte över 50c.

Min D5 är specad för 60 så ser inga problem att peaka upp till 45 grader under kortare perioder. Jag testar alltid mina prylar till max och då brukar jag ha en rumstemperatur på 28-30c. Samma sak när det kommer till CPU. Allt utom AVX är ointressant. Känns lite fusk annars. Men men alla är vi olika. Jag kan idla på typ 35c ibland.

Skrivet av Knotvillage:

Min D5 är specad för 60 så ser inga problem att peaka upp till 45 grader under kortare perioder. Jag testar alltid mina prylar till max och då brukar jag ha en rumstemperatur på 28-30c. Samma sak när det kommer till CPU. Allt utom AVX är ointressant. Känns lite fusk annars. Men men alla är vi olika. Jag kan idla på typ 35c ibland.

Oh fasen, kan varit jag som fått fel på siffrorna om max temp på D5, längesen jag kikade på de.

vad får alla för vatten temp med D5 pump som kyler både cpu o gpu ? även vilken rums temp ?

Med AVX 5.0 1.335 med en rumstemp på runt 27 ligger jag på 91c. Utan AVX som dom flesta verkar köra med runt 80. I spel runt 70.