Använder ni penna till telefonen?

Permalänk
Medlem

Använder ni penna till telefonen?

Jag har hört mycket gott om Samsungs Note serie med sin S-pen. Jag lyckas däremot inte att hitta något användningsområde där jag känner att pennan skulle göra min användning smidigare, men det kanske är en sådan där sak som man inte saknar förrän man har testat

Använder ni "penna" till er telefon, och i så fall hur/till vad använder ni pennan?

Permalänk
Medlem

Tycker en penna passar mycket bättre till en surfplatta. Penna är onödigt på telefoner.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ytterst sällan, men ibland kan man fylla i / skriva signatur på PDF eller i appar som kräver signatur (DocuSign för anställningskontrakt), samt göra nån ghettoanteckning...

Permalänk
Hedersmedlem

På vintern, så man kan ha tjocka vantar på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

På vintern, så man kan ha tjocka vantar på sig.

Går det att få ut pennan med vantarna på?
Får knappt ut den utan vantarna.

Permalänk

På min tredje Note nu. Riktigt nöjd med funktionen, men inte använder jag det mycket.
90% av gångerna till att skriva inköpslista till matbutiken, resten kanske för att highlighta nått i screengrabs typ.
Används 3-10 ggr i månaden kanske.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Går det att få ut pennan med vantarna på?
Får knappt ut den utan vantarna.

Jag har ingen Note så det kan jag inte uttala mig om. Har bara köpt en random billig penna på CDON.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Nej, för fan. Steve Jobs förklarade detta tydligt redan 2007.

Att sedan det sedan gick långsamt käpprätt åt helvete efter Steve Jobs dog är ju en annan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Nej, för fan. Steve Jobs förklarade detta tydligt redan 2007.

https://www.youtube.com/watch?v=-1uEYz53VJU

Att sedan det sedan gick långsamt käpprätt åt helvete efter Steve Jobs dog är ju en annan fråga.

Går att säga mycket om Steve Jobs men han hade iallafall en väldigt bra uppfattning om vad Apple borde syssla med.

Använder inte någon penna till min mobil men hade definitivt gjort det om jag haft en med en smidig lösning för förvarning likt Note.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Har ägt ett antal Samsung Notes genom åren men typ aldrig använt pennan.

Permalänk
Medlem

Jag använder den för att kladda, anteckna under mötet när jag inte har datorn med mig, matlista, tar bilder med den, men jag vill gärna använda mer av den.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE