Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jaeo men det lär väl ändå vara ett bra tag tills batterierna är slitna...?

Köp inte från Apple köp från typ Webhallen, Elgiganten etc för 2600 sek.

För mig känns det som att du väljer att göra ett köp av det alternativet du egentligen inte vill ha mest för att i framtiden kunna byta batterierna i dom. Att tänka sparsamt är ju rätt men samtidigt sänker man poängen med ett köp om man väljer det sämre / tråkigare alternativet. Hur som du kanske kan kolla med Apple om AppleCare+ täcker batteribyte. Iofs, vet ej om AppleCare+ kräver att man köper från Apple direkt.

AppleCare+ är ett alternativ kostar 395kr. Täcker två år, detta säger Apple ” Om du har AppleCare+ till hörlurar täcker garantin byten om batteriet till din AirPod eller ditt laddningsetui kan hålla mindre än 80 procent av den ursprungliga kapaciteten.”

Jag tänker mycket på batteribyte i mina produkter eftersom jag inte gillar slit och släng. Därmed anser jag att alla produkter som inte har ett rimligt alternativ till batteriservice är rena skiten. I mina ögon är det som att köpa en bil utan tanklock. Du kommer 60 mil men inte mer.

Jag är intresserad av båda två, står dock mellan ett val av en bra produkt till halva priset av den bättre. Därmed försöker skaffa mig en uppskattning om viket som jag kommer bli mest nöjd med relativt till priset.

Dock väljer jag att avvakta tills airpods 2 pro släpps i höst innan jag tar ett beslut. Dessutom har Fiio släppt ett alternativ, dock har de ännu inte hunnits recenserats av någon jag litar på.

Skrivet av sdaniel1:

Hur bra tycker ni mobiltelefon batterier är efter två år? Hur mycket bättre kvalitet tror ni det är vs tws batterier?
Matematik + fysik / sunt förnuft = Dem är garanterat inte värda pengarna..

Mina mobilbatterier fungerar helt ok efter 3 år 80% kapacitet kvar. Dock säger mitt sunda förnuftet att det inte går att jämföra en mobil med 40 gånger större kapacitet och helt olika användningsområden;) Min mobil är på 24 timmar om dygnet år efter år. Laddas några timmar därefter går den på batteri. Ett par tws ligger i skalet avstängda där de laddas ungefär 18 timmar per dag och därmed inte upplever lika många cyklar. En seriemördare av som löper fritt bland batterier är värme batterier, jag tror inte ett par tws upplever samma värme som en mobil.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Mina mobilbatterier fungerar helt ok efter 3 år 80% kapacitet kvar. Dock säger mitt sunda förnuftet att det inte går att jämföra en mobil med 40 gånger större kapacitet och helt olika användningsområden;) Min mobil är på 24 timmar om dygnet år efter år. Laddas några timmar därefter går den på batteri. Ett par tws ligger i skalet avstängda där de laddas ungefär 18 timmar per dag och därmed inte upplever lika många cyklar. En seriemördare av som löper fritt bland batterier är värme batterier, jag tror inte ett par tws upplever samma värme som en mobil.

Du löste:ish ekvationen! osäker om du förstod poängen dock..

Men med lite gammal hederlig läsning så trillar den garanterat ner 100%.
https://www.androidauthority.com/apple-airpods-battery-life-1...

Mer här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Self-discha...
*Battery life
*Degradation

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jabra Elite Active 75t. Nöjd med ljudet och funktionerna, men får ont i örongångarna efter 1,5 - 2 timme trots att jag använder de minsta plupparna. Har kanske extremt smala örongångar då - köpte dessa just för att de sades ha riktigt bra passform för de flesta öron.

Blir irriterande efter ca 2 timmar, och börjar göra riktigt ont efter ca 3.

Permalänk
Medlem

Vill helst inte starta en ny tråd - behöver helt enkelt tips på bra true wireless lurar.
Krav:
1. lätta med bra passform. Vill kunna ha dem i flera timmar i sträck.
2. de ska inte falla ut även om man rör på sig. Samtidigt ska de inte klämma sönder hela hörselkanalen.
3. kompatibla med android lur, samt med blåtand från PCn.
4. helt okej mikrofon, för att kunna ha ett samtal med folk.
5. bonus om de kan laddas trådlöst med QI, bonus om de har brusreducering
6. som ni ser är ljudkvalitén längst ner på listan. Komforten är a och o.

Hade jag haft apple hade valet fallit på airpods pro, men vad jag förstår funkar airpods inte alls med android telefoner.
Just nu sneglar jag på:
Jabra Elite 65t/75t
Huawei freebuds 3
Sony wf-1000m3 - för stora
Jaybird Vista - dålig mikrofon
Sennheiser momentum true wireless 2 dålig passform
Nån galaxy buds variant... Det sägs att Buds plus är mycket bra, och Buds Live kommer vara ännu bättre.

Vad föreslår ni att jag väljer och varför. Tacksam för alla tips.
Huvudfrågan är kanske följande:
Hur väljer man passform som funkar? Går det att prova sig fram? Tror inte att öppet köp/prova på gäller för in-ear lurar...

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vill helst inte starta en ny tråd - behöver helt enkelt tips på bra true wireless lurar.
Krav:
1. lätta med bra passform. Vill kunna ha dem i flera timmar i sträck.
2. de ska inte falla ut även om man rör på sig. Samtidigt ska de inte klämma sönder hela hörselkanalen.
3. kompatibla med android lur, samt med blåtand från PCn.
4. helt okej mikrofon, för att kunna ha ett samtal med folk.
5. bonus om de kan laddas trådlöst med QI, bonus om de har brusreducering
6. som ni ser är ljudkvalitén längst ner på listan. Komforten är a och o.

Hade jag haft apple hade valet fallit på airpods pro, men vad jag förstår funkar airpods inte alls med android telefoner.
Just nu sneglar jag på:
Jabra Elite 65t/75t
Huawei freebuds 3
Sony wf-1000m3
Jaybird Vista
Sennheiser momentum true wireless 2
Nån galaxy buds variant... Det sägs att Buds plus är mycket bra, och Buds Live kommer vara ännu bättre.

Vad föreslår ni att jag väljer och varför. Tacksam för alla tips.
Huvudfrågan är kanske följande:
Hur väljer man passform som funkar? Går det att prova sig fram? Tror inte att öppet köp/prova på gäller för in-ear lurar...

jag gillar mina Jaybirds vista i träningssyfte, sitter kvar i örat, springer snitt 1 mil/dag. behöver inte justera dom alls. Men mikrofonen är inte den bästa tyvärr, plockar upp mycket bakgrundsljud. Men passformen för Jaybird vista är galet bra, iallafall i mina öron. Har provat Airpods pro / jabra 65/75t men alla trillar ut efter en stund! Men skulle inte rekommendera vista om du kommer att prata mycket i dom! Har kvar mina gamla Airpods gen 2 för det syftet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

jag gillar mina Jaybirds vista i träningssyfte, sitter kvar i örat, springer snitt 1 mil/dag. behöver inte justera dom alls. Men mikrofonen är inte den bästa tyvärr, plockar upp mycket bakgrundsljud. Men passformen för Jaybird vista är galet bra, iallafall i mina öron. Har provat Airpods pro / jabra 65/75t men alla trillar ut efter en stund! Men skulle inte rekommendera vista om du kommer att prata mycket i dom! Har kvar mina gamla Airpods gen 2 för det syftet

Har airpods gen 1 just nu. De är lätta, tänker inte på de när jag har dem. Om jag är ute och rör på mig, så behöver jag justera dem max 2-3 gånger på en timme, vilket är acceptabelt. Att inte kunna ha ett samtal med ett headset är ickeacceptabelt.
Tack för ditt svar. Jaybirds faller bort från listan.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

jag gillar mina Jaybirds vista i träningssyfte, sitter kvar i örat, springer snitt 1 mil/dag. behöver inte justera dom alls. Men mikrofonen är inte den bästa tyvärr, plockar upp mycket bakgrundsljud. Men passformen för Jaybird vista är galet bra, iallafall i mina öron. Har provat Airpods pro / jabra 65/75t men alla trillar ut efter en stund! Men skulle inte rekommendera vista om du kommer att prata mycket i dom! Har kvar mina gamla Airpods gen 2 för det syftet

Mina har slutat fungera efter bara några veckor, ljudet klipper hela tiden och de är något som är vanligt tydligen då man kollar runt lite på nätet, svag blå tand signal är ett problem bland annat, dom funkar perfekt från tv och dator men de beror på att signalen är mycket starkare en från mobilen.

Köpte Huawei lurar istället, funkar så mycket bättre på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vill helst inte starta en ny tråd - behöver helt enkelt tips på bra true wireless lurar.
Krav:
1. lätta med bra passform. Vill kunna ha dem i flera timmar i sträck.
2. de ska inte falla ut även om man rör på sig. Samtidigt ska de inte klämma sönder hela hörselkanalen.
3. kompatibla med android lur, samt med blåtand från PCn.
4. helt okej mikrofon, för att kunna ha ett samtal med folk.
5. bonus om de kan laddas trådlöst med QI, bonus om de har brusreducering
6. som ni ser är ljudkvalitén längst ner på listan. Komforten är a och o.

Hade jag haft apple hade valet fallit på airpods pro, men vad jag förstår funkar airpods inte alls med android telefoner.
Just nu sneglar jag på:
Jabra Elite 65t/75t
Huawei freebuds 3
Sony wf-1000m3 - för stora
Jaybird Vista - dålig mikrofon
Sennheiser momentum true wireless 2 dålig passform
Nån galaxy buds variant... Det sägs att Buds plus är mycket bra, och Buds Live kommer vara ännu bättre.

Vad föreslår ni att jag väljer och varför. Tacksam för alla tips.
Huvudfrågan är kanske följande:
Hur väljer man passform som funkar? Går det att prova sig fram? Tror inte att öppet köp/prova på gäller för in-ear lurar...

Galaxy buds+ är kanon. Var precis som dig ute efter komfort och passform då jag har dem till både träning och vardagsbestyr.
De olika vingarna och plupparna ger grymt bra passform (mina öron är lite olika så jag kör olika vingar och pluggar på dem). Det är inget minus för mig men eftersom du nämnde brusreducering så kan jag säga att de inte stänger ute mer ljud än vanliga in ear lurar. De har dock ett läge där de släpper in ljud via mikrofonerna som är toppen till när man ska prata med någon men inte vill ta ur dem (träningspass, affär etc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Dock väljer jag att avvakta tills airpods 2 pro släpps i höst innan jag tar ett beslut. Dessutom har Fiio släppt ett alternativ, dock har de ännu inte hunnits recenserats av någon jag litar på.

Är det bekräftat att det kommer en uppdaterad variant på Airpods Pro i höst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vill helst inte starta en ny tråd - behöver helt enkelt tips på bra true wireless lurar.
Krav:
1. lätta med bra passform. Vill kunna ha dem i flera timmar i sträck.
2. de ska inte falla ut även om man rör på sig. Samtidigt ska de inte klämma sönder hela hörselkanalen.
3. kompatibla med android lur, samt med blåtand från PCn.
4. helt okej mikrofon, för att kunna ha ett samtal med folk.
5. bonus om de kan laddas trådlöst med QI, bonus om de har brusreducering
6. som ni ser är ljudkvalitén längst ner på listan. Komforten är a och o.

Hade jag haft apple hade valet fallit på airpods pro, men vad jag förstår funkar airpods inte alls med android telefoner.
Just nu sneglar jag på:
Jabra Elite 65t/75t
Huawei freebuds 3
Sony wf-1000m3 - för stora
Jaybird Vista - dålig mikrofon
Sennheiser momentum true wireless 2 dålig passform
Nån galaxy buds variant... Det sägs att Buds plus är mycket bra, och Buds Live kommer vara ännu bättre.

Vad föreslår ni att jag väljer och varför. Tacksam för alla tips.
Huvudfrågan är kanske följande:
Hur väljer man passform som funkar? Går det att prova sig fram? Tror inte att öppet köp/prova på gäller för in-ear lurar...

