"Nytt" spel var återförseglat

Permalänk

"Nytt" spel var återförseglat

Jag köpte nyligen GRIP till Switch, och när spelet kom var det återförseglat. Det syns tydligt på plasten runt omkring att det inte är den typen av försegling som det brukar vara, t.ex. finns ingen stripe att dra i. Svaret jag fick från supporten var att "alla produkter kommer inte inplastade från våra leverantörer". Jag tycker att det låter märkligt. Har fler av er varit med om liknande?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Verkar lite märkligt, men så länge det fungerar som det ska och man inte med säkerhet kan dra några andra slutsatser så skulle jag lita på återförsäljaren om jag är nöjd med dem sedan tidigare. Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte köpt ett fysiskt spel på minst 10 år.

Permalänk
Medlem

Aldrig... Switch spelen kommer väl med en nintendo försegling i grått runtom i plasten?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

!!!!!.. skulle aldrig köpa från den affären igen

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Aldrig... Switch spelen kommer väl med en nintendo försegling i grått runtom i plasten?

Jag vill minnas att det är så, ja, men det kan hända att det bara är på spel som Nintendo utvecklat själva. Jag råkar ha även Streets of Rage 4 oöppnat hemma som jag har för mig att det ej stod Nintendo på, ska titta närmare på det ikväll. Det där med logga kan skilja sig åt i olika regioner, jag vet att t.ex. i USA så står det ej PS4 på stripen. Men i det här fallet är det bara krympplast, sjukt dåligt.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan få mynt ifrån spelet till ditt konto via Nintendo Reward (tryck +/- på spelet på huvudmenyn). Står det att det var taget så är det uppenbart begagnat. Om det nu inte är så gammalt att man inte längre kan få mynt för det.

Permalänk
Medlem

Spelet verka inte ha någon stripe vad gäller US-releasen:
https://www.youtube.com/watch?v=bDlO94a290Y

Så frågan är nog hur plasten såg ut. Nu har jag inte riktigt koll på detta spel men där finns ju väldigt många eShop-spel som fått limiterade fysiska utgåvor. Dessa görs av 3e part och har säkerligen inte originial nintendo-stripe. Detta kanske är ett sådant?

Permalänk

Jag försökte ta en bild, men det syns inte så bra med min mobilkamera. Närmast kameran har vi Trials of Mana, det andra är GRIP. Det senare har en tydlig svetskant längs med kortsidorna och sitter tajt, medans det andra spelet har lite slack och är vikt längs med kortsidorna (så som det brukar vara).

https://i.imgur.com/g9bmfhq.jpg

Kan tillägga att jag för ett par månader sedan var med om samma sak då jag köpte Ni No Kuni 2, då fick jag till och med ett nytt spel och de ville inte ha tillbaka det ex jag fått heller trots att jag insisterade. I övrigt har alla nya spel jag köpt haft originalplast.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja