Sony lanserar WH-1000XM4 – fjärde generationens brusreducerande hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Sony lanserar WH-1000XM4 – fjärde generationens brusreducerande hörlurar

Förbättrad brusreducering, finpolerad komfort och koppling till flera enheter samtidigt står på menyn hos Sonys senaste lurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

det intressanta blir att se hur väl mikrofonen fungear. Helnöjd med mina WH-1000XM2 förutom just mikrofonen som i princip är oanvändbar.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av soppman:

det intressanta blir att se hur väl mikrofonen fungear. Helnöjd med mina WH-1000XM2 förutom just mikrofonen som i princip är oanvändbar.

Är helt ofattbart värdelöst på mina WH-1000XM3 också. Enligt de första recensionerna verkar det finnas märkbara förbättringar i alla fall!

Jag får ett testexemplar av XM4 imorgon, så kan återkomma nästa vecka när jag testat dem lite.

Permalänk
Medlem

Får se hur länge till batteriet i mina QC35 gen 1 håller ... Dessa ser intressanta ut.

Inga problem än men med flitig användning i typ tre och ett halvt år så lär det inte vara så långt borta

Permalänk
Medlem

Så sjukt, satt precis i emils tråd om LG:s OLEDS för 2020 och funderade på vad som kan tänkas köpas in under hösten. Funderade på om inte 1000xm4 borde släppas snart. Samtidigt som jag skriver mitt inlägg kommer den här nyheten

Blev en omedelbar förhandsbokning från Webhallen.

Skrivet av JonasT:

Är helt ofattbart värdelöst på mina WH-1000XM3 också. Enligt de första recensionerna verkar det finnas märkbara förbättringar i alla fall!

Jag får ett testexemplar av XM4 imorgon, så kan återkomma nästa vecka när jag testat dem lite.

Ser fram emot att få höra mer! Mikrofonen är det enda som är riktigt uselt på tidigare modeller i serien. Jag har aldrig gillat touch-kontrollerna på 3:an heller, men det spelar inte så stort roll eftersom jag uteslutande använder dem inomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Får se hur länge till batteriet i mina QC35 gen 1 håller ... Dessa ser intressanta ut.

Ooups, ditt batteri är nu helt slut och du MÅÅÅSTE ersätta dom!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Om den använder samma brusreducerings-krets som föregående generation så borde den generationen också få den nya algoritmen? Är inte svårare än en mjukvaruuppdatering, eller?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Känns inte som det är värt att gå från 3:orna till dessa. Men det ska bli intressant att kolla in tester i alla fall! Skönt att man inte alls är sugen på dessa, då vintern kommer bli en extremt dyr period i år.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Är helt ofattbart värdelöst på mina WH-1000XM3 också. Enligt de första recensionerna verkar det finnas märkbara förbättringar i alla fall!

Jag får ett testexemplar av XM4 imorgon, så kan återkomma nästa vecka när jag testat dem lite.

Väntar otåligt på test. Kolla också om max volymen är förändrad till högre/lägre volym via BT på ex telefon.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Synd att de är så full, i ett vakuum hade de fungerat men nu finns ju B&O och B&W. Kanske dags för Sony att anställ lite industridesigners och inte bara ingenjörer.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Haft xm2 sedan de kom och är supernöjd förutom att mikrofonen är kass och att man inte kan vara ansluten till två enheter samtidigt. Hoppas mikrofonen är bättre i dessa.

Blir att föreställa dessa direkt!

Kan inte föreställa mig att sitta i öppet kontorslandskap utan NC.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man ska ha råd med allt i höst.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så himla tufft med brusreducerande teknik, hur den liksom känner av ljud och sedan skickar annat ljud som "slår ut" det andra, låter som sci-fi !

Permalänk
Medlem

Det märks att Sony är ett stort bolag med många underbolag - det här hade ju varit öppet mål att presentera stöd för PS5 och dess nya ljudmöjligheter (3D ljud etc). Istället släpper Sony kameror, hörlurar och spelkonsoler helt utan tankar på synergier.

Permalänk
Medlem

Köpa

Vart kan man beställa dessa?

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom satt i en mikrofon som faktiskt fungerar för telefonsamtal! Blir att invänta recensioner på det!

Även lite segt att den saknar aptx, speciellt när det är en premielur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnucci:

Vart kan man beställa dessa?

De går att förbeställa, men vet inte om någon har dem för leverans än.