Jag har galaxy buds plus. Tycker de är helt ok. Ljudet är ganska naturligt men lite fattigt på bas om man tycker om bas. Det finns EQ-presets i appen som förstör ljudet så de är meningslösa. Vet inte om det går att fixa med egen EQ eftersom jag har iphone, sånt får man inte göra.

1. de funkar bra för mig, men det beror helt på hur stora öron man har. större delen av snäckan är i plast och sen kan man byta proppen + lite av vingen. De är inte ventilerade vad jag vet så det börjar klia lite lätt efter ett tag. Men det gör alla in-ear för mig.

2. Dessa sitter "platt" mot öronen så jag tycker de sitter bra. Om man har öron som passar.

3. har inte provat med PC, men funkar på iphone + android. De har både bluetooth och BT LE, vet inte om det ställer till det. Varför PC?

4. mic:en tycker jag är bra. De jag pratat med klagar inte. Dessa har även medhörning som jag tycker är hyffsad. Finns test på YT där man kan höra mic:en, som jag inte hittar nu. -.-

5. fodralet kan laddas med QI.

6. ljudkvaliteten är viktig för mig, komforten är ju givetvis viktig med men jag tror att det är svårt att svara på komfortfrågor eftersom öron är annorlunda för alla.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Någon som har några intryck av "Blitzwolf"-lurar? Det lilla jag hört och läst om dom så är dom sjukt värda priset jämfört med "populära" lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vill helst inte starta en ny tråd - behöver helt enkelt tips på bra true wireless lurar.
Krav:
1. lätta med bra passform. Vill kunna ha dem i flera timmar i sträck.
2. de ska inte falla ut även om man rör på sig. Samtidigt ska de inte klämma sönder hela hörselkanalen.
3. kompatibla med android lur, samt med blåtand från PCn.
4. helt okej mikrofon, för att kunna ha ett samtal med folk.
5. bonus om de kan laddas trådlöst med QI, bonus om de har brusreducering
6. som ni ser är ljudkvalitén längst ner på listan. Komforten är a och o.

Hade jag haft apple hade valet fallit på airpods pro, men vad jag förstår funkar airpods inte alls med android telefoner.
Just nu sneglar jag på:
Jabra Elite 65t/75t
Huawei freebuds 3
Sony wf-1000m3 - för stora
Jaybird Vista - dålig mikrofon
Sennheiser momentum true wireless 2 dålig passform
Nån galaxy buds variant... Det sägs att Buds plus är mycket bra, och Buds Live kommer vara ännu bättre.

Vad föreslår ni att jag väljer och varför. Tacksam för alla tips.
Huvudfrågan är kanske följande:
Hur väljer man passform som funkar? Går det att prova sig fram? Tror inte att öppet köp/prova på gäller för in-ear lurar...

Mpow X3 snäll mot öron och plånboken!
1. subjektivt, men dem sitter snällt vs många andra jag testat. Extra stöd med pinnen så man inte behöver mosa in dem i örat för att dem ska sitta.
2. Se 1.
3. Inga konstigheter.
4. Bättre än dem flesta jag testat. Enklare ANC som ej påverkar ljudet. Vad brukar du annars ha samtal med? 😁
5. USB C. Ingen QI tyvärr.
6. Fantastiskt ljud även om det nu kom på en udda sista plats.

Annars kör airpods pro, där är ljudkvaliten på sista plats. Man missar lite funktionalitet som Andoid user men inget man dör utan. i samtal är dem överlägsna dock. Har även lite rolig anc.

Lite mer info om mpow X3 är av intresse:
https://nerdtechy.com/mpow-x3-review
https://www.scarbir.com/tws/mpow-m8-review?rq=Mpow%20x3
https://www.google.com/amp/s/www.androidcentral.com/mpow-x3-r...

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Du löste:ish ekvationen! osäker om du förstod poängen dock..

Men med lite gammal hederlig läsning så trillar den garanterat ner 100%.
https://www.androidauthority.com/apple-airpods-battery-life-1...

Mer här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Self-discha...
*Battery life
*Degradation

Tror att jag har förstått den poängen från första början, rätta mig om jag har fel. Det är bara en tidsfråga, tills batterierna kommer vara obrukbar i alla enheter.

Skrivet av Noob I am:

Jag tror att elektroniken kommer hålla, däremot ligger det i batteriernas natur att de kommer dö.

Däremot verkar det sannerligen intressant med den nya ios 14 uppdateringen, speciellt efter att ha läst om hur skadligt laddning över 80% är på Wikipedia. Apple har en sådan funktion för nattladdning av telefoner och ipad. Skulle vara intressant med en spärr som inte tillåter batterier i elektrisk utrustning att laddas över 80%. Jag använder ytterst sällan 100% på en dag.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Är det bekräftat att det kommer en uppdaterad variant på Airpods Pro i höst?

Apple har inte bekräftat, däremot har Everything Apple Pro eller vad han heter påstått att de lanseras ihop med iPhone 12.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Apple har inte bekräftat, däremot har Everything Apple Pro eller vad han heter påstått att de lanseras ihop med iPhone 12.

Ok. Jag brukar mest kolla på MacRumors och där har dom fortfarande status "Buy Now".

Permalänk
Medlem

@anon301768: Jag har haft mina i 3 månader utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Savage_Gray:

Vill helst inte starta en ny tråd - behöver helt enkelt tips på bra true wireless lurar.
Krav:
1. lätta med bra passform. Vill kunna ha dem i flera timmar i sträck.
2. de ska inte falla ut även om man rör på sig. Samtidigt ska de inte klämma sönder hela hörselkanalen.
3. kompatibla med android lur, samt med blåtand från PCn.
4. helt okej mikrofon, för att kunna ha ett samtal med folk.
5. bonus om de kan laddas trådlöst med QI, bonus om de har brusreducering
6. som ni ser är ljudkvalitén längst ner på listan. Komforten är a och o.

Hade jag haft apple hade valet fallit på airpods pro, men vad jag förstår funkar airpods inte alls med android telefoner.
Just nu sneglar jag på:
Jabra Elite 65t/75t
Huawei freebuds 3
Sony wf-1000m3 - för stora
Jaybird Vista - dålig mikrofon
Sennheiser momentum true wireless 2 dålig passform
Nån galaxy buds variant... Det sägs att Buds plus är mycket bra, och Buds Live kommer vara ännu bättre.

Vad föreslår ni att jag väljer och varför. Tacksam för alla tips.
Huvudfrågan är kanske följande:
Hur väljer man passform som funkar? Går det att prova sig fram? Tror inte att öppet köp/prova på gäller för in-ear lurar...

Har första generationens Galaxy Buds, haft dem ett bra tag nu och används dagligen.
Sitter ofta med dem större delen av arbetsdagen, och det är inga problem annat än att man blir lite svettig i örat, men det är nog ungefär samma för alla in-ear. Funkar till jobbdatorn, om jag tvunget måste (men då har jag ett par större JBL-lurar istället).
QI-laddning som du säkert vet, och ljudet är under alla omständigheter "okej" om man inte är audiofil, och då lär inte in-ear, true wireless vara högt på din lista ändå.

Både Buds+ och nya Live lär vara bättre i de flesta avseenden, men original-Budsen har tjänat mig väl, och lär fortsätta med det en stund till framöver.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Jag har haft Sony wf-1000xm3 i ca en månad. De avger ett brus i "ambient sound on" läget. Touch knapparna reagerar inte alltid på tryck. Jag är nöjd med ljudet och batteritiden.

Permalänk
Medlem

Det blev ett par nya Huawei Freebuds 3 för mig idag. Bör matcha min P30 Pro ganska bra.
Återkommer något senare med upplevelser och iakttagelser

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Savage_Gray:

Det blev ett par nya Huawei Freebuds 3 för mig idag. Bör matcha min P30 Pro ganska bra.
Återkommer något senare med upplevelser och iakttagelser

Du kommer bli nöjd, haft mina i ca 2 veckor och älskar dom, har samma kombo som du.