T.ex. på Hifiklubben https://www.hifiklubben.se/sony-wh-1000xm4-traadlost-headset/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnucci:

Vart kan man beställa dessa?

https://www.komplett.se/product/1163216/tv-ljud-bild/horlurar...

Skickas 12 Augusti.

Men jag hade väntat på recensioner. Förra modellen hade ju problem i minusgrader t ex och jag tror aldrig det blev fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Synd att de är så full, i ett vakuum hade de fungerat men nu finns ju B&O och B&W. Kanske dags för Sony att anställ lite industridesigners och inte bara ingenjörer.

Hellre en majoritet av ingenjörer än en majoritet designers. Alltför många företag prioriterar design före funktion

Permalänk
Medlem

Det jag är mest intresserad att se är om Sony har åtgärdat problemen med att touch-kontrollerna slutar fungera i kallt väder vilket många användare rapporterade var fallet på sina XM3. Det och att jag vill se Bluetooth 5.1 innan jag uppgraderar från mina XM2 som fungerar utmärkt, förutom den i tråden tidigare nämnda fullkomligt värdelösa mikrofonen.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk

Skall köpa när dom går ner till 3k, 4k känns lite saftigt. Blir kanske på Black Friday.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av Daumier:

Det jag är mest intresserad att se är om Sony har åtgärdat problemen med att touch-kontrollerna slutar fungera i kallt väder vilket många användare rapporterade var fallet på sina XM3. Det och att jag vill se Bluetooth 5.1 innan jag uppgraderar från mina XM2 som fungerar utmärkt, förutom den i tråden tidigare nämnda fullkomligt värdelösa mikrofonen.

Vi får be att @JonasT att lägger in sitt test ex i frysen ett par timmar för att se vad dom går för.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv

Äger ett par från första generationen. Är såklart nöjd bortsett från den usla mikrofonen. Hörlurarna är måste när man är på resande fot. Men i slutändan är airpodsen daily drivers trots att ljudbilden är sämre.

Väntar ivrigt på lillebror in-ears nästa upplaga.

Permalänk

Jag har varit riktigt nöjd med MS Surface Headphones, men visst kliar det i inköpsfingret. Får vänta på recensioner, speciellt nu när dom fixat till största problemet (för mig) med tidigare modeller - möjligheten att koppla upp till flera enheter samtidigt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Det jag är mest intresserad att se är om Sony har åtgärdat problemen med att touch-kontrollerna slutar fungera i kallt väder vilket många användare rapporterade var fallet på sina XM3. Det och att jag vill se Bluetooth 5.1 innan jag uppgraderar från mina XM2 som fungerar utmärkt, förutom den i tråden tidigare nämnda fullkomligt värdelösa mikrofonen.

Helt klart en bra grej att fixa med kylan. Mvh killen som ofrivilligt ringde upp planeraren på jobbet klockan 23:30 på väg till ett nattpass.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Shiftypants:

Förstår inte hur man ska ha råd med allt i höst.

SMSlån!

Dags att stimulera ekonomin /s

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant då jag hört så mycket bra om tidigare generationer från Sony. Det enda som stör mig är prislappen. Kan dock förstå att man lätt kan tänka sig att betala fyra papp om man är en person som ständigt är i rörelse eller på resande fot

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte precis föregångaren (3an) och är överraskad av hur bra ljudet är! Jag har kört B&W innan, senaste är B&W PX, men ljudet är verkligen mycket sämre i PX lurarna. 4500 kr för det "skitljudet" jämfört med Sonys som jag köpte för 2400kr i helgen.

Man känner sig lite lurad faktiskt. Ok, PX lurarna känns verkligen premium och är ganska rejäla och tunga, men hellre bra ljud.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Får se hur länge till batteriet i mina QC35 gen 1 håller ... Dessa ser intressanta ut.

Inga problem än men med flitig användning i typ tre och ett halvt år så lär det inte vara så långt borta

Använt mina qc35 i 4 år nu. Dagligen i minst 8 timmar. Tycker inte batteriet har tagit märkbar skada. Bytte dock kuddarna vilket gjorde att de kändes nya igen, väldigt trevligt för 300kr.

Kan sen inte förstå hur Sony kunde ta 4 generationer på sig att införa anslutning till två enheter, nått som funkat felfritt på mina bose i 4 år.

Permalänk
Medlem

Jag var alldeles i dagarna på väg att beställa xm3orna så nu blev det ännu svårare att välja. Frågan är om den framtida prisskillnaden kommer motivera prestandanskillnaden.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.