Gillar hur enkelt och bra dom funkar, spelar man musik eller ser ett film klipp så pausas allt så fort du tar ut snäckan från nått öra och så fort du stoppar tillbaka den så fortsätter ljudet, och brusreduceringen funkar riktigt bra, är otroligt nöjd, enda minus är den korta speltiden på ca 2,5 timme men stoppar man in dom i behållaren så laddar dom upp sjukt snabbt 10-15 minuter och dom är full laddade igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

@Guggen64: Jag har haft mina i 3 månader utan problem.

Mina är som sagt fel på, har testat dom på 4 olika mobiler och de är samma fel på alla, ljudet klipper hela tiden, kommer lämna tillbaka dom.

Permalänk
Medlem

@anon301768:

Okej, första reaktion
kopplas mot telefonen - enkelt och bra
kopplas mot datorn - enkelt och bra
lite brus i snäckorna med ANC avstängd
mycket brus i snäckorna när ANC är på
snäckorna är lätta och känns inte, MEN när jag skakar på huvudet så glider de ut. Får se om jag kan springa med de, men rädd att det inte kommer gå.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande med Airpods av första gen.
Håller fortfarande till det jag använder de till, dvs längre promenader eller träningspass.

Håller utkik efter vad apple kommer att släppa nu i höst om det kanske kommer nya Airpod pro. Släpper dom en fin uppdatering blir det nog till att unna sig nya

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Savage_Gray:

@Guggen64:

Okej, första reaktion
kopplas mot telefonen - enkelt och bra
kopplas mot datorn - enkelt och bra
lite brus i snäckorna med ANC avstängd
mycket brus i snäckorna när ANC är på
snäckorna är lätta och känns inte, MEN när jag skakar på huvudet så glider de ut. Får se om jag kan springa med de, men rädd att det inte kommer gå.

Upplevde samma sak men dom sitter faktiskt fast riktigt bra för mig, de känns hela tiden som om dom ska lossna men dom gör de ändå inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Jag hade Jaybirds Vista först - missnöjd med dessa då det var ett skorrande i diskant som när man väl hört det irriterade nåt djävulskt. Bytte första paret men var samma på andra. Dom satt väldigt bra i öronen dock.

Bytte till Sony 1000XM3 och är supernöjd med dessa vad gäller ljudkvaliten. Lite klumpiga utanför öronen och har man en svettig mössa på sig blir det ibland att den kommer åt kontrollerna på snäckorna. Det är även ganska mkt vindbrus från dom om man cyklar/springer. Så helt perfekta är dom inte men jag är överlag väldigt nöjd.

Jag vet inte om du har sett det men i appen så kan man ställa in Vindbrusreducering. Tips annars

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem

Galaxy buds+ för 990kr på DustinHome, är det bra pris för lurarna? Är det någon som har erfarenhet av dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Galaxy buds+ för 990kr på DustinHome, är det bra pris för lurarna? Är det någon som har erfarenhet av dessa?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1595799/sok?searchid=f...
Inte för att vara en sådan som drygar sig men det finns en sökfunktion...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Galaxy buds+ för 990kr på DustinHome, är det bra pris för lurarna? Är det någon som har erfarenhet av dessa?

Jag har dem, riktigt nöjd!

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden med förhoppning om att få lite tips inför köp av nya lurar. Vilka är det som gäller just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Bumpar tråden med förhoppning om att få lite tips inför köp av nya lurar. Vilka är det som gäller just nu?

Har ett par bose quietcomfort earbuds som jag är riktigt nöjd med. Man pressar inte in dom i öronkanalen, så meshen fylls inte med vax samt irriterar inte lika enkelt. Rekommenderar dessa starkt om du har haft problem med irriterade öronkanaler förut. Har du eksem i öronsnäckan kanske dom inte är det bästa pga wingtipen. Använder dom aldrig vid högre fysisk aktivitet så kan inte uttala mig om hur bra dom sitter i då.

Ljudet är jag väldigt nöjd med. Inte lika fylliga som ett par over-ear dock.

Batteritiden på 6 timmar med full ANC stämmer.

Lite buggiga ibland så att man behöver radera hela bluetooth-listan.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M